Sandy's statistieken

dinsdag 30 september 2003

Dinsdag,
Wat heb ik allemaal gedaan? Vrijdag heb ik gefietst op de hometrainer en Petra was er 's ochtends en die heeft de boel weer lekker schoon gemaakt.
Vrijdag avond kwam Arjan en zaterdag hebben we boodschappen gedaan. Arjan is nog naar de praxis geweest en ik heb geslapen.
Zondag kwamen papa en mama. Papa heeft een programma gekocht waar je kaartjes en van alles mee kunt maken. Ik had het op de pc geinstalleerd maar ik vond het eigenlijk niet echt handig. Met de plaatjes kon ik niets beginnen, dus vond ik het eerst maar niks...
Je hebt een fase waarin je aan een programma moet wennen...Maandag heb ik me nog eventjes in het programma verdiept en toen bleek het eigenlijk toch wel beter. De pc had ik eerst moeten herstarten waarschijnlijk want nu deden de plaatjes enzo het wel....
Arjan is vroeg naar huis gegaan want hij wilde op tijd thuis zijn voor de F1....
Ik ben met papa en mama naar Lotus geweest. Hebben we lekker zitten eten.
Thuis hebben we nog koffie gemaakt en toen zijn ze om half 8 weer richting Tilburg vertrokken.
Ik heb tv gekeken, want zondags is er zoveel op dat ik zelfs dingen moet opnemen. Ik kijk dan om 20.30 uur Expeditie robinson en daarna wilde ik de making of de meiden van de wit zien. Ik heb deze twee opgenomen, althans dat dacht ik... ik had 8 ingetoetst maar ik had 9 moeten intoetsen dus heb ik een halvegare film op veronica zitten opnemen....duhhhh....
Ik heb life laundry zitten kijken...daarin maken ze schoon schip bij mensen die hun huis vol rommel hebben gestopt....dan denk ik hoe kunnen mensen zoveel troep bewaren??? Zelf zoveel dat ze die kamer of de zolder niet meer kunnen betreden.
Ik kijk natuurlijk ook '24' op yorin, echt een spannende serie, normaal hou ik niet zo van dat soort series maar deze vind ik erg leuk.
Maandag kwam Petra weer en toen zou ik de video gaan kijken en toen bleek dat ik het fout had gedaan....
's middags had ik voetreflexmassage en ik was pas om half 6 weer thuis. Toen belde mama want ze hebben laminaat gekocht voor de woonkamer en ze was bezig om haar kasten leeg te halen, ze zei dat er niet zoveel in zou zitten, maar ze had toch nog drie verhuisdozen nodig!!!
's Avonds moest ik weer schilderen, dat was best wel weer leuk...We hadden het over simultaancontrast...dat is het verschijnsel dat ons oog bij een gegeven kleur altijd tegelijkertijd, dus simultaan, de complementaire kleur verlangt en hem zelfs oproept wanneer hij niet gegeven is. ( Johannes itten, kleurenleer)

Als je een vierkant neemt van een zuivere kleur bijvoorbeeld rood en daarin plaats je een kleiner vierkantje van neutraal grijs, je staart er een minuutje naar en kijkt dan naar een wit vlak, je ziet dan dat het kleine grijze vierkantje oplicht tot de complementaire kleur van rood en dat is dus groen. Ook zuivere kleuren naast elkaar geplaatst proberen elkaar naar hun complementaire kleur te dringen. Dan zie je bij de randjes dat ze gaan trillen. Dit wordt heel vaak in reclame toegepast. Bijv. bij de uitverkoop, heel vaak gebruiken ze oranje of rose tegen het neon aan met zwarte letters...En wij als consument trappen er allemaal in....

Vandaag ben ik naar de fysio geweest en uit automatisme reed ik naar de parkeerplaats waar we schilderen hebben ipv een afslag verder!!! In het begin van het schilderen reed ik eerst naar de fysio want dan vergat ik dat ik moest schilderen....kun je nagaan dat ik dat al heb en ik ben pas 32!!!

Vanmiddag heb ik eventjes op de bank geslapen....maar dat had ik beter niet kunnen doen, ik ben nu wel een beetje gammel, ik word dan zo rottig wakker en heb dan moeite om weer op gang te komen...lekker duf.

Vanmiddag heb ik Grietje nog gebeld want we zouden eigenlijk zaterdag met een stand voor het astma fonds in het centrum van heerenveen moeten staan. Voor iets van 55+ markt of zoiets. Ik had alle brochures en folders inmiddels al in huis...maar Grietje heeft nog steeds niks gehoord over hoe en wat terwijl ze er al vier weken achteraan is gewesst. Ze is zelfs naar het gemeentehuis gegaan maar daar wisten ze van niks....Dus we wachten af, maar we gaan ervan uit dat we niet hoeven....heel eventjes afwachten dus...

Vanavond wat achter de pc zitten en nog wat schilderen, alhoewel ik daar vast niet aan toe kom...en tv kijken. Het is al aardig koud 's avonds dus de kat zit tegenwoordig weer vaker op schoot en ze ligt nu ook alweer op de monitor, want daar is het lekker warm!!!

Tot zo ver maar weer....


Geen opmerkingen: