Sandy's statistieken

donderdag 13 november 2003

Vanmorgen ben ik lekker gaan zwemmen en het was aardig zonnig onderweg. Ik moest de zonnebril op en de klep naar beneden. Ik werd vanmorgen nog voor de wekker wakker en bleef nog eventjes liggen, toen ik me bedacht dat de container naar buiten moest. Gisteren had ik alle vuil al bijelkaar geraapt en de kattenbak schoongepoetst.
Ik moest alleen de sondevoedingszak enzo nog kwijt.

Met zwemmen hebben we met een heupplank om, rondjes door het diepe gelopen, nou dat was best wel pittig. Het half uurtje was zo om. Met de koffie hebben we een kaart voor Rinie geschreven want zij was ziek, ze knapt wel op maar ze is nog niet beter. Ik zou na het zwemmen naar haar toe. Gisteren had ik zoiets van, ik ben eigenlijk wel moe dus misschien ga ik toch maar niet. Maar vanmorgen had ik dat gevoel niet meer.
Voor het zwemmen ben ik nog even geld gaan halen voor vanavond de entree voor de dia en bingo avond en meteen voor Petra morgen.
Met Rinie weer eventjes lekker bijgekletst. Want dat was wel een hele tijd geleden dat ik daar ben geweest.
Toen ik thuis kwam heb ik de container binnen gezet en het laagste straaltje van de vijver weer aan de praat gekregen. Dat straaltje was zo zielig...
Er zat weer een slak in de leiding, denk ik.
Toen zou ik de was doen, de machine had ik net aangezet en toen moest ik natuurlijk de droge kleren van het rek halen en strijken anders is er geen plaats voor de nieuwe was.
Toen ging de telefoon.

Een mevrouw van Hoekloos medical uit eindhoven...met de mededeling dat ze meneer roorda morgen het zuurstof apparaat komen bezorgen.
Want dat was aangevraagd.
Nou, ja het klopt wel, maar het is voor mevrouw roorda en dat ben ik.....!
o maar dan staat het hier verkeerd, dan zal ik dat meteen veranderen.
Ik krijg dus de concentrator en een paar noodcylinders (kleintje in geval van nood).
Het vloeibare zuurstof verhaal ging ze me vertellen, als je niet continue aan het zuurstof hoeft, is het niet verstandig om zo'n vat te nemen want eenderde vervliegt en dan is ie leeg voordat je hem weer gebruikt. Dat is zonde. Dus krijg ik de concentrator, met neusbrillen ect....Ze vroeg hoeveel zuurstof ik moest, nou tijdens het trainen 2 liter elke dag een uurtje en misschien tijdens het slapen enz enz...maar dat moet nog blijken enz...
Want ik dacht als ik niet zeg dat ik het veel moet gebruiken krijg ik alleen maar cylinders en dat is natuurlijk niet de bedoeling. We hadden toch hoog ingezet...nietwaar.

Zo, zeg ,dat is snel, maar dat had ik wel verwacht want zuurstof is natuurlijk wel erg belangrijk. Met het vergoeden van vitaminen kun je zeker wel 25 weken wachten op een beoordeling...(ik kreeg ineens een brief dat mijn vitamines niet meer werden vergoed, bezwaar geschreven en een briefje terug gekregen dat de procedure 21 tot 25 weken kan duren)
Maar goed, morgen zal ik het wel zien.

Ik ga eten koken, de kat eten geven en dan naar de dia en bingo avond, en dat allemaal in het kader van de week van de chronisch zieken.

Leuk he, voor en door chronisch zieken...ik ben maandag geinterviewd voor een rubriek in het nieuwslokaal, een blad voor mensen die voor het astma fonds iets doen, die rubriek heet Chronisch ziek en vrijwilligerswerk. De naam zegt het al, ik moest vertellen over mijn ziekte en hoe ik bij het astma fonds verzeild ben geraakt...dat komt in december uit. Ben benieuwd.

Dit was het vandaag...doei


Geen opmerkingen: