Sandy's statistieken

zondag 15 augustus 2004

Vandaag en gisteren heb ik niet erg veel gedaan. Veel olympische spelen gekeken en af en toe achter de computer gezeten en nog wel eventjes de was gedaan. Alle kussentjes op de bank heb ik maar es gewassen en gisteren had ik alle kleden en handdoeken die we buiten hadden gebruikt al gewassen en vandaag die allemaal weer in de kasten gedrukt.

Ik heb besloten om weer een beetje structuur in mijn week te krijgen. En mezelf weer grondig aan te pakken qua therapie, niet dat het een puinhoop is, maar het kan beter...
Ik begin vannacht weer met sondevoeding. Ik ben misschien 2 kilo afgevallen dan de laatste contole of misschien niet eens. Toch denk ik dat ik maar alvast weer wat extra moet gaan doen en om straks niet meteen weer ziek te zijn.

Peptisorb
Peptisorb is een volledige, isocalorische, vetarme, semi-elementaire sondevoeding op basis van korte-keten peptiden en aminozuren. Glutenvrij.

Indicaties
patiënten met ernstige verterings- en absorptiestoornissen of voedselallergie

Gebruik
schudden voor gebruik
toedienen op kamertemperatuur
2000 ml = 2000 kcal/8400 kJ
1500-2000 ml voorziet in de gemiddelde dagelijkse behoefte aan voedingsstoffen. Gebruik bij voorkeur een Flocare sonde >ch. 8 in combinatie met een Flocare voedingspomp (Flocare 800 of MicroMAX)
Artikelnummers en verpakkingen

16433 Peptisorb Pack, 1000 ml
16507 Peptisorb glas, 500 ml

Bewaaradvies
Peptisorb kan ongeopend op kamertemperatuur worden bewaard.
Geopend kan Peptisorb (afgesloten met dop) maximaal 24 uur in de koelkast worden bewaard.
Aanhangtijd met Flocare toedineingssysteem of Flocare pompset:
Pack : max 24 uur *
Glas : max 8 uur
* wanneer toevoeging aan de voeding worden gedaan, geldt een aanhangtujd van max. 8 uur

Ik gebruik peptisorb omdat ik niet goed tegen alle andere standaard sondevoedingen kon. Ik was dan 's ochtends zo vol dat ik misselijk was en dat ik niks meer kon eten gedurende de dag. Dat is dus niet echt de bedoeling van sondevoeding.

Ik heb geleerd hoe je een sonde moet inbrengen. Ik breng iedere keer een nieuwe Pur sonde in.

Omschrijving
De Flocare PUR maagsondes voor kinderen en volwassenen zijn vervaardigd van zacht, transparant polyurethaan (PUR) met een blauwe radiopaaklijn en zijn voorzien van een luer-lock aansluiting en een voerdraad die het inbrengen vergemakkelijkt


Indicaties
Enteraal voeden in de maag of het duodenum via een neussonde


Eigenschappen
maagsonde 50 cm (zuigelingen en kleine kinderen) en 110 en 130 cm (volwassenen)
zachte en weefselvriendelijke sonde
zichtbaar onder röntgendoorlichting
flexibele voerdraad
door een male luer-lock aansluiting geen verwarring met parenterale lijnen
kleurcodering voor ieder charrière-maat
centimetermarkering voor positie-controle
afgeronde tip
te gebruiken op advies van arts, diëtist of verpleegkundige
komt in aanmerking voor vergoeding door zorgverzekeraar


Materialen
Zacht transparant polyurethaan voorzien van radiopaaklijn


Gebruik
Verwisselen na maximaal 6-8 weken
Aansluiting op alle Flocare toedieningssystemen
Bewaaradvies
Ongeopend: houdbaarheid staat aangegeven op de blister
Gebruiksduur: maximaal 6 - 8 weken te gebruiken


Verpakking en codenummers
35241 PUR sonde, ch. 5 - 50 cm
35243 PUR sonde, ch. 8 - 110 cm
35245 PUR sonde, ch. 10 - 110 cm
35244 PUR sonde, ch. 8 - 130 cm
35246 PUR sonde, ch. 10 - 130 cm

Per stuk in een blister (doos à 10 sondes)
Verkrijgbaarheid
Patiënt: apotheek, facilitair bedrijf en thuiszorgwinkel
Instelling: grootverbruikleverancier, farmaceutische groothandel en facilitair bedrijf


Ik ben van plan om drie keer per week sondevoeding te doen, dat lijkt me eerst nog wel voldoende, ik val immers niet erg af. Dat kunnen we evt. in de winter nog wel verhogen. Zondag op maandag en dinsdag op woensdag en donderdag op vrijdag. Dat had ik bedacht. Ik moet eigenlijk ook actrapid spuiten voor de sonde maar ik moet eerst maar eens mijn bloedsuikers meten. Kijken of die morgen vroeg hoog zijn of dat het wel meevalt. We zullen het even moeten afwachten.

Ook ben ik van plan om mijn hometrainer weer eens onder het stof vandaan te halen. Twee keer in de week moet ik toch wel weer gaan fietsen. Met het mooie weer is het er niet echt veel van gekomen. Als Pietie weer terug is van vakantie, moet ze maar weer thuis komen. Dat had ik al met mijn fysiotherapeut Rob overlegd.

Ik ga nu sportzomer afkijken en dan slapen...met sondevoeding. De sonde had ik er zomaar weer ingeschoven. Ik had de laatste keer zoveel moeite om hem in te brengen en ik had het ook erg benauwd maar nu helemaal niet, ik ben nu het brilletje wel gewend en de sonde hindert helemaal niet.

Tot de volgende keer!!

Geen opmerkingen: