Sandy's statistieken

woensdag 12 januari 2005

Geen vakantie meer

Deze week begon met alles op een dag...
De maandag helemaal vol, met eerst Petra die mijn huis schoonhoudt, ondertussen fietsen met Pietie en daarna snel even eten omdat om half 2 de vergadering van het astma fonds begint. Ik moet dan naar Hielke en die woont in de munt op de 12e verdieping. Heel mooi uitzicht over Heerenveen...Ik moet wel bekennen dat ik blij ben dat de lift het doet want anders kom ik niet boven, hoor...12 trappen op jeetje. Hielke vertelde dat de lift het soms niet doet...tja naar beneden gaat het wel maar dan weer naar boven....gelukkig woon ik niet meer in een flat.

Als ik thuis ben om half 5, staat er een dansende kat op de deurmat..want ze wil eten, eten en nog eens eten. Die kat barst letterlijk en figuurlijk uit haar voegen en als ze eten heeft gehad is ze het na een kwartier weer vergeten en gaat mij dan heel erg aanzitten staren zoals op deze foto's.



Tja, op het pakje staat wel dat ze drie pakjes op een dag moet hebben, maar dat is echt niet nodig. Dat doen ze volgens mij meer voor de verkoop en winst te maken dan dat het goed is voor de seniore kat. Ze is trouwens dik zat, ze eet maar gewoon brokjes, die zijn beter voor haar tanden.

Arjan kwam om 18 uur thuis en het eten was bijna klaar. Hij bakt altijd het vlees want ik word daar soms zo benauwd van dat ik er misselijk van word en dan lust ik weer geen hap eten...
Na het eten moest ik nog verzinnen wat ik wil gaan schilderen, nou ja ik heb maar een doek wat nog niet af is meegenomen en zie het wel.
Om 19.30 uur heeft arjan mij gebracht want het regende ook weer. We hebben een nieuwe opdracht gekregen en het heet:

Surrealisme/ Decalcomania

De surrealisten bedachten allerlei methodes om het onderbewuste tot uiting te brengen in hun kunst. Een van hun trucs was decalcomania.

We moesten acrylverf (een of meerdere kleuren) op een glasplaat doen en mengen met medium (acrylmedium) en evt water. Dan leg je een drager (stuk papier) over het verf en haalt dat er weer af. Nu is er een vlekkenpatroon ontstaan op de glasplaat en die druk je af op doek, hardboard (geprepareerd met gesso) of acrylpapier.
Dit patroon wordt als uitgangspunt gebruikt om een voorstelling te maken.
Je accocieert sommige patronen en maakt er dan een schilderij van, je overschildert sommige stukken of laat het staan.
Ik heb mijn doek blauw geschilderd en heb met geel en groen een patroon gemaakt en het lijkt op een koraal. De foto is wat wazig maar het glinstert nogal en dat komt door de dikke verf...




Gisteren ben ik eerst naar de fysio geweest en toen naar de kapper. Ik heb weer high lights laten maken want de uitgroei was heel erg en de coup moest een beetje geknipt worden. Ik wil eigenlijk lang haar maar ja dat lukt bijna niet...Hij had er ook weer wax in gedaan, bah want dat plakt...hier mijn nieuwe kapsel..het lijkt kort he maar toch is het niet zo. Dit was het weer voor vandaag. Ik ga even havermoutpap eten en dan naar boetseren. Ik ga mijn gipsen mallen uitkrabben en dan volgende week denk ik, beton gieten.



o ja, vanochtend werd ik gebeld door mijn longarts. Hij vroeg of ik mee wil doen aan een onderzoek voor bewegingswetenschappen. Ze willen de conditie van cf-ers bestuderen en dan ook in de thuissituatie. Ik krijg dan een looptest en een stappenteller om die alle stappen telt. Ik moet dat opschrijven in een dagboekje en ik moet een enquete in vullen. Volgende week woensdag moet ik voor controle komen en nu moet ik dus al om half 10 er zijn ipv 11 uur. Het is voor het goede doel zal ik maar zeggen.
Ook heb ik vanochtend weer mijn bestelling bij de apotheek opgegeven voor mijn medicaties...Zo, ben de no claim alweer kwijt. Het lijkt hier wel een logistiek centrum...je moet dat allemaal goed bij houden. Ik heb weer nodig:
floxapen, colistine, creon, pulmozyme, nutridrink, sondesysthemen, accu check comfort strips, fantomalt...het wordt gelukkig thuis bezorgd...

Ik ga fijn boetseren....

Geen opmerkingen: