Sandy's statistieken

dinsdag 12 april 2005

"Mooi" weer en druk verjaarsweekend

Afgelopen week hebben we het een beetje druk gehad, tenminste ik. Wat Arjan op zijn werk doet, kan ik hier niet controleren. Dus daar kan ik geen uitspraken over doen.

Maandag was ik vergeten vlees uit de diepvries te halen en dacht dat er nog wel hamblokjes waren om door de macaroni te doen. Helaas...die waren al op...tja, gelukkig hadden we nog een pot kant en klare bolognese achtige saus op voorraad staan en er zit ook nog gehakt in...nou ja, even opwarmen, spagetti koken en klaar zijn we...
's Avonds nog geschilderd. Ik was begonnen met het schilderen van mijn schetsen nav twee meisjes die de les ervoor dansten. Wij moesten daar schetsen van maken. Ik gebruik alleen zwart en wit. Het zag er beter uit dan de schetsen.

Dinsdag moest ik naar de transplantatie arts toe. Ik moest er om 10 uur zijn maar had tegen de Taxi centrale 9.45 uur gezegd omdat ze anders pas om 9.15 uur komen en dan zit ik in spanning of ik wel op tijd ben. Nou ja..zul je zien, hij kwam om half 9 al. Geeft niks want dan heb ik lekker genoeg tijd om helemaal naar nummer 13 te lopen, Das nog een best eind hoor. Met zuurstof op 1,5 liter lukt het goed. Ik ben net iets te eigenwijs (ehm) om de golfkar te nemen...
Toen ik aan kwam, was het nog maar half 10. Ik was deze keer lekker ruim op tijd...haha. De taxi wilde wachten maar ik was van plan om even bij Elvira op visite te gaan en dus liet ik hem terug gaan naar heerenveen. Ze mogen eigenlijk maar 20 minuten wachten maar hij wilde wel wachten.
Maar goed. In de wachtkamer kwam ik Wil Schotemijer tegen, die heeft 10 jaar geleden een longtransplantatie gehad en ik kende haar nog van het sporten enz. Ze moest ook vandaag voor controle. Ze woont nu in eindhoven. Ze ging hierna door naar Denemarken waar haar zoon woont. Nadat Wil bij dr. van der bij was geweest werd ik door hem opgeroepen.
Hij had ons zien praten en vond het leuk dat wij elkaar kenden. Alles was eigenlijk wel goed, Hij heeft mijn medicatie in de computer gezet, omdat het in zijn systeem nog niet was gedaan. Waarschijnlijk heeft elke dr. daar een eigen ruimte op het net om specifieke dingen in te zetten want mijn longarts heeft dat allemaal wel op het scherm als ik er ben...
Maar goed. Hij heeft mijn longen geluisterd en vond het vrij schoon klinken. Das wel eens anders geweest. Ik vroeg op welke plaats ik sta op de lijst en hij telde 10 echte concurenten en nog een paar die evt operabel zijn als er longen beschikbaar zijn en zij op dat moment goed zijn en de high urgenten. Dr. van der bij kon niet zeggen hoe lang ik nog moet wachten. Ik sta nu bijna een jaar op de lijst en er zijn maar 6 afgevallen. Dus hard gaat het niet. Maar ik ben niet slechter geworden en das heel belangrijk. Tuurlijk zal ik niet beter worden maar zolang ik nog zo door kan gaan, kan ik het nog wel een jaartje hebben. Maar ja ik kijk er wel naar uit. Ondanks dat er natuurlijk complicaties kunnen optreden.

Ik vroeg of ik bij Elvira op bezoek mocht. Hij vond het goed. Moet ik een mondkapje voor doen? was mijn vraag want ja, hoe zit het met de bacterien. Doe maar even zegt ie. (het mondkapje) Hij zei wel dat ze nu veel soepeler zijn geworden met dit soort dingen omdat je overal "iets" op kunt lopen. Maar enige voorzichtigheid is natuurlijk wel aan te raden.
Ik moet op 6 oktober weer komen, want ik kom om de drie maanden toch bij de cf-polie voor controle.
Ik kreeg weer de nodige papieren voor het lab mee (6 buisjes bloed en sputumkweek)en liep richting prikkamer. Daar was ik meteen aan de beurt en om half 11 was ik klaar.

Toen ben ik naar D1 gegaan om Elvira te bezoeken, Ze was op de dialyse afdeling en daar ben ik bij haar geweest. Haar vader was er en die ging even weg toen ik kwam. We hebben een tijdje gekletst over alles. Toen kreeg ze nog een bezoekje van een medegetransplanteerde cf-er (bianca)die haar ook even kwam groeten. Ik had haar beneden al gezien en zij moest snel weer verder met haar controles. Tegen 12 uur ben ik weer weggegaan. Elvira's vader en vriend kwamen toen net terug.

Toen ik naar de hoofingang liep kwam ik bianca weer tegen en hebben nog even staan, en later zittend verder gesproken. Dat gesprek is zeer verhelderend geweest. Ik weet nu wel dat ik zeker te weten een transplantatie wil, altijd al gehad want Wil schotemeijer is natuurlijk altijd mijn grote voorbeeld geweest maar je moet soms door een hele zware tijd, maar als het eenmaal goed gaat, dan is het geweldig.

Om 13 uur hebben ze voor bij de bali de taxi gebeld en moest ik nog een uur wachten...Ik had mijn mp3 speler mee maar nog nooit gebruikt, dus dat maar eens gedaan. Anouk had ik eropgezet en lenette van dongen en Ilse de Lange. De tijd ging snel. Dezelfde taximan haalde me weer op. Hij zei, wat duurde dat lang met jou!, ja, ik moest zo lang wachten...het was druk...

Ik was dus pas om 15 uur thuis en ben even op de bank gaan liggen. Ik word altijd zo moe als ik weer daar geweest ben.

De woensdag was ik pas laat uit bed gegaan en heb rustig aan gedaan. Ik moest 's middags naar boetseren en ben nog een beeldje aan het maken voor Tece. Hij doet veel werk voor de cf stichting in belgie (muco vereniging) Hij vroeg of ik misschien een beeldje kon maken van het logo van de kidssite. Dat zijn twee figuurtjes Peps en Robin. Ik heb nu een opzetje en mijn leraar vond het niet slecht!!!



Donderdag ben ik niet naar zwemmen gegaan want ik was nog wat suf en moe en we zouden 's avonds al naar mijn ouders gaan in tilburg. Ik moest de boel nog inpakken en wassen enz enz. Om 19.15 uur zijn we gaan rijden en onderweg kwam ik al weer op dingen die ik was vergeten. Bijvoorbeeld mijn mistabron inhalatie medicatie...Nou ja al het andere had ik wel dus dat was niet zo heel erg. Daar aangekomen kwam ik al op nog iets... een nieuwe insulatard insuline patroon...misschien heb ik genoeg, dat was gelukkig ook zo!!!
Ik vergeet altijd wel iets mee te nemen...duHHHH.
Vrijdag zijn we bij mijn vaders kantoor geweest. Hij heeft het leuk ingericht en kan daar leuk zijn computerlessen geven, zijn reparaties doen enz. Nu moet hij alleen nog wat meer klanten krijgen. SR service
Zaterdag zijn we even wezen winkelen in de arendshof in Oosterhout want ik wilde nog wat nieuwe truitjes kopen, Uiteindelijk 1 truitje gevonden. Tja er was niks moois voor mij.
's middags kwamen arjans ouders want we vierden dus mama's verjaardag. 55 jaren is ze geworden, welliswaar op zondag hoor....Het regende en papa heeft sate geroosterd op de barbeque in het hokje!!! Heerlijk morgen weer..Er had wel een heel leger kunnen komen hoor! Maar dat is mama..

Zondag zijn we naar hornbach geweest en we hebben alvast een douchecabine gekocht omdat we de badkamer gaan opknappen. Deze was in de aanbieding en daarom hebben we hem gekocht. Het paste in de auto, we werden wel gescheiden maar het paste.
Later op de dag kwamen mama's zus met haar man een 1 dochter. (tante heeft 4 dochters en 1 zoon)Dat was weer gezellig.
Om 20 uur (na sport) Hebben we de auto ingepakt en de poes van boven geplukt en zijn weer op weg gegaan naar het "hoge" noorden. (twee graden kouder dan in het zuiden???)We waren binnen de twee uur thuis dus dat ging heel snel. Ook mevrouw de poes was lief op mijn schoot gebleven.

Gisteren (maandag) moest ik 's middags vergaderen en 's avonds naar schilderen, de laatste les. Toen ik thuis kwam, was ik mijn beurs kwijt. Hij zat niet in de tas. Wij weer terug naar het lokaal en daar was gelukkig de leraar nog. Maar geen beurs...
Tja, arjan thuis mijn tas bekeken, had ik het in het vakje gedaan waar nog nooit iets in had gedaan...tssssssss, beetje moe misschien??? Niet levensmoe hoor, das wat anders!!! (pillen zat hier in huis, overigens..ohhh)

Vanochtend kwam Afke weer. Het was wel weer nodig. Gelukkig is alles nu weer lekker schoon. Vanmiddag heb ik mijn zwarte laarsjes naar de schoenmaker gebracht want de hak zat los maar ze zitten nog zo lekker. Zaterdag kan ik ze weer ophalen. Ik moest ook het pakket van arjan terug sturen naar neckermann want de broeken waren toch te klein...
Ik heb ook nog een oplader met AAA batterijen gekocht voor mijn mp3 speler en mijn kleine muisje van de laptop (van marinus geleend)Daarna naar de fysio en toen ik thuis kwam heb ik lekker op de bank geslapen, tja het is mijn hobby nu eenmaal.

Morgen slaap ik uit en ga ik 's middags naar boetseren en ook dan is het de laatste les...jammer...Ik ben wel van plan om klei mee te nemen naar huis, dan kan ik in de vakantie nog wat werken als ik zin heb.

Zo dit was het weer, lang verhaal geworden, dacht eigenlijk dat ik weinig te melden had...Nou ja, mocht ook wel weer eens...