Sandy's statistieken

zondag 3 april 2005

zondag praatje

Ik ben dus niet gaan golfen, maar heb heerlijk tv gekeken, alhoewel ik al snel de slaap te pakken had. Ik lag al wakker toen arjan ineens voor mijn neus stond. Hij had vroege dienst en was dus ook vroeg thuis. Toen heeft hij gekookt. Wij aten dus vrij vroeg en dat voor de vrijdag.



Zaterdag moest arjan om half 10 naar de kapper en nam gelijk tijgerbroodjes en rosbief mee. Heerlijk hoor, zo'n lekker ontbijtje op zaterdag. Daarna zijn we gaan boodschappen. We moesten voor zo'n beetje twee weken vlees inslaan omdat we volgend weekend naar Tilburg gaan. Mama is jarig op zondag. Eigenlijk hebben we in verhouding tot de normale boodschapdagen weinig gekocht. Nou ja, we zullen niet omkomen van de honger als blijkt dat we te weinig hebben gekocht.

Nadat we de boodschappen thuis hadden gebracht, zijn we naar het tuincentrum gegaan om plantjes te kopen. Een aantal voor in de vensterbank, die tegen zon kunnen. Ik had besloten om die planten die er stonden, weg te doen. Het waren stekjes van stekjes van stekjes en de kracht was er werkelijk uit. Afke vond ze allang dood, dus nu maar echt weg...
Ook hebben we 3 heideplantjes gekocht voor bij de vijver, twee margrietachtigen voor in de pot bij de voordeur, twee stokroosjes en nog een paar kleine planten.
Toen nog naar de praxis want we willen nog een klimrek tegen de muur zetten voor de kamperfoeli. We hebben een wandcontactdoos gekocht voor de broodbakmachine want bij de magnetron is geen contact over...

Thuis gekomen zijn we de tuin in gestapt en hebben alles weer netjes gemaakt en de plantjes geplant. Ik heb de potten voor op de vensterbank weer netjes gevuld met levende planten, het ziet er weer netjes uit.

Verder hebben we tv gekeken enz.

Vanochtend hadden we vers brood, natuurlijk...het rook heerlijk...Na het ontbijt heb ik de keuken opgeruimd. Alle troep weggegooid en de kast met servies ook even uitgedund...voelt goed zo'n voorjaarschoonmaak. Toen zou arjan de wandcontactdoos monteren, bleek dat de stekker naar een lamp, die kapot is er wel uit kan en daar kan dan de broodbakmachine wel in....duhhh.

Maar goed, ik ben nog even verder gegaan met opruimen, ik heb de vitrine kast ook even uitgeruimd en best wel veel weggegooid. Mannn das een goed begin.

Daarna was ik wel moe(!) en moest wel even op de bank liggen, heb niet eens de start kunnen zien van de F1. te zware ogen...werd wakker toen de laatste ronde gereden werd.
Arjan ging toen de voortuin doen en ik heb op het stoeltje zitten kijken. En af en toe wat aanwijzingen gegeven...want ja, ik moet toch ook wat doen...

We hebben besloten om ook in de voorborder nog wat heideplantjes te plaatsen, nu de kleine hortesia in de achtertuin staat, is het een beetje leeg. De grote hortensia (zie plaatje, onze is wit) is gesnoeid en de scimia groeit uit zijn voegen.



Toen we klaar waren, hebben we gekookt en daarna even achter de pc gezeten en toen tv kijken en ondertussen inhaleren en sonde maken. En nog even dit...en nu naar bed.