Sandy's statistieken

vrijdag 1 juli 2005

Vakantietijd aangebroken

Al mijn activiteiten voor het astma fonds lopen tegen het einde. Zo ook het zwmmen op donderdag ochtend. Vorige week was de laatste les en toen hebben we aquarobic gedaan op "let get loud" Dat was best pittig hoor. maar wel leuk. De tijd was zomaar om. Toen hebben we nog in de kantine thee/koffie/chocomel gedronken en Jan hoekstra was jarig geweest dus....we hadden ook een traktatie erbij...heerlijk. Dan weer op huis aan, en elkaar een goede zomer toewensen. Iedereen hoopt dat ik gauw nieuwe longen krijg. En iedereen gaat de libelle lezen!

Dinsdag moest ik het foldertje bij de kopierderij ophalen. We hebben op 9 juli een EHBO voor kinderen met astma dag bij het rode kruis gebouw in drachten. Het thema is gericht op ouders, die ehbo tips krijgen als hun kinderen tijdens de vakantie wat overkomt. Ook wilde men het astma fonds hierin betrekken. Nou ja, dat kan en het is natuurlijk erg leerzaam. Ik heb een foldertje gemaakt alleen ben ik zelf op die dag niet beschikbaar want dan gaan we naar mijn vader in tilburg. Hij is jarig...Nu heb ik een roostertje gemaakt wie op welke tijd de stand moet beheren enz. Hopelijk wordt het goed bezocht, maar ja, ik heb wat twijfels want het is op een zaterdag.

Nadat ik het foldertje had opgehaald, moest ik naar de fysio. Daar waren ze met de stoep bezig, dus moest ik de auto verder op parkeren en een stukje lopen. Zie ik ineens dat mijn tankje leeg is en er kwam inderdaad geen zuurstof meer door mijn slangetje.... Ik had thuis gedacht dat er nog wel genoeg in de tank zat maar blijkbaar niet. Ik heb het maar niet gezegd tegen mijn fysio. Ik kan best even zonder maar niet te lang hoor. Toen ik thuis was, merkte ik wel dat ik moe was en het leek net alsof mijn hart het heel zwaar had, was natuurlijk ook zo!
Zuinig zijn met zuurstof is ook niet altijd goed, blijkt wel.

De woensdag was een leuke dag. Ik wilde lekker uitslapen en dat heb ik ook gedaan tot half 10, toen onder de douche en de wasmachine aan enz enz. Om 12 uur een gebakken ei met coburgerham gemaakt en om 14 uur naar de golfbaan. Het was er giga druk met de meest dure auto's op de parkeerplaats. Het was herencompetitie...dan weet je het wel!!! Alle mensen daar zijn heel erg vriendelijk, je wordt altijd gegroet, ook al ken je ze niet. Maar goed dat zal er wel bijhoren.
We hebben even op het terras gezeten en toen Martin, onze prof, eraan kwam, konden we los. We speelden weer hole one. Jan slaat met 1 arm omdat hij een herseninfarct heeft gehad en zijn linker arm verlamd is. Hij sloeg heel goed, eigenlijk het beste vandaag. Ik sla wel goed maar heb de neiging om iets omhoog te komen als de club de bal raakt zodat ik de bal op zijn top raak en dus niet ver sla. An heeft ook een herseninfarct gehad maar heeft minder schade opgelopen en kan wel twee handen gebruiken. Ze loopt iets makkelijker dan Jan. Ze had haar dag niet, zei ze.

We hebben heel leuk gespeeld, geen par dit keer...veeeel meer, haha. Na het uurtje waren we klaar en gingen we nog wat drinken. Toen kwam een van de heren naar ons toe en hij vond het geweldig dat we golfen. Hij vond het zo leuk en hoopte ons nog vaak te zien. Leuk he dat ze dat ook eens zeggen. Ik heb soms wel eens het gevoel dat ze ons wegkijken maar nu dus niet meer.

Om half 4 ging ik weer naar huis. Om half 5 moest ik naar het abe lenstra stadion. Daar verzamelden wij ons, voor ons bootreisje als afsluiting van het sportseizoen van het astma fonds. We hadden een beetje pech want alles ligt er opgebroken omdat ze met het "sport stad heerenveen" zijn begonnen. Er stonden een paar achter het stadion twerijl je daar officieel niet mocht komen met de auto. Uiteindelijk was iedereen aanwezig en zijn we naar Blokzijl gereden. Ik was bij de penningmeester in de auto want arjan zou rechtstreeks vanuit zijn werk naar de boot komen. Mijn Ka bleef bij Abe staan, met nog 4 andere auto's, van onze groep.

Aangekomen op de parkeerplaats van rederij timmerman, waren er al veel mensen, die rechtstreeks waren gekomen. We hebben echt heel erg geboft met het weer, heerlijk!Lekker op het dek gezeten. Helaas waren er drie niet op tijd gekomen. Die konden later met de catering mee komen want dat werd onderweg aan boord gebracht. Ze hadden een lekke band gehad. Maar goed, ze waren nog wel het laatste stukje aan boord. We hebben een stuk over de weerribben gevaren en kwamen langs het plaatsje “muggenbeet”. Daar kwam het buffet aan boord. Toen vaarden we richting Griethoorn alleen konden we niet meer door de brug want het was te laat. We hebben moesten keren. En weer terug richting Blokzijl. Het was echt nog heel mooi weer en buiten op het denk konden we genieten van het uitzicht met hele mooie luchten en af
en toe het zonnetje. Het buffet was ook heerlijk. Salades, haring, zalm, kreeft, koteletjes, kip, spareribs en al het andere lekkers wat ik vergeten ben. Iedereen kreeg twee muntjes voor drinken. We hebben genoten. Rond 22 uur waren we terug in Blokzijl en gingen we allemaal weer huiswaarts. We moesten nog even naar Abe om mijn Kaatje te halen. Hij stond er nog met de vier anderen, als enige op de parkeerplaats.
’s Middags was het wel anders. Op webshots kun je de foto’s bekijken onder astma fonds.

Donderdag heb ik rustig aan gedaan en heb de foto’s op mijn webshots gezet. ’s Avonds deed het internet het niet en moesten we wel noodgedwongen tv kijken en vroeg naar bed. Onweer en dan doet ie het niet… Overigens doet ie het nu ook niet, ik type dit in word want als ik nu de pc afsluit ben ik alles kwijt en kan ik opnieuw beginnen. Hoop dit snel te kunnen publiceren. Ik moet toch weer naar beneden om de modem opnieuw aan en uit te zetten…pfffffff, wat een gedoe. Toch maar even chello gebeld, er is storing in onze regio. Dus maar even afwachten. Ook de decorder voor digitale tv was uit. Heb hem wel weer aan de praat gekregen. Aha de modem doet het nu weer en het internet ook!!! Hoera, kan ik gaan publiceren! Kunnen jullie dit zien.

Geen opmerkingen: