Sandy's statistieken

woensdag 3 augustus 2005

Accu check

Gisteren was mijn dagje uit. Normaal gesproken dan. Om 10.40 uur naar de fysio en ik wilde nog even het centrum ingaan daarna. Ook naar de apotheek, om weer wat "dingen" zonder recept te bestellen. Maar ja dat liep een beetje anders. Ik was om 10.00 uur klaar voor de start. Maar helaas. Mijn auto zei: trrrrrrrrieee plopfff. Niks meer. De accu was leeg!!! Kl***, bah getver!

Nou ja, wie ga je dan bellen? Eerst Rob, mijn fysio maar even afgebeld, toen mijn lieve Arjan op zijn werk. Ja, die heeft vast wel een ideetje, hij werkt tenslotte bij een hele goeie garage. Hij zegt natuurlijk de dingen die ik niet wil horen. "Vraag de buurman even of hij met de startkabel....", "die is niet thuis...snik, snik....". "Die komt wel thuis straks", "ja, maar, laat ook maar". In mijn woede druk ik de telefoon uit en gooi hem naar de andere kant van de bank. Arjan belt natuurlijk gelijk terug...ik laat de telefoon een tijdje overgaan en besluit hem toch maar op te nemen. "nou, wat is er nou zo erg?"."De auto doet het niet en dat is net nu ik weg moet...snik, snik". Arjan zegt nu gelukkig dingen die ik dan maar moet horen en AANNEMEN. Want anders kom ik nooit met die auto weg. Nog geen kwartier na ons gesprek, zie ik de buurman aankomen in zijn bus. Ik als een speer naar hem toe. Hij haalde zijn startkabels, zijn bus voor mijn auto, startkabels erop en broemmmm.. De auto doet het weer. Ik besloot om meteen naar de garage in Leeuwarden te rijden. Bij aankomst leek het net of ze al op mij stonden te wachten. (wel lachend in hun vuistje...denk ik, haha.) De accu is doorgemeten en die was gewoon stuk. Er is meteen een nieuwe ingezet. Ook heeft Arjan mijn slot gesmeerd want die was bijna niet open te krijgen. Ook de bandjes hebben een beetje meer lucht gekregen. Nou ja, al met al is het toch nog goed gekomen. De Ka doet het weer!
Ik ben weer mobiel en vandaag mijn "ding" gedaan in het centrum!

Toen ik net thuis kwam, en ik even mijn site bij wilde werken maar nog even ging lezen hoe het met Esmé was, las ik dat het niet goed gaat met haar. Ze heeft chronische afstoting waar ze nu wel voor wordt behandeld, maar of het aanslaat is nog afwachten. Esmé heeft ook cf en is getransplanteerd begin dit jaar. Helaas heeft ze niet veel kunnen genieten van haar nieuwe longen want ze kreeg steeds complicaties. Het is zo oneerlijk he! En dan te bedenken dat ik het even kwijt ben als mijn autootje het niet doet en zij op dat zelfde moment voor haar leven moet vechten.

Geen opmerkingen: