Sandy's statistieken

maandag 1 augustus 2005

rode wijn en regen

Afgelopen week heb ik een rustig weekje gehad. Weinig afspraakjes gemaakt, het is tenslotte vakantie.
Donderdag heb ik een begin gemaakt met het maken van lijsten voor enkele schilderijen die al klaar zijn maar nog een lijst moeten hebben. Ik had te weinig hout dus ben ik 's avonds met Arjan naar de praxis geweest om sierlatten te kopen. Daarna zijn we naar het opstijgen van ballonnen in Joure gaan kijken. Het was er al heel druk, zo rond half 8. Normaal stijgen ze op rond 8 uur of zelfs half 9. Waarschijnlijk kwam het door het weer. De woensdag zijn ze niet gaan vliegen omdat het te veel regende. We hebben er ongeveer anderhalf uur gekeken. Het was heel maf om te zien, want ze stegen op van de drafbaan en vlogen richting Douwe egberts fabriek. Het duurde vrij lang, bijna een uur. Ze waren niet verder gekomen. Opeens kwamen ze allemaal terug, over ons heen. Kennelijk was de wind gedraaid. Ze landden allemaal op nog geen kilometer afstand van de opstijgplaats. Het was erg benauwd die dag en het leek erop of er een enorme onweersbui ons zou verrassen, maar die is uit gebleven. In 2003 zijn wij met de bassie en adriaan ballon ook meegegaan. Ook dit jaar vloog hij weer mee... We hebben 'onze' ballon weer even gezien.

Die donderdag was het heel warm en vies benauwd. Ik had er echter weinig last van want ik ben de deur niet uitgegaan. In de woonkamer was het ook maar 22 C. Maar buiten was het 28 C. Ik zag het pas op het weerstation, toen ik even tv ging kijken. En toen Arjan thuis kwam en met Macy naar buiten ging, voelde ik het pas echt. Pff wel warm hoor. De zon was er niet eens altijd bij.
Nadat we thuis kwamen van het ballonnen kijken, hebben we de nieuwe zaag getest. Hiermee kun je verstekzagen en daarvoor de graden instellen. We hebben de sierlatten voor mijn schilderij met de dansers gemaakt. Vrijdag heb ik de sierlatten geverfd en ze gelakt en later op het schilderij gemaakt. Ook heb ik het portret van Arjan in een lijst gezet. Die heb ik ook nog gelakt en is nu wel droog denk ik. Ik moet nog een lijst maken voor het portret van mijzelf waarop ik 8 jaar ben en met Marcia, de koningspoedel van mijn oma, sta. Die had ik ook nog steeds klaar staan. Die heb ik nog bij onze vorige leraar in de les gemaakt. Dus alweer een 'oudje', zal ik maar zeggen.

Zaterdag zijn we weer boodschappen gaan halen en in de middag nog naar het tuincentrum "bos en tuin " gegaan. Ik wilde wat nieuwe kamerplanten hebben omdat de erker nu wel erg leeg is. Alle dode planten zijn nu weg en dat is toch wel een kaal gezicht. Ik heb twee begonia's in de lege potten gezet. Op tafel een peperonia, een soort vetplantje. Ook voor de buiten potten heb ik twee vetplantjes gekocht en een plantje met hele mooie paarse bloempjes en nog een "beltsjeblom" (das een fuchsia in het fries). In die potten moest arjan nog gaatjes boren want de planten die erin stonden, zijn verzopen. Helaas is onze oplaadboormachine niet sterk genoeg. Nu weet ik ook een verjaardagskado voor arjan...een ECHTE boormachine...Hij vond het wel wat.

Na het eten zijn we naar camping de wigwam gegaan waar Marinka, mijn nicht in de caravan van tante Doet met de kinderen vakantie viert. De kinderen waren met hun vader naar de kinderbingo en wij hebben toch maar even buiten gezeten, Ja dat is het campingleven. Wel buiten zitten! Later gingen we toch maar binnen zitten want het werd wel fris. We hadden besloten om te gaan kaarten. Eerst pesten met de kinderen en later klaverjassen. ik kan dat niet hoor, en kreeg een snelcursus... Daarbij hebben Marinka en ik een rood wijntje gedronken...Heerlijk, ehm...Ik drink weinig alcohol en de wijn steeg mij direct naar het hoofd...In ieder geval de volgende dag, de zondag, werd wel duidelijk dat ik niet tegen wijn kan. Ik was pas om half 11 wakker en had een houten kop. 's middags moest ik echt even naar bed. Maar ja, het regende toch de hele dag! Kon ik lekker dromen over rode wijn en klavertjes op de kaarten.

Geen opmerkingen: