Sandy's statistieken

vrijdag 23 september 2005

Brand bij Barbie

Gisteren hoorde ik dat het huis van mijn nichtje Barbie afgebrand is. Mijn nichtje heeft een man, drie kinderen en twee honden. Barbie was frikandellen aan het bakken in de frituurpan en toen kwam er opeens een grote vlam. Toen ze het vuur niet uit kon krijgen heeft ze haar jongste zoon uit de kinderstoel gegrepen en is het huis uitgerend en 112 gebeld. De twee andere kinderen waren niet thuis en in de haast heeft ze de honden achter gelaten. Die waren naar boven gevlucht en zijn door de brandweer gered. Ze heeft niks meer. Ze krijgt waarschijnlijk een nieuw onderdak via de woningstichting. Ze wilden haar naar en hotel of bungalowpark brengen maar ze heeft geen auto en ze moet de kinderen wel naar school brengen. Dat doet ze op de fiets. Ze gaan er dus maar vanuit dat iedereen een auto heeft. Ze is nu met haar gezin ondergebracht bij haar schoonmoeder, die woont tegen over haar. Ik vind het het erg voor mijn nichtje. Gelukkig is er niemand gewond geraakt. Maar ja, dan sta je op straat met niks meer, alleen de kleren die je aan hebt en je mobiele telefoon.

Heb vanmiddag even msn contact gehad met mijn nichtje en ze zegt dat de schade beperkt is gebleven tot de keuken. Daar is niks meer van over. Het gaat 2 a 3 weken duren om de boel op te ruimen en dan moet zij weer in de woning kunnen. Tot die tijd zal ze waarschijnlijk bij haar schoonouders kunnen blijven. Nou ja, gelukkig is het goed afgelopen.

Geen opmerkingen: