Sandy's statistieken

vrijdag 2 september 2005

Eindelijk weer een nieuw stukje

Zo daar ben ik weer eens. Heb veel gedaan deze afgelopen week en had eigenlijk niet zoveel zin om te schrijven. Het was natuurlijk veel te mooi weer om achter de pc te gaan zitten...

Vorige week vrijdag waren we een dagje er op uit. Eerst naar Assen, naar mijn vriendin Lydia. Ze is net verhuisd vanuit winschoten en ze zijn vol op aan het verbouwen. Maar het is een heel mooi huis. Het was ooit een winkel met een grote opslag die straks als atelier gaat dienen. Nu staat er nog van alles. De kinderen hebben nu een eigen kamer. Ze zijn er beslist op vooruit gegaan. Als het helemaal af is gaan we er natuurlijk nog weer kijken.

Nadat we er gelunched hadden, gingen we verder naar Elim om te kijken of Monique thuis was. Zij heeft met mij in het ziekenhuis gelegen voor de screening. Helaas was ze er niet. Volgende keer misschien wel. We zijn toen naar mijn tante in Hardenberg gereden. Die zat al te wachten met taartjes, heerlijk.
We hebben weer het nodige gelachen en natuurlijk fijn over de familie geroddeld, voor zover je het roddelen kunt noemen. We zijn ook even op kraamvisite geweest, hoor. Mijn tante fokt namelijk chiwahwah's van die kleine hondjes. Er hadden drie al puppies....zo lief. De andere twee moesten nog bevallen. Ze hebben nu zelf 8 hondjes en houden er nog twee van deze nieuwe puppies. Dan hebben ze zo'n beetje alle kleuren hondjes. Allemaal vrouwtjes. Er waren dit maal veel mannetjes geboren maar die hadden nu al een nieuw baasje. Ze gaan pas na 8 weken naar hun nieuwe baasjes toe. Op de foto sta ik met nora, ze is vorig jaar november geboren en dus een van de drie jongste/nieuwste hondjes. Als ik een hondje mocht kiezen dan had ik die gekozen. Ze lijkt nl op ons eerste hondje Mitsy, de zelfde kleuren. We hebben een leuk dagje gehad. Mijn oom waagde een sprong op de trampolinie, en mijn nichtje kan het heel goed. Na het eten zo rond 20 uur zijn we weer richting huis gegaan.

Zaterdag hebben we boodschappen gedaan voor het feestje van arjan op zondag. Ook heeft arjan vast wat stoelen enzo in de tuin klaar gezet. Zondag ochtend om 11 uur stonden mijn ouders al voor de deur. Mama had sate gemaakt en dat was arjans kado...Later kwamen zijn ouders en zus. Van hun kreeg hij een hogedruk reininger met terras reiniger. Van mij had hij al een klopboormachine gekregen, toen we die nodig hadden een paar weken geleden. Toen kwamen ook Lydia, jan en de kinderen en Marinka en Meindert, mijn nicht enz en hun kinderen. Het was dus lekker druk in de tuin, want het was erg lekker weer. Het was wel wat te koud om te zwemmen, helaas voor de kinderen.

Zondag avond gingen mijn ouders als laatsten naar huis. Maandag kwam Petra en die had nog een kadootje voor ons beiden mee genomen. Ze was mijn verjaardag vergeten en wilde mij ook nog iets geven. Lief he!. Maandag kwam om 11 uur Homme, mijn fysio ook met mij trainen op de hometrainer. Het ging wel goed. Niet echt moe ofzo.

Dinsdag op arjans echte verjaardag zijn we wezen varen. Het was super mooi weer. Arjan had een toerbootje gehuurd bij de kuilart. Het leek er anders niet op want door de mist kon ik zowaar de overburen niet zien. Ik was niet in een beste stemming, ochtenhumeurtje of zo? Het ging wel weer over maar moest wel even op gang komen. We hebben heel leuk gevaren van de kuilart naar workum, toen terug en naar Hindeloopen en via de fluessen weer terug naar de kuilart. Door het varen hadden we niet in de gaten dat het eigenlijk wel 29 graden was. Toen we even op het meer stil gingen liggen, merkten we dat pas. Ook hebben we ons maar ingesmeerd. We zijn ook onder een bruggetje gevaren die arjan zelf open moest doen. Ik moest toen het bootje er onderdoor varen en weer aanleggen om arjan weer op te pikken...het ging goed maar het was wel lachen....We hebben tot half 5 gevaren en wisten niet meer hoe we moesten zitten, de bankjes waren wel hard. We moesten ook om 5 uur weer het bootje inleveren. Daarna zijn we naar het restaurant aan de galamadammen geweest. Daar hebben we op het terras gezeten en een biefstuk gegeten, heerlijk!

Thuis gekomen hebben we nog heerlijk in de tuin gezeten. Woensdag hebben we niks gedaan, beetje geluierd en arjan ging nog in het badje, maar ik vond het water te koud, 20 graden. Als je longontsteking wil, moet je daarin gaan! Wat ik wel gedaan heb, is de was gedaan, alles buiten gehangen enzo...heerlijk alles weer schoon in de kast.
Donderdag heeft arjan het zwembad leeg laten lopen in de put in de steeg met de tuinslang en de pomp. We gaan er voorlopig toch niet meer in en arjan moet volgende week weer naar zijn werk. Dan heeft hij er weinig tijd voor. Ook heeft hij het terras schoongespoten met de hoge druk reiniger. Eerst de tegels voor en die zijn erg mooi schoon geworden. Nu zijn ze de gemeentelijke stoep aan het op nieuw bestraten. Ze waren begin deze week verder op begonnen en stopten net bij ons blok. Maar vandaag zal het dus toch gebeuren.
Vanochtend kwam hoekloos weer. Deze man had ook vorige keer de nieuwe tank gebracht. We gaan zo boodschappen doen, dan hoeven we dat morgen niet meer. Ik zal later een aantal foto's toevoegen want het lukt nu even niet met blogger...erg he! De foto's zijn nu wel gelukt...

Geen opmerkingen: