Sandy's statistieken

vrijdag 30 december 2005

De laatste week van 2005

De kerstdagen waren weer heel gezellig. Eerste kerstdag zijn we naar Arjans ouders geweest. Het zou eerst bij ons maar om verschillende redenen gingen we toch maar naar Santpoort. Ik had voor iedereen een klein kadootje meegenomen. Het bleek dat Marischa waarschijnlijk de lotto had gewonnen want die had voor iedereen nogal wat kadootjes gekocht...Heel lief natuurlijk. Ik kreeg een armbandje dat Zoppini heet. Daar kun je schakeltjes voor kopen en zo je eigen armband samenstellen. Echt geinig. Ik had er een S en een Ram bij gekregen. Arjan heeft kado bonnen gekregen voor een spelletje voor de X-box. En samen hebben we nog een sudoku spel voor de pc gekregen en een sudokuboekje. Van Arjans ouders kregen we beiden €100,00. Nu hebben we genoeg gespaard om een laptop te kopen. We krijgen van mijn oom uit california met onze verjaardag en met kerst altijd dollars opgestuurd. Ook dit jaar zat er weer $200,00 in de kerstkaart! Inmiddels heb ik nu $600,00 en €200,00 bij elkaar. Binnenkort even mijn dollars inwisselen. Jammer dat de koers wat ongunstig ligt. Ik heb het even uitgezocht en vandaag ziet het er zo uit:
Er gaan overigens nog wel adminitratiekosten vanaf. Maar wel een aardig bedragje zo langzamerhand. Thanks! Nico en Tineke en Oom Rolf.
Toen we in Santpoort kwamen, was arjans nicht Conny er al. Haar ouders zouden ook nog komen. Nadat zij er waren, kwamen ook marischa en marinus. Die hadden hun beide honden meegenomen. Arjan was ondertussen bezig met het opnieuw installeren van nico's computer. Nadat de familie weer was vertrokken en Willem er ook was, (willem is een collega van marinus die ook bij hun eet) gingen we gourmetten. Ik had mij iets te veel op allerlei lekkers van te voren gestort en moest ook nog mijn ciproxin nemen. Ook had ik shandy gedronken, heerlijk. Tijdens het gourmetten werd ik een beetje misselijk, voelde mij niet helemaal fijn. Dat heb ik wel vaker en zeker de dag erna als ik veel heb gesnoept en mijn enzymen wat te laat neem...Als ik alcohol drink, krijg ik hele rode wangen (zie foto onderaan)en stijgt het naar mijn hoofd en word ik niet lekker. Ik drink nl nooit en dat is denk ik het probleem, het is natuurlijk niet goed en zeker omdat ik veel antibiotica slik, moet mijn lever al veel werk verrichten. Maar goed, shandy is nou niet wat je noemt een alcoholisch drankje...
We hebben nog gezellig nagezeten en de computer deed het weer als een trein. Rond 22 uur zijn we weer naar Heerenveen gereden. Macy had een wat eenzame kerst liet ze weten.
Helaas voor haar gingen we tweede kerstdag weer weg... We hadden eerst uitgeslapen, hebben warme broodjes gegeten, en nog wat gehangen en rond 13.30 uur maar eens onder de douche gegaan. Mijn haren weer in de krul gedrukt en toen om ongeveer 15 uur naar Alkmaar gereden. Onderweg waren ze al aan het strooien, waarschijnlijk uit voorzorg. Toen we aankwamen bij Minne en Tim waren Ronald en Mark er ook al. Eerst hebben we gezellig koffie en thee en een borrel gedronken. Rond 19 uur gingen we aan tafel. Van te voren had ik mijn kerstkadootjes uitgedeeld, die ik ook voor tineke en marischa had gemaakt. Ik vond het wel leuk om iedereen wat te geven, al was het maar een kleinigheidje. Het was trouwens een wijnglas met een sneeuwpopje erin. Ingepakt in transparant folie. Ik vond het zelf wel aardig gelukt.


Leuk kroontje hadden we op he! dat kwam uit de christmas cracker die Minne voor ons had. Je ziet wel dat ik aardig rood ben. Ik had mij ook gewaagd aan een witte wijn, maar helaas kon ik dat niet zo goed verwerken...In combinatie met antibiotica en alles viel het weer niet lekker. Ik werd misselijk en kon niet alles opeten. Het lag echt niet aan minnes kookkunst hoor, Even voor de duidelijkheid! haha! Twee jaar geleden werd ik nadat we ook bij hun hadden gegeten immers zo ziek....Dus dat werd natuurlijk wel even aangehaald!. Ik was niet van plan om dit jaar nog naar het ziekenhuis te gaan, tenzij er nieuwe longen zijn natuurlijk. Tegen 22 uur begonnen de engelen de dekbedden te schudden. Er viel sneeuw!!! Nog net een witte kerst. Om ongeveer 0.00 uur gingen we naar Heerenveen terug. Tot aan Middenmeer hadden we enkele sneeuwbuitjes en op de afsluitdijk was niks te merken van wat er nog komen ging. Na de afsluitdijk totaan huis hebben we 80 km moeten rijden. Het was glad en het sneeuwde behoorlijk. In heerenveen lag al redelijk veel sneeuw. Dicht bij de spoorwegovergang op de rottummerweg lag een auto op zijn kop in de sloot, die had iets te hard gereden. Ze waren hem aan het weg takelen. Het was 2 uur toen we thuis waren. Macy zat al op de mat te wachten.



De volgende ochtend moest arjan gewoon weer werken. Hij kon niet echt opstaan maar ja, het moest wel. Hij ging wel wat eersder weg ivm het slechte weer. Ik voelde mij niet echt fit maar ziek was ik ook niet. Afgelopen twee dagen waren niet echt lekker. Ik was nog steeds wat verkouden en gisteren heb ik denk ik 90% van de dag op de bank geslapen. Vanochtend werd ik helemaal bezweet wakker en ben toen gaan inhaleren. Daarna nog maar even gaan slapen en werd weer zwetend wakker. Toen maar gedouched en nu voel ik mij eindelijk wel weer beter.
Hopen dat het nu toch wel weer eens overgaat. Het is overigens nog steeds niet naar mijn longen overgeslagen, gelukkig. Vanavond kan het slecht weer worden en arjan moet uit leeuwarden komen. Ik hoop maar dat hij op tijd thuis is.
Morgen moeten we nog wat boodschappen doen en dan gezellig samen op de bank oud en nieuw uitzitten. We hebben verder niks in de planning staan.

Iedereen wens ik een gezellig uiteinde en een goed 2006!

Geen opmerkingen: