Sandy's statistieken

zaterdag 10 december 2005

De nieuwe auto maar geen "officiele werkster" meer.

Ik werd gister middag gebeld door het indicatie orgaan, dat een besluit had genomen over mijn alphahulp. Per direct wordt de alphahulp stopgezet. De dame stuurt me de brief nog toe waarin alles staat. Ze vond het wel vervelend dat ze het slechte nieuws op de vrijdag voor het weekend moest gaan geven. Ik zei dat ze mij ook maandag had kunnen bellen, ze zei daarop: "dan werk ik niet". Ik melde dat ze wel een bezwaarschrift kan verwachten, want ze liet weten dat je dat kon indienen. Ik ga me daar wel even aan wagen. Ik kan het proberen. Het zal niet veel helpen, denk ik want het is wettelijk bepaald dat, als je een gezonde partner hebt, je geen aanspraak meer kan maken op de AWBZ. Dat is volgens de minister een stukje eigen verantwoordelijkheid/zorg voor je gezin.
Dinsdag zou Afke moeten komen, maar de dame zou de thuiszorg nog bellen dat het per direct stopgezet moet worden. We hadden al afgesproken dat Afke gewoon komt als het ophoudt, en dat ik haar zelf ga betalen. Afke blijft dan tot dat Petra weer kan werken als ze haar plaatje uit haar voet heeft gekregen. Dat moet ook nog steeds gebeuren. Op zich is het voor ons goedkoper zo, want dit jaar wordt Arjans inkomen bij die van mij opgeteld voor het bepalen van een eigen bijdrage. We hadden al uitgerekend dat het dan € 200,00 zou zijn per maand. Als ik € 10,00 per uur betaal is dat € 120,00 per maand. Dat scheelt wel een hoop. Ik wacht met smart de brief af, kan ik weer lekker in de bezwaarschriftenbank gaan zitten.

















Toen Arjan gisteren thuis kwam, zei ie dat zijn nieuwe auto om 17 uur binnen was gekomen en dat we hem vandaag konden halen. Volgende week krijgt hij zijn beurt en worden de radio en de velgen van de oude auto omgezet. Vanochtend wan Arjan dan ook als eerst uit bed gesprongen. Ging snel broodjes halen en 10 uur was ie klaar om zijn oude "zwijnenstal" leeg te gaan halen. Ik ook maar een beetje vaart maken want hij wilde snel naar Leeuwarden toe. Ik ben klaar en sta in de gang, komt ie binnen: "ik moet de verzekering nog bellen, om hem op de nieuwe auto te zetten". Daar was niemand, hij met zijn collega-verkoper bellen. Die zou het even proberen of er een fax naar toe zenden.
Toen we in Leeuwarden aankwamen, was het geregeld. De collega had het noodnummer van arjans verzekeraar gebeld en het blijkt dat arjans bank de tussenpersoon is, en banken zijn zaterdags niet open he! Maar goed. Het is geregeld. Arjan moest nog wel deel 3 van zijn oude auto bestellen want die is nergens te vinden.
De auto is een skoda fabia tdi. Een diesel. De kleur is stonegray. Het is in principe het zelfde als de oude. Hij rijdt goed en er passen ook twee kerstboompjes achter in de kofferbak! Die hebben we gekocht bij Praxis voor in de potten bij de voordeur. Na het boodschappen doen, hebben we de voortuin versierd en heeft arjan de lichtsnoer aan het balkon gehangen. Ik had gisteren al de kerstboom opgetuigd en decoraties in de woonkamer gezet. Wel weer gezellig.

Arjan zit nu lekker in de kou naar SC Heerenveen-WillemII te kijken. Mag hopen dat ze winnen!
Ik ga nu inhaleren en een beetje tv kijken en dan naar bed, en op ned 3 naar een belgische cabaretier kijken, misschien is het wel leuk!
Morgen gaan we naar Santpoort om Nico's 60 ste verjaardag te vieren. Dan komen mijn mams en paps ook, zie ik die ook weer even.

Geen opmerkingen: