Sandy's statistieken

maandag 9 januari 2006

Opgeruimd staat netjes

Zo het eerste weekend in 2006 zit er op en we hebben het druk gehad. Zaterdag eerst gezellig ontbeten en daarna boodschappen doen. Toen zijn we met het leeghalen van de logeerkamer begonnen.
Maar eerst op zolder ruimte maken voor de twee logeer bedden. Op zich was het niet zoveel werk maar het moest eerst wel gebeuren. Toen moest arjan de bedden afhalen en uit elkaar halen. Dat was geen probleem. Na een uurtje hadden we de zolder klaar. Toen begon het echte werk. Het leeghalen van de werkkamer voor zover de tekentafel naar de andere kamer kon. De kastjes leeghalen, stofzuigen enz enz. Wat bewaar ik toch een troep. Uiteindelijk hebben we de tekenkamer nu zo ingericht. (zie foto) Daar stond eerst het stapelbed dat nu als twee losse bedden op zolder staat. Aan de andere muur staat nog een opklap bed zodat als er maar 1 persoon komt slapen die daar nog wel kan slapen. Het is nu nog wel heel netjes, wacht maar tot ik er weer aan het werk ben geweest, laat ik wel weer een foto zien!! Ik moet vanavond weer naar schilderen, dus krijg ik weer een nieuwe opdracht.

Nadat we de tekentafel uit de werkkamer hadden, zijn we eerst even naar de welkoop en de gamma en de kwamtum gegaan. We wilden voor Macy een nieuwe hangmat kopen voor aan de verwarming in de tekenkamer en een nieuw sisal touw voor beneden om de trapleuning want die had macy nu eindelijk kapot gekrabd. Ook wilden we nog kijken naar een opbergkast in de werkkamer om mappen enz. in de doen. We hebben wel een gezien bij de gamma maar hebben toch besloten maar even te wachten. Misschien is het niet eens nodig. Bij de kwamtum was niet wat we zochten maar ik vond een lap stof van 1.4o bij 4,50 m. voor 5 euro. Ik wilde al een tijdje nieuwe hoesjes maken voor de kussens op de bank. Het patroontje was leuk en de rode kleur van de bank zat er ook in. Bij de kassa bleek dat ik nog eens 60% korting kreeg. Ik betaalde uiteindelijk maar 2 euro. Een meevallertje!

Toen we weer thuis waren, begon het echte werk. Ook de computers enz afkoppelen en afstoffen...wat een werk was dat. Toen de werkbanken op zijn plaats en de pc's weer aansluiten en alles weer werkend te maken. Het is natuurlijk allemaal gelukt. We hebben veel weggegooid, twee vuilniszakken vol en een halve papiercontainer aan oud papier. Mee gerekend wat ik vrijdag al van het astma fonds bij het oudpapier had gedaan. Zo ziet het hier nu uit. Heel lekker ruim. Arjan zit nu waar mijn tekentafel stond en ik zit nog steeds op hetzelfde stekkie.

Hier zie je arjans kant en mijn kant.



Gisteravond waren we eigenlijk laat naar bed, tenminste niet echt later als anders maar ik moest ook om 6.15 uur uit bed. Ik had mijn sonde klaar gemaakt en ging onder de dekens en toen voelde ik het een beetje nat worden in bed, bah! Er zat een gat in het systeem. Ik, arjan roepen om een nieuw systeem te brengen. Mijn handen, nachtkastje, mijn bed enz zaten onder de sondevoeding en dat spul stinkt en plakt heel erg... Ik alles maar meteen schoonmaken want dat spul is zo goor....niet echt fijn als je al moe bent...

Maar goed. Ik moest vanochtend naar groningen toe en ik had vrijdag de taxi al gebeld. Nu maar hopen dat ze mij niet vergeten. In het weekend is de centrale niet aanwezig, dus moest ik het vrijdag wel doen. Ik heb ze een kwartier eerder laten komen omdat ze anders veel te laat er zijn en ik moest een oogfoto laten maken voor diabetes controle. Dus hoe eerder je er bent hoe eerder de foto gemaakt kan worden. Je krijgt eerst druppels in je ogen en die maken je pupil wijder zodat ze de aders en zenuwen kunnen fotograferen. Ze kijken dan of die niet dichtslibben door diabetes. De foto's waren goed maar moesten nog beoordeeld worden door een oogarts en meestal hoor ik er niks meer van. Over een jaar mag ik weer op de foto. Ik heb overigens nog steeds wat grote pupillen. Ik hoefde niet lang op de taxi te wachten en was om 11 uur weer thuis. Toen heb ik even tv gekeken en geslapen.

Ik ga nu hutspot maken en vanavond weer naar schilderen..heerlijk!!!

Geen opmerkingen: