Sandy's statistieken

dinsdag 7 februari 2006

fietsen, beloofd is beloofd...

Afgelopen week heb ik weer veel geschilderd. Ik had er echt zin in en ook "the spirit" voor moet ik zeggen. Ik heb het nieuwe thema van twee weken geleden nu klaar. Je mocht een schilderij maken naar aanleiding van deze tekst:

Licht
Turend door het venster zie ik de wereld grauw en grijs. Een trieste aanblik. Maar plotseling, in een flits, is er licht. Licht in onze tuin. Licht van een bijna onaardse schoonheid en kleur: groen, geel en goud. Op de achtergrond het loodkleurig grijs van het wolkendek. De tuin staat plotseling te stralen in deze onwerkelijke gloed. Eeuwenoude woorden vinden weerklank in mijn hart: "Daar zij Licht! en er was licht. Altijd weer anders, altijd weer nieuw...

Dit is het geworden; een boerenhek in het maanlicht. En mijn kussende kinderen zijn ook bijna klaar. Hier en daar nog wat lichte kleuren aanbrengen in de gezichten en dan is ie ook af.



Afgelopen weekend waren we even in Santpoort bij arjans ouders. Ook mijn ouders waren er even. We gingen naar de macro in beverwijk. Ik moest weer thee, wasverzachter, senseo enz. hebben maar ik wilde ook even kijken naar een laptop tas, die hadden ze niet naar mijn zin, dus dat ging over. Ik heb wel het boek; The Da Vinci Code gekocht. Ik had vorige week bij de wereld draait door gezien over het boek De Rembrandtcode. Ik meende dat dit boek met een knipoog naar The Da Vinci Code refereert. Dus dat wil ik nog gaan lezen. Alleen moet je natuurlijk wel eerst The Da Vinci code gelezen hebben...

Ik heb ondertussen het boek; het meisje met de parel, over de dienstbode van Vermeer uitgelezen. Die mocht ik lezen van Arjans moeder. Zij is een afstammeling van de Schilder Vermeer.

Ik moest gisteren weer op de hometrainer en Rob vond eigenlijk dat ik vaker in de week moest gaan fietsen. Toen beloofde ik dat ik dat zou doen...(ah)
Vanmorgen was ik bij hem in de praktijk en hij vroeg of ik al had gefietst...nee zei ik eerlijk ik ga nu naar huis en dan ga ik eten en daarna ga ik 10 minuten fietsen...En ik heb dat gedaan. Ja beloofd is beloofd. Morgen weer. Eigenlijk is het toch niet zo moeilijk om elke dag even 10 minuten te fietsen.... Misschien wordt het nog een kick voor me....kan me niet voorstellen maar wie weet.

Zaterdag waren we ook nog naar onze zwager geweest want die was jarig. We hadden geld voor hem en partypoppers. Dat zijn buisjes die je opendraait en dan ploft er confetti en slinger uit...Was heel leuk maar de honden gingen het opeten!! Dus meteen kwam de stofzuiger er aan te pas. Marinus had een tv gekocht vorige week en daarvoor vroeg hij zijn verjaardagsbijdrage. We hoefden dus niet zelf te bedenken wat we hem nou eens moesten geven.
We zijn om ha;f 10 naar huis gegaan.
Zondag moest arjan naar het voetballen. Heerenveen tegen ado. Eindelijk weer eens winst! Morgen ga ik weer naar boetseren en verder deze week niet echt veel bijzonders. Lekker rustig schilderen en wat aan de computers werken.

Geen opmerkingen: