Sandy's statistieken

donderdag 16 februari 2006

Woensdagdrukte

Gisteren moest ik naar het UMC-Groningen voor cf-controle. Ik moest vroeg opstaan, douchen, inhaleren eten enz enz. Ik moest om 8.30 uur klaarzitten want de taxi had ik besteld. Meestal komen ze te laat maar deze keer waren ze zelfs te vroeg!

We waren er om 9.15 uur al en ik moest om 9.45 uur bij de revalidatie zijn omdat ik maandag gebeld was. Ze wilden dat ik eerder kwam om de shuttletest te lopen. Je moet dan een afstand van 10 meter lopen. Je start als je het piepje hoort en zorgt dat je binnen de tijd van het volgende piepje aan de overkant bent. De piepjes volgen elkaar steeds sneller op. Dus moet je steeds sneller lopen. Ik heb dit keer 290 meter gedaan en vorige keer (een jaar geleden) 330 meter. Daarna heb ik nog een lijstje moeten invullen en toen naar de cf poli.
Daar aangekomen heb ik even gezellig met Alie zitten kletsen over het "nut" van de shuttletest.
Toen moest ik longfunctie blazen maar het lukt niet echt. Mijn lichaam had net een inspanning gedaan en dan ben je toch te moe. Ik had 0.74 geblazen en vorige keer was dat 0.77
Het scheelt niet zo veel dus er was geen enkele bezorgdheid.

Toen moest ik nog even naar de cf verpleegkundige en ik moest een vragenlijst invullen over hoe ik me voel, wat ik nog doe, en of cf mij belemmert in het adl.
Daarna nog even gesproken en ik heb de e-flow mogen bewonderen. Waarschijnlijk als de verzekering het goed vindt, mag ik hem gaan gebruiken. In het UMC-g testen ze de e-flow met tobi en niet met colistine maar mijn longarts had resultaten gezien met colistine en vond het voor mij geen probleem. De cf verpleegkundige gaat proberen of ik de e-flow krijg.

Daarna moest ik even een tijdje wachten want de longsarts was weggeroepen en na 20 minuten ben ik maar es gaan vragen, ik zat daar maar wat te wachten. Toen kwam mijn internist. Alles was wel oke, niets bijzonders eigenlijk. Ik moest daarna nog wat sputum laten kweken maar het zag er wel goed uit, dus daar zit niet echt veel in denk ik.
Toen ik thuis kwam, zag ik dat de nieuwe datum precies in het weekje valt wanneer wij met een midweek in het huisje bij ommen zitten.... ga zo maar even die afspraak verzetten...ik moet ook nog medicijnen bestellen, anders kom ik het weekend niet door...
Om 14 uur ben ik naar boetseren gegaan en ben een heel eind gekomen met mijn beeld van een duiker die van het startblok duikt. Volgende week heb ik geen les, voorjaarsvakantie.

Toen ik thuis kwam was Arjan al thuis en zijn ouders waren er ook al. Arjan was al druk aan de kook. Arjans vader ging mee naar de uefa cup wedstrijd van heerenveen tegen steau bukarest. Arjans moeder bleef bij mij. Helaas heeft heerenveen het moeilijk gehad. "Gewogen en te licht bevonden". Jammer, volgende keer beter.Ik ben nu behoorlijk moe, ik moet vanmiddag nog vergaderen voor het internetcafé. Ik ga maar even aan de slag, het is zo weer tijd. (Moet nog aankleden, inhaleren, eten en dan is het vast ook alweer 14 uur).

Geen opmerkingen: