Sandy's statistieken

vrijdag 24 maart 2006

Leuk dagje in zwolle

Ik was woensdag naar boetseren geweest en was iets te fanatiek, ik was er al om half 12 want ik moest Gosse nog wat vragen over mijn beeld. Ik moet er met gips een mal omheen maken maar ik wist even niet of ik stukjes klei weg moest halen. Ik heb lekker rustig kunnen werken in het lokaal. Ik ben enorm opgeschoten. Volgende week moet ik nog het laatste deel van de mal afmaken en dan kan ik de klei er weer uit halen. In de les kregen we een mannelijk model. We kregen de opdracht om een torso te maken. Ik wilde het ongeveer zo groot maken als mijn vrouwelijke torso, en ook hol opgezet. Het was lastig omdat we alleen maar vrouwelijke modellen hebben gehad. Bijna iedereen maakte "vrouwelijke" billen, en ik dus ook. Het was over het algemeen te breed. Het mannetje was nogal iel, botterig zal ik maar zeggen. Ik was eigenlijk ook wel moe en kon niet tot een goed beeld komen. Ik heb het weer in elkaar gedrukt en probeer het volgende week wel weer, want dan komt hij toch nog een keertje. Daarna heb ik nog een les om alles af te ronden en evt. gebakken beelden mee te nemen. Tja, dan is het alweer gedaan met de schilder- en boetseerles dit seizoen, en het is nog geen eens lente.

Alhoewel het gisteren echt prachtig weer was. We hebben dan ook volop genoten in Zwolle. We hadden eerst uitgeslapen, althans dat was de bedoeling. Ik ben tegenwoordig zo vroeg wakker, hoe dat komt weet ik niet, maar uitslapen ho maar. Ik heb eerst maar mijn inhalaties gedaan, wat aangerommeld, nog iets aan mijn schilderijtje (*later meer hierover) gewerkt en toen werd arjan ook wakker. Hij ging eerst douchen en daarna ik. Ik moest ook tussendoor nog wat strijken en de wasmachine draaien. Toen ontbijten, ietwat verlaat... maar zo rond 13 uur zijn we richting zwolle gereden. We probeerden de auto zo dicht mogelijk in het centrum te parkeren en het is gelukt. Midden in het centrum hebben we een invalide parkeerplaatsje gevonden tegenover boekwinkel de slegte. Niet verkeerd hoor! Toen zijn we gaan wandelen. We kwamen in een boekhandel terecht en daar heb ik het boek "Grote meesters uit de Renaissance" gekocht. Mijn favoriet Botticelli staat er ook in EN op de voorkant staat ZIJN venus afgebeeld...erg mooi boek. Daarna hebben we wat gedronken in La merch bij de V&D. Toen nog even de winkel in want ik moest naar de wc. In het hokje waren twee chinese dametjes, leek het wel een chinees afhaalresaurant, zo waren ze aan het kakelen.
Ik ben verscheidene kledingzaken in geweest maar kon niet slagen. Bovendien was de boventoon "lente" en ik het toch nog wat te koud vond voor die kleding. En ik heb nog zoveel zomerkleren in de kast. Ook een poging om schoenen te scoren, viel in duigen. Ik vind niks leuk...er zijn geen normale schoenen meer te krijgen tegenwoordig. ik ben echt een oude taart geworden zeker???
Uiteindelijk ben ik bij Bijou Birgitte geslaagd. Ik heb een haarspeld en een broche gekocht met vlindertjes erop. Toch nog iets...erg leuk.

Inmiddels was het half 5 en we hadden bedacht om naar het Piri Piri restaurant te gaan aan de A28 bij Rouveen, dichtbij meppel. We wisten dat het er altijd erg druk is. Dus wilden we er tegen 5 uur wel zijn. Je moet nl reserveren als je later komt. We hebben heerlijk gegeten. Als voorafje heb ik een toast met kipstukjes gebakken in ui en champions gegeten en arjan had een pastijtje met kippenragout. Als hoofdgerecht koos ik kipstukjes op pasta met kaasroomsaus. Arjan bestelde kipfilet met piri piri saus/kruiden. Ik heb daarna thee gedronken en arjan heeft nog twee maal een ijscoup gemaakt. Dat is onbeperkt ijs eten...Ik word altijd misselijk en krijg het benauwd als ik ijs na neem. Ik denk dat mijn bloedsuikers dan enorm stijgen, want een andere verklaring heb ik er niet voor.
Om half 7 waren we klaar en reden we richting heerenveen. De file was voorbij nu, naar rouveen toe reden we net in de spits natuurlijk. We hebben dus een hele leuke dag gehad.

Vandaag maak ik mijn schilderijtje (*later meer hierover) af en we moeten wat klusjes doen, zoals mijn naaimachine wegbrengen want hij is niet helemaal goed, moet even nagekeken worden. Dan potgrond en kattengrind halen. Ook nog kijken naar een keukenrolhouder waar je ook aluminiumfolie en plastic in kunt doen. Die van mij is stuk. En ik had bedacht om of een nieuw horloge te kopen of alleen een nieuw bandje want het klitteband is niet goed meer.
Misschien doen we ook vast boodschappen dan hebben we morgen lekker niks. Zondag gaan we naar Santpoort want Arjans moeder houdt haar verjaardag. Ze is maandag jarig. We moeten zaterdag wel even naar beppe. (mijn oma) Zij is zondag jarig maar dan gaan we al naar santpoort. Dus toch wel weer een druk weekend voor de boeg. Maar ook wel weer leuk!
Foto's van mijn verjaardag staan in mijn webshots album.

Geen opmerkingen: