Sandy's statistieken

donderdag 5 oktober 2006

Het leven gaat verder

Beppe's begrafenis was heel mooi. Om half 12 werd ze opgehaald van coornhertstate en al haar kinderen waren er bij. Arjan en ik ook want wij wonen er natuurlijk dicht bij en reden mee in de stoet naar de kerk. Daar werd de kist neergezet tussen de bloemen en zo dat al haar kinderen (mijn ooms en tantes en mijn ouders) er omheen stonden tijdens de condoleance.

Het was een mooie kerkdienst, ik word altijd onpasselijk van die kerkorgel muziek en kan dan soms helemaal meegaan als anderen gaan huilen. Mijn vader heeft gesproken ter nagedachtenis aan beppe. Ik heb hem met het verhaal geholpen. Ik vond dat hij het goed had gedaan. Ook de dominee had een heel mooi verhaal en preek. Aan het einde van de kerkdienst, na de zegen mochten de kleinkinderen de bloemen dragen en ik kreeg ook een bloemstuk. Bij het uitgeleiden van de kist moesten wij met de bloemen er achter aan lopen en het lied van "de heer is mijn herder" werd toen gezongen. Toen kon ik mijn tranen niet meer inhouden. Ik zag mijn moeder ook al huilen. Bijna iedereen stond te snotteren. Nu was het echt beppe's laatste reis.

Op de begraafplaats werd het woord van vertrouwen uitgesproken, dat we beppe aan de aarde toevertrouwen en werd de kist bijgezet in het graf waar mijn pake (opa) in 1990 begrafen was.
Na het uitspreken van de geloofsbelijdenis, het bidden van het Onze Vader en de zegen, mocht iedereen die dat wilde een schepje zand op de kist scheppen. Dat was voor ons allen een verdrietig moment want toen kwamen eigenlijk bij iedereen de tranen. Als ik weer terug denk aan het moment dat ik het schepje zand op de kist gooi, moet ik iedere keer huilen, dan rollen de tranen over mijn wangen. ( nu weer)

Het weekend hebben we rustig gehouden, mijn ouders gingen weer naar huis. Maandag begon weer een normale dag. Mijn hulp kwam weer en 's middags moest ik vergaderen. 's avonds eigenlijk naar schilderen maar ik was veel te moe. Dinsdag weinig gedaan, ja wat administratie en woensdag naar boetseren geweest. Vandaag wezen zwemmen en morgen ook weer.

Volgende week dinsdag moet ik weer naar de transplantatie arts voor controle en heb ik meteen geregeld dat de insuline pomp wordt aangesloten. Eindelijk! Vandaag alle spullen besteld want het weekend moet ik de naaldjes zelf maar oefenen om in te brengen...brrr..eng hoor. Komt allemaal goed. Ik heb inmiddels de pomp al ingesteld op de waardes die ik vanmiddag door kreeg. Van 7-23 uur 0,6 EH/uur en van 23-7 0,3 EH/uur. En als bolus bij het eten 2EH. Er komt dan novorapid in de pomp. Ik hoop dat ik weer wat kilootjes aankom!!!

We zullen zien.

Geen opmerkingen: