Sandy's statistieken

maandag 20 november 2006

closer en grease

Zaterdagavond zijn we naar de toneelvoorstelling "Closer" van het Nationale Toneel geweest.

"Daarin speelt Daan Schuurmans (Westenwind) de rol van Dan. Naast Eva Duijvestein (Meiden van de wit) als fotografe Anna, Roef Ragas (Grijpstra en de gier) als dermatoloog Larry. En Bracha van Doesburgh (Monatoetjes reclame) als Alice, een stripper uit New York.

Het stuk gaat over liefde en bedrog, over passie en vernedering, over trouw en ontrouw. Tussen vier jonge mensen, die elkaar min of meer bij toeval ontmoeten. Ieder heeft van nature iets kwetsbaars over zich, soms van de buitenkant minder duidelijk aanwezig. De rollen vereisen dat licht naïeve, het is een uitdaging dat zachte naar boven te halen. Het stuk heeft zoveel karakter, zoveel invalshoeken en gaat over veel herkenbare menselijke conflicten."


Ik vond het erg goed. Alleen waren ze wel vaak aan het roken. Je hoorde bij de eerste keer dat bracha een sigaret opstak (zie foto) , dat er mensen in de zaal ook zin hadden in een sigaret en spontaan begonnen te hoesten.... Dit theater is tegenwoordig, sinds de verbouwing, rookvrij! Ik ben er erg over te spreken, natuurlijk.
Een aanrader.

Zondag hebben we veel tv gekeken en een film die we opgenomen hadden van film1.3. Ik kwam er achter dat we die weer kunnen zien op de digitale tv. Zal wel weer een foutje zijn of dat het door mijn mailtje kwam? Sinds de nieuwe mediabox, kunnen we geen email meer ontvangen op de tv beneden. Dat moest wel kunnen en in het begin kregen we daarvoor compensatie van ucp door film1-.3 te geven en de sport kanalen. Dus dat had ik geschreven en toen ineens konden we film en sport kijken. Is dat toeval of niet? Mailen via de mediabox is nog niet mogelijk.

Vandaag was weer als andere maandagen...mijn hulp was er weer, fietsen weer en schilderen. Morgen weer naar de fysio en 's avonds naar Grease in de harmonie in Leeuwarden.
Kom ik ook weer eens achter de geraniums vandaan...grapje!

Geen opmerkingen: