Sandy's statistieken

dinsdag 6 maart 2007

Controle in het UMCG

Vanochtend hoefden we niet heel eg vroeg op omdat we pas om 8.45 uur weg gingen. We waren wel vroeg want Arjans ouders zouden weer in Melbourne zijn en om 7 uur onze tijd, konden we met hun skypen. Hebben we een klein half uurtje even bijgepraat.
Daarna moest ik toch mijn ochtend ritueel doen. Pillen, colistine (ja, dat moet ik even tijdelijk en voor de zekerheid nog wel even doen)Overigens eerst weer braken...blehh.
Broodjes gemaakt voor in het ziekenhuis en de pillen van 10 en 12 uur weer meenemen. Rond 9.45 uur waren we weer in het UMCG. Ik heb van de parkeergarage naar de poli kunnen lopen. Toen we daar kwamen, kreeg ik papieren voor het laboratorium, iets van 8 buisjes bloed..toe maar weer! en papieren voor een toraxfoto bij de radiologie. Van het laboratorium naar de radiologie hebben we maar even een ziekenhuisrolstoel geleend want mijn benen gingen steeds sneller verzuren. Na een uur waren we weer terug op de poli en toen moest ik nog blazen. Mijn fev1 is nu 1.97 en was vorige week 1.72. Ongeveer 25% meer geworden. Heel goed.
Bij mijn arts hebben we alle uitslagen die in de computer stonden doorgenomen en eigenlijk was alles verbeterd ten opzichte van de vorige keren. Alles is dus prima in orde, volgens de verwachting!
Van het maagonderzoek waren nog geen uitslagen bekend maar die komen spoedig. De eerst komende dagen hoef ik niet naar het ziekenhus terug, 15 maart weer. Dan moet ik al om 7.45 uur aanwezig zijn want dan krijg ik een nierfunctieonderzoek. Je zit dan 4 uur aan het infuus waardoor je een goedje krijgt dat je ook moet uitplassen. Die zelfde dag moet ik ook op de poli komen maar dan komen ze bij mij daar op die afdeling. Ik moet na de pomp wel even een longfunctie blazen. Ik zal dan weer met de taxi gaan want Arjan moet dan weer aan het werk.

Toen we klaar waren, zijn we naar Ikea geweest. Arjan had zin in de gehaktballetjes, maar ik mocht niks alleen drinken en mijn pillen opeten. We zouden niks kopen maar ik heb wel iets gekocht: een kussen waar je je voeten in kunt stoppen...heerlijk warm, heb nl altijd koude voeten...en we hebben leuke, kleurrijke afwasborstels gekocht.


Toen we weer thuis waren, heeft Arjan boodschappen gedaan en ben ik even gaan slapen op de bank met mijn voeten in het nieuwe kussen...slaapt lekker hoor! Ik kreeg ook nog een heel groot bloemstuk van Arjans werk. Fantastisch, bedankt! Om 17 uur ging mijn wekkertje weer, tijd voor pillen. Daarna hebben we gegeten en nu weer even bloggen. Ik ga zo tv kijken en straks lekker slapen.
Morgen ochtend komt de trombose dienst bij mij thuis en dan hoor ik 's middags hoeveel pillen ik nog moet nemen. Misschien belt groningen ook nog wel ivm de prograft spiegel of ik meer of minder mag nemen. We wachten het af.

Tot zover maar weer. Overigens iedereen bedankt die mij een kaartje, mail enz heeft gezonden, erg lief van jullie.
Ook stichting Fok wil ik nog even in het bijzonder bedanken voor het beschikbaar stellen van de UMTS kaart zodat ik tijdens mijn verblijf in het UMCG op internet kon. Zo heb ik alle mails en mijn gastenboek kunnen lezen en heeft Arjan in het ziekenhuis jullie op de hoogte kunnen houden. Bedankt!!

Geen opmerkingen: