Sandy's statistieken

maandag 5 maart 2007

Zelf weer bloggen

Vandaag was het vroeg dag, eigenlijk nacht want ik werd om een uur of 4 helemaal misselijk wakker. Ik kon gelukkig voorkomen dat ik moest braken maar dat hield wel in dat ik niet meer echt geslapen heb. Om 6 uur ging de wekker want we moesten om 7 uur richting groningen voor het maagledigingsonderzoek. Beneden gekomen moest ik wel braken en kon ik net op tijd de toilet halen. Toen moest ik nog mijn medicijnen van 7 uur in nemen. De medicijnen van 10 en 12 uur moest ik meenemen naar het ziekenhuis. Ik moest trouwens nuchter zijn. Ik kreeg een boterham met kaas en een beschuit met kaas te eten en daarna een boterham met radio-actieve rozenbottel jam.


Daarna moest ik voor de scan gaan zitten, eerst met mijn buik er tegen aan en toen met mijn rug. Elke opname duurde een minuut. Tussen elke twee opnames zaten eerst 5 toen 8 toen 15 toen 20 enz tot we anderhalf uur gehad hadden. Om half 11 waren we klaar en konden we weer naar huis.
In Heerenveen moest ik naar de trombosedienst om mijn bloed te laten prikken voor de fraxiparine en sintrom, de bloedverdunners. Ze zouden me aan het eind van de middag bellen voor de uitslag en hoeveel ik moest gaan slikken de komende dagen. Na het bezoek aan de trombosedienst, zijn we mijn ontslagbrief naar de huisarts gaan brengen. De assistente had net de post gelezen en zag dat ik een longtransplantatie had gehad, maar wist nog niet dat ik al met ontslag was. Nou ja, dat kwam ik hun dmv de brief even melden. Dus nog eventjes gesproken hoe het er nu mee gaat enz. Rond 12 uur waren we thuis en hebben we gelunched en moest ik mijn pillen weer innemen. Dat blijft een bezigheid deze dagen...
Ondertussen heb ik Hoekloos gebeld, dat ze alles wat hier maar qua zuurstof attributen staat weer mogen ophalen. Dat komen ze vrijdag doen. Ze zei: "dan hangt de vlag vast uit bij jou!" Nou inderdaad!
Om half 3 zijn we even naar mijn schilderclubje geweest. Ze waren helemaal verrast mij nu al weer te zien. Het was ook weer leuk om er te kijken. In september ga ik weer beginnen, is het plan. Er zijn nog maar 4 lessen. Toen we weer thuis waren, belde de trombosedienst met de mededeling dat mijn bloed heel dun was en dat ik de spuitjes even niet meer hoef (jippy). Vandaag hoef ik ook geen sintrom te nemen en morgen maar 1. Woensdag ochtend komen ze thuis mijn bloed prikken en dan hoor ik 's middags weer hoeveel pillen ik moet nemen.

Morgen ochtend om 10 uur moet ik voor controle naar de longtransplantatie arts terug en misschien hebben ze al enig uitslag van het maagonderzoek. Ik ga zo even tv kijken en om 22 uur mijn laatste pillen voor vandaag opsnoepen...(oef)

Geen opmerkingen: