Sandy's statistieken

woensdag 18 april 2007

Sandy zelf

Hallo allemaal,
Hier weer een bericht van mijzelf. Ik had vandaag zin om zelf de laptop te gaan bedienen alleen heb ik iets fout gedaan waardoor ik niet op internet kon komen. Het was nl altijd door arjan gedaan dus moest ik wachten tot hij kwam en nu is het weer goed. Er was iets fout gegaan met het netwerk zoeken of zo maar wat het precies was weten we nog niet.
Maar goed, over vandaag.
vanmorgen moest ik om 10 voor 9 al naar de rontgen en om kwart over 9 naar de longfunctie. Ik ben deze ochtend voor het eerst in de rolstoel gegaan, eerst ging ik met mijn bedje, lekker liggen. Maar goed met de rolstoel moet je gelijk ook voor het apparaat gaan staan, ik mocht dan op een krukje zitten want "lang" staan is nog een marathon voor me. Ze hielpen mij gelukkig goed. Toen naar de longfunctie en mijn FEV1 was nu 1.55. Ik begon met 0.88 dat was zelfs nog liggend in bed, en beter dan voor de tranplantatie!!! wat een goede longen heb ik toch gekegen he, die hebben alles goed doorstaan.
Ik ben door de cf verpleegkundige terug gebracht naar de afdeling. Toen zou ik nog even gaan badderen maar toen ben ik even in slaap gevallen en de verpleegkundige kwam net toen ik weer wakker werd en het koffietijd was. Ook kwam de dietiste dus heb ik daar een hele tijd mee gepraat over eten (anti bacterieel) maar voornamelijk over de traagheid van mijn maag en het vermijden van zoveel mogelijk vet en wat ik wel kan eten. Mijn maag heeft na de trans een opdonder gehad en na de darmoperatie een dubbele opdonder, die is helemaal van slag maar nu gaat het steeds beter en kan ik ook meer eten en vaker.
Toen de dietiste weg ging, was het al bijna 12 uur en het eten kwam ook alweer..toen was ik nog niet gewassen en hebben we even snel gepoedeld, daarna gegeten en even tot 2 uur geslapen. Toen moest ik met de fysio aan de bak, lopen over de gang, verder dan gisteren en weer terug. Mama was inmiddels ook al weer gekomen. Ik moest nog oefenen om uit destoel te komen, de stoel is lager dan het bed en de postoel dus de bovenbenen zijn behoorlijk aangepakt vandaag. Toen nog een tijdje in de stoel gezeten en weer in bed gaan liggen rusten.
Toen het gedoe met de laptop en ondertussen kwam een dame van de geestelijke verzorging maar die komt maandag terug omdat petra (mijn hulp) en haar man anne jan op visite kwamen. Inmiddels heb ik mijn avond eten gehad en zit mama in de vensterbank tv te kijken. zometeen gaan we even naar beneden en dan gaan mama en arjan weer richting heerenveen..

Geen opmerkingen: