Sandy's statistieken

maandag 28 mei 2007

Zondigen en Pinksteren

Vrijdag waren de tuinruimers hier weer. Ze hebben de forsytia weggehaald, de overhellende boomtakken verwijderd, en de oude schutting gerestaureerd. Het zat wat tegen met de schutting en het is zelfs nog niet eens klaar. Vrijdag over een week komen ze waarschijnlijk weer en zullen ze de schutting afmaken, de borders aanleggen en de buxushaag verplaatsen.



Arjan was om 18 uur pas thuis en toen moesten we nog eten. We zouden eigenlijk naar het eurovoetbal tournooi gaan maar we konden niet op tijd klaar zijn. Na het eten heeft arjan de troep in de achtertuin opgeruimd en heb ik de voortuin een beetje netjes gemaakt. Er kwam allemaal onkruid tussen de tegels omhoog en dat was al een hele tijd een doorn in mijn oog. Nu kon ik er gewoon zelf iets aan doen. Heerlijk om alles weer zelf te kunnen. Later kwam arjan wel even helpen.



Zaterdagochtend moest arjan eerst werken. Ik heb uitgeslapen samen met poes tot half 10. Toen even mijn pillen genomen en een soort van laat ontbijtje gemaakt. Toen mijzelf aangekleed en toen arjan weer thuis was, zijn we gaan boodschappen doen. Daarna heeft arjan alle groenafval in de auto gepropt en dat naar de gemeentereiniging gebracht. De tweede rit ben ik meegegaan en daarna zijn we naar praxis gegaan en hebben we een staalborstel op steel gekocht om het groen tussen de tegels weg te kunnen krabben. Dat is nu weer hot. Niet meer een op stroom, dat werkt niet blijkt.
Toen nog even naar leenbakker. Ik had een irischeque van onze astma fonds afdeling gekregen. Ik heb daar een memobord, twee voetenbankjes voor buiten en een stoffen opbergsysteem wat je ophangt, van gekocht. Ik moet regelmatig met mijn voeten omhoog zitten want ze houden nog wel wat vocht vast.

Zaterdag hadden we eigenlijk geen zin in koken. Toen zijn we maar bij de big M gaan eten! Ja, eigenlijk mag het (nog) niet maar ik kon de verleiding niet weerstaan. Ik heb ook best wel gebunkerd...Eerst een quarterpounder en een m-friet. Nog niet genoeg...Toen nog maar een big mac..heerlijk was het. Ik had toch maar wel creon genomen en ook wel goed, bleek achteraf...geen overtollig vet dat onder mijn huidplak vandaan liep...Ik leer het al een beetje. Voor de transplantatie kon ik een half frietje en een kleine hamburger op en dan was ik al vol en had ik de neiging tot overgeven als ik moest hoesten. Dat is allemaal niet meer. Ik heb honger als een paard en alles ruikt zo lekker en smaakt ook zo heerlijk. Ik kan nu van eten genieten. Soms word ik wakker en dan denk ik: "ik ga naar beneden en dan maak ik een tosti, of ik maak die pizza die in de vriezer ligt". Nou, "vroeger" had ik zulke gedachten niet hoor!

Zondag hebben we het beddengoed gewassen en de grote matras-omkeer-dag weer gehad. Omdat we electrisch verstelbare lattenbodems hebben, moeten we de matrassen regelmatig draaien anders slijten ze erg. Maar die dingen zijn loei zwaar, dus Arjan mag dat altijd doen.
's middags zijn we op visite geweest en dat was erg gezellig. Toen we weer thuis waren, hebben we gegeten en tv gekeken. Ik ben weer met haken begonnen en heb een tasje gemaakt, maar ik was daardoor weer enorm laat naar bed gegaan.

Vanochtend om 8 uur belde mijn schoonzus, zou ze doen, want we zouden naar de skoatermerke in heerenveen zuid. Maar met slecht weer zouden ze niet komen. Om 8 uur was het hier aardig droog en leek het goed weer. Om half 10 waren ze hier. Om 10 uur zijn we richting markt gegaan en hebben de auto bij mijn oom in de straat kunnen parkeren. Het was al aardig druk. We zijn als eerste naar de plantenman gegaan want marischa wilde nieuwe vetplanten, die weinig water nodig hebben en die tegen wat zonlicht kunnen voor in haar vensterbank. Ze kon ze alvast kopen en later ophalen. Hebben we maar gedaan want het liep hard met die planten.



Ik heb overigens weer een mijlpaal beleefd vandaag. Ik heb de markt helemaal gelopen, ook op het veld enz. We hadden geen rolstoel of rollator mee genomen. Ik had het al eerder besloten. Ik had helemaal geen moeite, zelfs niet op het veld. Ik ben best wel een beetje trots op mezelf dat ik toch elke dag meer kan doen...
In 't centrum, waar mijn oom beheerder is, hebben we wat gedronken. Daarna zijn we de planten gaan halen, zie foto. Toen we weer thuis waren hebben we broodjes met worst gegeten en daarna zijn marischa en marinus weer naar huis gegaan.

Wij hebben tv gekeken en ook even geslapen, even achter de pc gezeten en om 18 uur gegeten. Toen wwer tv gekeken en nu deze up-date schrijven. Dan ga ik ook slapen.
Morgen moetarjan weer werken en komt Petra weer. Ze waren met vakantie geweest naar Portugal. Morgen moet ik ook de trombose dienst bellen want ik kan nu wel naar hun toe komen. Ze zouden woensdag hier komen maar goed, moest ik maar bellen als ik zelf kan komen.
Donderdag moet ik voor de oogfoto naar groningen en ook naar de stoma verpleegkundige om mijn steunband aan te laten meten met beschermkapje. Dan kan ik ook meer apparaten voor mijn armen gaan gebruiken in de oefenzaal. Ik moet daarvoor veel mijn buikspieren gebruiken en dan heb je kans dat de darm naar buiten komt, getver...lijkt me niks. Je kunt niet voorzichtig genoeg zijn..vandaar dat ik graag zo'n steunband wil hebben. Ook zal ik mij weer eens naar de golfbaan begeven. Kijken of Martin nog op ons rekend en of ik al een beetje kan oefenen.

Maar goed, dat is voor latere zorg. Nu eerst maar weer slapen...is alweer laat...tss!


Geen opmerkingen: