Sandy's statistieken

maandag 11 juni 2007

Mooi weer en lange dagen!

Maandag, 11 juni 2007


Donderdag ochtend waren de Polen er weer. Ik was nog in mijn nachtkleding want ik wilde nog even douchen maar toen was het al tegen de tijd dat ze zouden komen. Daarna heb ik even wat boodschappen gedaan en voor Nico en mij een hollands nieuwe (haring) gekocht...mmmm heerlijk was ie. Piet lust geen haring dus kreeg hij gewoon simpel ham op zijn broodje...

Om kwart voor 1 ben ik naar de oefenzaal gegaan. Ik moest eerst mijn rollator uit de auto halen en weer in elkeaar zetten...vreselijk onhandig is dat...sta je daar te klungelen. Maar het is gelukt hoor. De thuiszorgwinkel is tegenover de oefenzaal dus dat was een makkie. In de oefenzaal kwam ik Jenny en Elly tegen. Elly had ik drie dagen voor mijn transplantatie ontmoet en sindsdien kreeg ik regelmatig een kaartje van haar en haar kennissen. Erg lief. Ook kreeg ik nog een cadeautje van haar. Ze had nl van Pietie gehoord dat ik die dag zou komen. Ik heb lekker getrained. Eerst op de hometrainer gezeten, 10 minuten. Toen allerlei apparaten voor de beenspieren. Ook rugspieren getrained en als laatste 10 minuten roeien. Donderdag gaan we ook wat meer armspieroefeningen doen enz.

Om half 3 was ik weer terug en toen waren de mannen aardig aan het zweten. Het was best warm achter. Het platje lag er al bijna in. Rond half 4 kwam arjan ook thuis en kon hij zijn vader helpen om de kar met trommelkeitjes leeg te halen. Die hadden we intussen bij de gamma kunnen ritselen. Rond 6 uur zijn ze weer over de afsluitdijk gegaan en komen ze morgen weer om de bestrating af te maken. Waarschijnlijk komen ze donderdag nog een keertje om alles af te maken.

Hier enkele foto's:




Arjan en ik hebben 's avonds nog alle keitjes netjes opgestapeld en arjan heeft alle stenen rond de borders weggehaald en het verhoginkje waar het witte bankje stond, is nu ook afgegraven. Daar hadden we allemaal afvalpuin onder gestopt...en je komt het allemaal weer tegen..ooit..
Ook hebben we nog een hele berg tegels over en die hebben we in de steeg staan tegen het schuurtje. We moeten er nog wat van gebruiken voor het platje waar de containers op komen en dan mag iedereen die ze wil hebben, ze ophalen. Maar onze buurman kan ze geloof ik gebruiken voor de kerk. Dus er is waarschijnlijk al een bestemming voor.
De rest gaat naar de stort. Ook zullen we dan de schuur opruimen en alles weggooien...

Zaterdag hebben we boodschappen gedaan en zijn we 's avonds even naar het centrum geweest. Daar was het grote parkeerplein omgetoverd tot voetbalveld voor de voetbalmarathon van 21 uur. Heel erg leuk was het. Toen we weer naar huis gingen, begon het te regenen. Maar het was maar weinig. Zondag hebben we uitgeslapen. Zijn we om 12 uur weer even bij het voetballen gaan kijken en hebben we in het centrum een rondje gewandeld!!! Heel veel winkels waren ook open, dus was het best wel leuk!

Om een uur of 1 zijn we naar Daniels verjaardag gegaan in Assen. Daar zaten de kleintjes in het zwembad en de grote mensen zaten onder de partytent te schuilen tegen de zon...Het was erg warm. Maar ik heb het niet meer benauwd met deze dagen..echt heerlijk is dat.
we hebben lekker gebarbequed. Rond 8 uur zijn we weer richting huis gegaan en toen ben ik gaan douchen en heb ik nog even wat tv gekeken, voetbal...ahhhh.
Om 12 uur ging ik pas naar bed.

Vanmorgen moest ik even wachten tot Petra er was en toen kon ik naar de trombosedienst toe. Ik zag gelukkig op tijd dat ik vandaag moest en niet woensdag. Volgende keer hoop ik dat het weer op woensdag zal zijn. Ik ben dit keer met de trap naar boven gegaan..dat is natuurlijk niet zo gek voor de meeste mensen maar voor mij is het wel speciaal dat ik dat weer kan doen...Ik zou een foto maken van die trap maar er liepen steeds te veel mensen op. Probeer ik het volgende week wel...

Toen ik thuis kwam, heb ik de taxi besteld voor morgen, moet dan weer voor controle toe naar groningen. Ben benieuwd hoe mijn longfunctie weer is...Vorige week had ik 2.81 FEV1 geblazen op mijn thuisblaasmetertje..

Ik heb ook nog even continental (autobandenmerk) gebeld. Arjan had nl via zijn werk een vip kaartje gekregen voor zaterdag Belgie-nederland hier in het abe lenstra stadion. Maar die ui zegt dan niet even dat ik ook mee wil...nee hoor...Dus heb ik gevraagd of ik ook een kaartje kon krijgen. Daar word ik nog over teruggebeld. Nee heb je, ja kun je krijgen...of niet soms.

Zometeen nog even combiCare bellen want ikm oet weer stoma meteriaal bestellen. Die nieuwe huidplakken die ik op proef had besteld bevallen me beter dan die ik eerst kreeg. Dat is ook standaard wat ze in het ziekenhuis leveren. Die nieuwe huidplak is flexibel en vormt zich naar de buik en beweegt mee als je beweegt en dan laat ie niet zo snel los. Maar goed, dan heb ik alles morgen in huis, plus stroopwafels.


Deze week komen onze fietsen. We hebben ze via internet besteld en dat is € 150,00 goedkopen en dan worden ze ook thuis bezorgd. We hebben de batavus weekend gekocht..Mooi he! En we krijgen er ook een weekendje centerparcs bij. Nou, mooier kan niet. Dat wordt fietsen, maar met mooi weer is dat natuurlijk kostelijk!

Geen opmerkingen: