Sandy's statistieken

woensdag 4 juli 2007

Heel veel energie

Allereerst kreeg ik de nieuwsbrief van "this is golf" en daar stond deze foto van het dochtertje van Tiger woods in. Wat een dotje is het toch.
Het sporten van donderdag ging super lekker. Ben er met de fiets naar toe gegaan. Het waaide wel aardig en de terug weg was wel een beetje zwaar voor mijn benen. Ze waren aardig verzuurd toen ik thuis kwam. Maar niet verkeerd hoor.

Vrijdag heb ik weinig gedaan, want ik voelde mijin spieren heel erg. Maar ja zo gek is dat niet...heb ze al jaren niet zo intensief kunnen gebruiken en nu weet ik van geen ophouden, zeg maar. Alleen maar goed.

Zaterdag hebben we boodschappen gedaan, zijn naar bos en tuin geweest en hebben leuke plantjes bij de vijver geplant. Nu is de tuin wel zo'n beetje klaar, alleen nog de bijna afgestorven vlinderplant vervangen. Hier een paar tuinfoto's. Ook mijn duiker heb ik eindelijk een plekje bij de vijver gegeven.



Zondag ochtend regende het best wel erg. Ik had er een hard hoofd in, dat het nog goed zou komen. We zouden naar cf beachdance gaan in bloemendaal aan zee. We moesten ook nog het gereedschap van nico terug brengen en nog wat spullen weer meenemen. Ik heb maar een paar foto's gemaakt en die zijn te zien op mijn webshots
Tegen een uur of 9 zijn we naar santpoort teruggegaan om de spullen op te halen. Ik lag pas half 1 in bed geloof ik. De volgende ochtend moesten we wel vroeg op want Petra kwam gelukkig weer. Arjan had vrij genomen en dat was wel handig want om half 10 stopte er een verhuiswagen voor de deur. Dat waren onze fietsen!!! gaaf! Arjan moest de trappers erop zetten, het stuur recht zetten en het zadel op hoogte maken. Heel mooie fietsen zijn het!!



's middags hebben we gelijk een rondje gefietst. Ja 7 km richting nieuweschoot, via plan de Heide weer terug. We zijn gelijk even bij het graf van mijn pake en beppe (opa en oma) wezen kijken, Beppe was afgelopen september overleden en bijgezet in het graf. Er was een nieuwe steen geplaatst maar toen de familie er met elkaar heen ging, lag ik in het zieknhuis. Ik was er nog niet geweest, heb wel een foto gemaakt.



Dinsdag moest ik naar Groningen. Om 10 uur kwam de taxi en om 11 uur was ik in het UMCG. Ik moest eerst een foto maken. Daarna naar het lab en toen longfunctie blazen. Ik heb weer goed geblazen. Mijn FEV1 was dit maal 2.77 ongeveer 98% wat ik hard weg kan blazen. Mijn gewicht was nog steeds 47,5 kg. Nog echt te weinig, maar mijn arts zei dat het wel komt...tja dan denk ik dat ook wel..haha. Verderwaren de bloeduitslagen die al bekend waren goed. Ook geen gevolgen te zien van het stoppen met valcyte (tegen cmv virus)Ik had anders koorts gekregen of een grieperig gevoel. Gelukkig heb ik die verschijnselen niet gehad.

Om 13 uur moest ik naar het maagledigingsonderzoek op nucleaire geneeskunde. Ik mocht 's ochtends een licht ontbijtje en daarna nuchter blijven. (geen probleem, ik lust geen alcohol, haha) Ik had intussen wel heel veel zin in eten. Ik hoefde niet te wachten en kon gelijk mee gaan naar de onderzoeks kamer. Ik kreeg een broodje met boter en kaas, een beschuit met boter en kaas en daarna een broodje met radioactief gemaakt jam en een bekertje thee. Ik had het zo op. De vorige keer had ik nog veel moeite met het doorslikken van eten omdat ik nog een pijnlijke keel had en erg last had van lucht in de maag. Elke 2 minuten werden er een foto van voor en een van achter gemaakt. Daarna zat er 7 minuten tussen en later 12 minuten. Om half drie heb ik de taxi vast gebeld dat ik half 4 bij de hoofdingang zou wachten. Om kwart voor 3 werd de laatste foto gemaakt en kon ik gaan. De taxi was er op tijd maar we moesten bij de zij ingang nog iemand ophalen en die zou kwart voor 4 er weer staan, dus niet he. Pas kwart over 4 kwam ie terug. Stonden we gelijk in de file op de ringweg. Fijn he. Was ik nog pas om half 6 thuis. Ik zat net aan tafel de post te lezen toen arjan al weer thuis kwam.

Vandaag moest ik even het centrum in en ging toch maar met de auto want het regende enorm. Toen ik weer naar huis zou rijden, en ik de auto had gestart deden de ruitenwissers het niet. Ik arjan gebeld of hij een tip had om ze weer aan de praat te krijgen. Hij had een tip, ga naar de ford garage als het droog is...! Ik de voorruit maar schoongemaakt met de spons. En zo naar de garage gereden. Ik vond het wel een beetje naar een brandlucht ruiken. De bali medewerken uitgelegd wat mijn probleem nu weer is....hij bekijkt het zaakje en meet de zekeringen door. Daar lag het niet aan zei ie. Blijkt dat het motortje kapot is, nou ja, doorgebrand. Zegt ie ook nog dat ik geluk had dat ie niet in brand is gevlogen...ahhhhhh! De auto staat er nog, ze hebben mij thuis gebracht en ze zullen morgen de onderdelen wel binnen krijgen en hem maken. Ze zouden mij bellen als ie klaar is. Hoop dat het voor 12 uur gereed is want ik moet morgen weer naar de oefenzaal en daarna golfen. Het weer is te wisselvallig om met de fiets te gaan....Dit grapje gaat geloof ik €200 kosten...Mooi klaar mee!

Verder heb ik mijn schema van de follow up gekregen. Het is nl 4 augustus alweer een half jaar dat ik miijn nieuwe longen heb gekregen. Elk half jaar moet je dan voor een paar onderzoeken komen. De eerst heb ik gisteren al gehad, het maagledigingsonderzoek. Als laatste voor vandaag: het schema voor de komende onderzoeken.

Geen opmerkingen: