Sandy's statistieken

donderdag 2 augustus 2007

akefietje

Vanmorgen was ik wat laat beneden en om 10 uur nam ik mijn pillen. Ik zat lekker even buiten te ontbijten en moest even wat telefoontjes plegen.
daarna had ik een broddje gegeten en toen werd ik ineens niet lekker, een soort van hypo dacht ik. Ik zou naar binnen gaan om wat ranje te drinken maar toen ben ik op de stoep voor de deur gevallen. Ik weet het verder niet hoe en wat. Toen ik weer bij kwam, had ik een beetje pijn aan mijn bortskas aan de rechterzijde.
Ik ben toen nog even naar boven gegaan en daarna ben ik op de bank gaan liggen. Toen ik weer wakker werd, had ik veel meer pijn aan mijn ribbenkast en ik had ook hoofdpijn en pijn aan mijn rechter heup.
Toen ben ik maar in bed gaan liggen. Toen arjan thuis kwam, hebben we het UMCG gebeld en ik kon gelijk komen.
Rond half 8 waren we er. Ze hebben mij aan de hartmonitor gelegd, mijn saturatie gemeten, dat was 100% en mijn hartritme was ook goed. Daarna hebben ze bloed afgenomen, moest ik een longfoto maken en toen moesten we wachten op de neuroloog en de longarts en de chirurg.
Ondertussen werd ik naar de observatie kamer gebracht want ze hadden het kamertje waar ik lag nodig voor ernstige gevallen.
Ik moest ook nog een heupfoto en een ct scan van mijn hoofd laten maken.
Na een tijdje wachten bleek alles in orde. De bloeduitslagen waren oke. de longen enz ook allemaal. Ik had geen breuk in mijn heup en ook niet aan mijn ribben. Wel heb ik ze aardig gekneusd. Op mijn hoofd zit een deukje maar er was niks ernsitg te zien op de ct scan.
Verder mocht ik mijn medicatie weer innemen en ik mocht ook weer naar huis. Ik heb wel paracetamol, zetpillen gekregen en daar moet ik 4 per dag van nemen omdat ik met ademen aarig pijn heb en dan kan je wel eens een longontsteking krijgen als je niet blijft doorademen.
Ik ga nu maar naar bed en hopen dat de pijn morgen een beetje minder is...

Geen opmerkingen: