Sandy's statistieken

donderdag 9 augustus 2007

APK is weer klaar

Zo, ik ben weer klaar met mijn follow up. Vanochtend om 7 uur met de taxi naar Groningen voor de bronchoscopie. Ik moest er om 8 uur zijn en was mooi op tijd. Ik heb nog geen 5 minuten hoeven wachten of ik kon al naar de onderzoekskamer komen. Ik moest mijn jas, tas en schoenen en sierraden op een bed leggen in de recovery kamer en mocht gewoon in mijn eigen kleding op de tafel gaan liggen. Ik kreeg een infuus en wat plakkertjes voor de hartslag meter opgeplakt en toen een kapje met extra zuurstof en toen het slaapmiddel. Er werd gevraagd waar ik morgen met vakantie naar toe zou gaan, Zwarte wou......en weg was ik. Ik had nog net op de klok gekeken en het was iets over 8. Dus lekker op tijd. Toen ik weer wakker werd lag ik op een uitslaapkamer en ik zag dat het 9 uur was. Mijn bloedsuikers werden gemeten en de anesthesist kwam even kijken. Daarna mocht ik naar die kamer waar ik mijn spullen op het bed had gelegd.
Daar was nog niemand dus kon ik even gezellig met de verpleegkundige kletsen. Intussen had ik mijn sierraden weer omgedaan en mijn insulinepomp weer aangesloten. Ik kreeg een broodje en thee. Ook was het inmiddels 10 uur en moest ik mijn prograft innemen. De verpleegkundige zei dat de longarts nog even zou komen. En even later stond mijn cf-arts aan mijn bed. Hij had de bronchoscopie gedaan en zei dat mijn longen er heel goed uitzagen. Het had wel een beetje gebloed maar dat had hij kunnen spoelen. Ik vroeg of hij nog een vliesje had gezien bij de aanhechting van de rechterlong maar hij zei van niet. YES! dan is dat weg.
Ik vond het wel leuk dat hij het onderzoek had gedaan want ik zie hem eigenlijk nooit meer omdat ik nu bij de transplantatie artsen ben en niet meer op de cf-poli kom. Nadat de anesthesist nog even was geweest mocht ik naar huis. De verpleegkundige heeft voor mij de taxi gebeld en nadat ik naar het toilet was geweest ben ik naar de hoofdingang gelopen.
Ik heb nog even een doosje paracetamol gekocht bij de apotheek daarzo, want mijn ribben doen nog wel pijn en die van mij waren bijna op. Dat is het enige wat ik niet vergoed krijg. Tijdens het wachten heb ik mama en papa nog even gebeld want mama was zo bezorgd. Ik had om 9 uur vanuit de uitslaapkamer haar al even laten weten dat ik alweer wakker was. Dus nu kon ze met een gerust hart naar haar werk.
Arjan had ook al even gebeld en hij vertelde dat hij morgen vrij heeft zodat ik niet alles alleen hoef in te pakken..hahaha.
We kunnen dan ook 's middags al naar tilburg gaan als we klaar zijn. Ik heb eigenlijk niet zo lang op de taxi hoeven wachten en rond 13 uur was ik weer op stee.
Ik heb gelijk maar even de wasmachine aangezet, dan hoeven we daar morgen niet meer over te zeuren...en te wachten tot we de was kunnen ophangen.
Wat er nu in de wasmand komt moet maar wachten tot na de vakantie...Een huisvrouw heeft wat...
Ik weet niet of ik weer snel wat zal up-daten. We zullen waarschijnlijk 22 augustus weer in heerenveen zijn en daarvoor blijven we nog een of twee dagen in tilburg.

zo, nu even een broodje eten en alvast kijken wat we voor kleding mee moeten!
Heerlijk eindelijk echt vakantie!

Geen opmerkingen: