Sandy's statistieken

zondag 5 augustus 2007

Een half jaar nieuwe longen



Gisteren was het precies een half jaar! Ik vond het snel gegaan. Zeker toen ik vorige maand gebeld werd voor het plannen van mijn follow-up. Nou ja, ben onverwachts nog tussendoor naar de SEH geweest...natuurlijk. De pijnstillers hielpen eerst wel maar nu niet meer zo erg, ben ik bang. Als ik in bed lig, kan ik niet overeind komen van de pijn. En vanmorgen, kortgeleden dan, is het best ondraaglijk. Wat een rotgevoel zo tussen je ribben, en het lijkt of er iets met mijn longen is, een klaplong of een ontsteking, zo voelde het "vroeger" met mijn oudjes dan aan. Maar ze hebben mij verzerkerd dat mijn longen prima zijn. Oke, dan moet ik dat aannemen.
Ik hoop dat ik dinsdag wat minder pijn heb, want anders kan ik niet goed mijn 12 minuten loop en mijn shuttle-walk test doen...dat zou jammer zijn. Ik hoop dat het donderdag helemaal pijnvrij is want dan heb ik de bronchoscopie. En daar heb ik zin in....bleHHHH.
Vrijdag gaan we naar Tilburg en zaterdag gaan we vroeg rijden naar duitsland. Lekker vakantie, heerlijk!

Gisteren zijn we gaan eten bij de driewegsluis in nijetrijne. Heerlijk op het terras gegeten, heerlijk van het uitzicht genoten en natuurlijk van het stralende weer. Op 3 februari, net voor de transplantatie waren we er met onze vrienden uit Alkmaar. We hadden het uigebreid gehad over de transplantatie en toen was het ook nog zo ver. Zondagochtend toen we nog moesten wachten, had ik hun vanaf de IC gebeld om half 10, kort voordat ik naar de OK ging.

Als ik daaraan terug denk, is het nog steeds heel bijzonder dat ik dat toch heb mogen beleven en nu nog. Heerlijk ademen en (bijna) alles weer kunnen doen zoals een gezond mens. En wat ik het mooiste vind is dat ik me weer een GEWOON iemand voel als ik tussen mensen loop. Ik had altijd zuurstof, een rolstoel enz. zodat er altijd naar me werd gekeken, als zielig of hulpbehoevende enz.

Het leven is er voor mij beter op geworden, ondanks mijn darmproblemen ben ik de koningin te rijk! haha

Vandaag gaan we het vieren met een bbq. We hebben onze beide ouders gevraagd te komen. Het wordt erg heet geloof ik, dus als dat geen bbq-weer is, weet ik het ook niet meer. Gisteren heeft arjan onze nieuwe barbeque in elkaar gezet en nu maar hopen dat ie goed bakt. Maar gelukkig komt mijn papa, die is meester in het vlees bakken! Ik zal vanavond wel foto's erbij plaatsen...
We zouden eigenlijk met arjans ouders gaan fietsen maar ik kan het nietvanwege de pijn aan mijn ribben. Of ze de fietsen nog meenemen, weet ik niet. Dat zien we straks wel.
Ik ga even ontbijten en mijn 10 uur pillen innemen.

Geen opmerkingen: