Sandy's statistieken

dinsdag 14 augustus 2007

Gruße aus dem Schwarzwald

Hier dan een up date vanuit het zwarte woud. Het is sinds we hier zijn eindelijk droog. Ze waren al aan het klagen dat ze nog geen zomer hebben gehad. Wij hebben de zon voor ze meegenomen. Aardig van ons he!

DAG 1 Zaterdag

Op vrijdag zijn we naar tilburg gegaan en waren daar rond 16 uur. Toen mijn moeder thuis kwam van haar werk hebben we gegeten en in de avond kwam mijn nicht op visite, zij was dit weekend ook in tilburg bij haar vriend. Was even gezellig.

We zij eigenlijk niet al te laat gaan slapen want we wilden eigenlijk tussen 7 en half 8 op weg gaan naar het zwarte woud. Dat is ook gelukt hoor! We hebben onder weg drie keer gestopt. Twee keer langs de autobahn en als laatste bij de mummelsee. Daar hebben rond het meer gelopen zo rond een half uurtje. Erg fijn om dat weer te kunnen. We liepen over stenen en boomwortels maar erg leuk. Ook het weer was erg goed.
Toen we rond 16 uur aankwamen in oberiflingen, waren onze vrienden net klaar met werken in hun fabriek dat achter het huis staat. We kregen een heel warm welkom met cafee und kuche. (ik kreeg thee; HAHA)
Daarna zijn we naar het graf gelopen van hun vader die vorige week begrafen is. Na het eten hebben we nog een rondje door het dorp gelopen, langs de watertoren.

Dag 2, Zondag

De zondag hebben we om 10 uur ontbeten, althans, alexandra en micha zouden er dan zijn met de warme broodjes maar ze kwamen veel later....hadden zich verslapen. Maar desalniettemin, de broodjes waren heerlijk. Na de brunch zijn we gaan minigolfen. Het was er erg druk en we moesten best veel wachten voor we bij elke afslagplaats konden beginnen. Het was soms zelfs erg heet, vooral in de zon...Het was een zeer leuke middag.
Na het golfen gingen we naar neuneck. Hun moeder edith, had ons allen uitgenodigd voor een bbq bij haar in de tuin. Echt super idillisch plaatsje. Het eten was voortreffelijk. We hebben tot een uur of 23 buiten gezeten en zijn toen weer naar oberiflingen gegaan. Ik heb terug gereden want arjan wilde graag een biertje drinken, wel een paar halve liters!! Ik vond het wel een beetje eng om in de bergen te rijden maar we zijn er gekomen en zelfs michaela zat niet met angstzweet achterin..(haha)We zijn eigenlijk gelijk gaan slapen.

Dag 3, Maandag.


Gisteren zijn we vroeg opgestaan, en hebben ook vroeg ontbeten. Michaela moest wat zaken regelen in freudenstadt en na het ontbijt ben ik gaan douchen. Daarna zijn arjan en ik samen een dagje wezen rijden. We zijn naar triberg gegaan en hebben daar de waterval bezocht en beklommen. Het water klettert daar 163 m omlaag en daar kun je naar boven lopen en dat hebben we ook gedaan. Het was nu bijna een eitje voor me...ehmmm wel zere benen maar nu zeker te doen!
Daarna zijn we naar de titisee geweest en hebben daar langs de boullevard gelopen enz. Arjan heeft nog even laten zien waar ze vorig jaar met villa BvD zaten met de WK.
We hebben daar nog wat gedronken en zijn nog richting feltberg gegaan en toen weer naar oberiflingen. We waren mooi op tijd voor het eten van pannenkoeken, heerlijk.
Na het eten kwam een vriend van hun en hebben we eerst kniffel(yatzee) gespeeld en later het kaartspel uno. Tot een uur of 0.00 uur hebben we gezellig met elkaar gezeten.


Dag 4, dinsdag.

Vanochtend hebben we ook vroeg ontbeten want alexandra en micha moesten weer in de fabriek werken. Michaela is met ons mee gegaan. We zijn naar swartzenbach talsperre, een stuwmeer gegaan en daarom heen is nu een wandelroute aangelegd. Die hebben we gelopen. 6,5 km was ie. Erg leuk ook wel, dwars door het bos op sommige plaatsen. Wel af en toe pijn in mijn benen maar adem als een paard!
Daarna hebben we gelunched en nog even langs de mummelsee gegaan. We hadden nl leuke koekoeksmagneten gezien en die wilde ik persee hebben.
Toen nog naar een natuurstenenbeeldentuin geweest. Heeeel dure tuinbeelden maar wel mooi!
Toen hebben we nog parasailers zien opstijgen. Ook leuk om dat eens van dichtbij te bekijken. Toen op weg naar huis nog even wat frisdrank opgehaald en zo meteen gaan we uit eten in de dorfstüble in böffingen. De anderen zijn nu aan het voetbaltrainen voor het voetbaltoernooi a.s. zaterdag en zondag.
Morgen vroeg op want ik moet mijn INR laten prikken in het ziekenhuis in freudenstadt. Omdat ik donderdag die bronchoscopie had en mijn bloedverdunners moest stoppen, moeten ze nu kijken of het bloed weer dun genoeg is. Ben benieuwd hoe het hier gaat.
maar voor nu....bis later!

Geen opmerkingen: