Sandy's statistieken

vrijdag 17 augustus 2007

nog een keer uit Swarzwald

Dag 5 Woensdag.



Ik moest naar het krankenhaus in freudenstadt om mijn INR (bloeddikte)te laten nakijken. We moesten ons melden bij "ambulant" en daar zouden we Dr. J. Backer krijgen. Toen we ons hadden gemeld, kwam ie ook gelijk naar ons toe en we moesten meelopen naar een soort van onderzoekskamer waar ook allemaal andere patienten kwamen voor bloedonderzoek of iets anders. Hij vroeg waarom ik mijn bloed moest laten prikken en toen we vertelden dat ik nieuwe longen had, viel ie zowat achterover want dat had hij nog niet eerder meegemaakt. Wel wist ie wat cf was en hij kende het UMCG ook want daar was ie wel met zijn studie geweest. Hij kwam oorspronkelijk uit noord duitsland. Hij had bloed afgenomen en ik moest daar eerst op het bed blijven wachten en arjan moest mijn gegevens bij een of andere administratief medewerkster invullen. Ze hebben een kopie van mijn paspoort en ziekenfondspasje gemaakt en verder moest ik een handtekening zetten en daarna mochten we wel even weggaan want over drie kwartier zou pas de uitslag bekend zijn.
We hebben even koffie en thee gedronken en zijn even buiten gaan zitten tot het tijd was. Toen hebben we de uitslag gekregen en die was 2.07. nog iets te hoog en dr backer heeft de medicatie aangepast. Donderdag 23 aug moet ik weer gewoon in heerenveen komen tenminste dat moet ik maandag als we weer in tilburg zijn maar even afspreken. Verder hebben we niks hoeven te betalen, kregen alleen een uitslag briefje mee. We zien wel hoe het met de verzekering gaat.
Vanuit het ziekenhuis zijn we nog naar het centrum van freudenstadt gegaan en hebben daar het martplein rondgelopen en we hebben even op een terrasje wat gedronken.
Daarna weer naar oberiflingen. Daar wachtte ons een verrassing. We gingen barbequen. Heerlijk veel gegeten...Het was ook erg mooi weer en lekker zwoel. Ik heb van te voren nog Alexandra geholpen met het onkruidvrij maken van de moestuin voor. Hebben we nog uien en aardappelen geoogst.

Dag 6 donderdag.


We zijn heel vroeg opgestaan want we zijn samen met Micha naar het technik en auto museum in Sansheim geweest. We moesten bijna 2 uur rijden maar het was echt de moeite waard. We zijn in de Tupolev en de concorde geweest, die staan op het dak van het museum, erg mooi!
We hebben ook een 3d film gekeken, die welt im tiefe. Daarna nog een gedeelte wat we nog niet hadden gehad, bekeken en om 17 uur zijn we weer terug gegaan naar Oberiflingen. We waren om 19 uur thuis. We hebben toen pizza en tortelini opgehaald.

Dag 7 vrijdag.


Vanochtend zijn we met zijn allen wezen ontbijten bij de bakker in Dornstetten. Daarna zijn de meiden boodschappen wezen doen en wij zijn naar Vöghtbauernhoff, een museum waar je allemaal oude boerderijen zoals die hier voorkomen, kunt bezichtigen. Zoiets als de zaanse schans. Heel mooi en interessant om dat te zien. Ook zijn we nog naar de glashüte geweest. Een glasblazerij. Daar waren we in 2002 ook wel geweest maar het was toch weer anders.
Toen zijn we naar Oberiflingen terug gegaan en toen heb ik gedouched. We wachten tot de meiden klaar zijn in de fabriek en daarna gaan we eten.

Het vervolg zal ik pas weer in nederland schrijven...tot dan toe...prettige vakantie!

Geen opmerkingen: