Sandy's statistieken

zondag 23 september 2007

Geert Arend: super fries

Met nijn neef Geert Arend Roorda heeft de hoofdmacht van sc Heerenveen weer eens een echte Fries/Heerenvener in de basis staan. Heel erg leuk natuurlijk! En zeker nu het mijn neef betreft! We hebben dan ook plat voor de buis gelegen toen heerenveen moest aantreden tegen Helsingborgs voor de UEFA cup. Hij deed het super (fries).
Hier een stukje wat er over hem geschreven is op de web site van sc Heerenveen:
Helsingborgs bood Heerenveen te veel ruimte en daar wist de thuisclub, onder aanvoering van de debutant Roorda, wel raad mee. De jonge Fries voetbalde als een veldheer en leek totaal geen last van zenuwen te hebben. Roorda bewees over veel talent te beschikken. Hij ziet de openingen en beschikt over de techniek en handelingssnelheid om van zijn inzicht gebruik te maken.
Roorda voetbalt bovendien functioneel. Hij speelt het liefst one-touch voetbal en houdt zo snelheid in het spel. Het vlotte combinatiespel stelde Helsingborgs voor grote problemen. De Zweedse defensie was vooral over de vleugels kwetsbaar, want voordat Bradley in de 21ste minuut de score opende, waren de gasten al een paar maal goed weggekomen.


Het werd uiteindelijk 5-3 voor sc Heerenveen. Maar of ze daar genoeg aan hebben bij de return. Helingborgs heeft genoeg aan 2-0....Dus ze moeten er wel even tegenaan. Maar dat is vandaag weer minder gegaan tegen utrecht. Verloren met 3-2.
Woensadg moet het belofteteam tegen PSV. Geert Arend speelt officieel in dat team, nu is het even afwachten of hij dan wel mee speelt. Hoop het wel, want we waren van plan om daar heen te gaan.


Vorige week heb ik veel gedaan. Maandag schilderen, dinsdag weer fitnessen, woensdag boetseren, donderdag zwemmen en golfen, vrijdag trombosedienst, fitness en zwemmen en daarna mijn auto naar leeuwarden gebracht en met arjan mee terug gereden.

Intussen waren mijn ouders ook gearriveerd. Ze bleven slapen omdat we zaterdag de familiedag voor getransplanteerden van het umcg hadden en tevens de donorrally. Zaterdag waren we al om 8 uur beneden en toen kwamen arjans ouders ook al aan. Toen zijn we rond half 9 naar groningen gereden en waren daar om half 10 en konden we ons inschrijven. We kregen een batch en een tas met allemaal spulletjes erin. Om 10 uur startte de donorrally met allemaal oldtimers. Mooie wagen waren erbij.

Mijn transplantatie arts en de longarts die mij onderzocht net voor de transplantatie reden ook mee. Nadat alle 70 auto's op weg waren, hebben wij een "rondom 10" discussie workshop bijgewoond in de ronde zaal. Het was reuze interresant. Over hoe het is om te moeten wachten, na de transplantatie, wat kan er anders/beter? Hoe krijgen we meer donoren? Hoe zit het met nazorg en met bijwerkingen van de medicatie? enz enz.

Daarna kregen we lunch, allemaal lekkere broodjes enz. Toen hebben we de puzzeltocht door de stad gelopen. We moesten allemaal vragen beantwoorden. EN!!! Arjan had de derde prijs gewonnen, en IK had de tweede prijs!!! Is het niet fantastisch???
We waren niet bij de prijsuitreiking omdat we bij de finisch stonden van de oldtimers. Maar beide papa's waren er wel en die hebben de prijzen in ontvangst genomen. We hebben allebei kaartjes voor een voorstelling in martiniplaza gewonnen.


Nadat we redelijk veel auto's binnen hadden zien komen, zijn we naar huis gereden. We wilden uit eten gaan en probeerden het restaurant bij het abe lenstra stadion maar die was gesloten...duhhh. Ik heb er wel ff een foto gemaakt met het abe beeld. Dat had ik op de dag dat we het groene licht gesprek hadden ook gedaan...kijk maar.



We zijn uiteindelijk naar Haje gegaan en hebben er heerlijk gegeten. We hebben er ooit eens gegeten en dat was toen niet oke, maar toen was het nog net een haje resataurant en moest het nog een beetje op gang komen denk ik. Onze mening moeten we nu wel herzien, een 8 is het nu!
Thuis hebben we nog koffie en thee gedronken en daarna zijn arjan ouders weer naar huis gegaan. Mama en ik zijn niet te laat naar bed gegaan en de heren kwamen later.
Vanochtend was ik niet al te laat en heb ik alvast gestreken zodat ik morgen weer kan wassen, anders heb ik geen plaats om de schone was op te hangen. Om een uur of 10 waren papa en mama ook beneden en toen arjan beneden kwam, hebben we warme broodjes gemaakt in de oven. Rond 13 uur zijn ze ook weer naar tilburg gegaan en arjan is naar voetbal geweest. Ik heb stoofschotel gemaakt intussen en ben nu al zo lang bezig om dit verhaaltje te schrijven. Dus nu publiseren en dan hebben jullie ook weer wat te lezen...

Geen opmerkingen: