Sandy's statistieken

maandag 5 november 2007

Schaam....

Als ik schrijf dat ik gauw weer mijn up-datejes ga schrijven, wordt het steeds langer voordat ik weer blog.
Het was wel druk de afgelopen week. We hebben een leuk weekend gehad. Zaterdag naar chaam, naar David, Irma en de kinderen. Ze zaten in hun huisje. Was erg gezellig! Verder zijn we zondag naar tante Els geweest. We zouden eigenlijk ook nog naar mijn nicht maar die had afgebeld omdat ze zaterdag al naar huis ging ipv zondag. Dus konden we langer bij tante Els blijven zonder dat we op de tijd moesten letten.

Tante Els was alweer redelijk opgeknapt want ze zegt dat de verzorging, qua eten en daarin de regelmaat haar weer aardig op de been heeft geholpen. Thuis vergat ze soms een hele dag te eten en dat is natuurlijk niet goed. Ze was ook al een paar keer flauw gevallen, een keer van de trap thuis en in de winkel. Daarna heeft ze ook een hartaanval gehad en toen moest ze naar het logeerhuis. Daar blijft ze totdat ze een kamer heeft in een verzorgingstehuis. Haar broertje was er ook met zijn vrouw. Toen ik heel klein was, heb ik hun wel gezien maar dat zal iets van 30 jaar geleden zijn. We hebben leuke foto's gemaakt, kijk maar....



Maandag kwam Margriet mij weer helpen met het schoonmaken, 's middags moest ik weer schilderen. Dinsdag ben ik weer lekker wezen fitnessen. Het gaat fantastisch! Ik kan nu alles in 1,5 uur doen. Als Rik er weer is, willen ze het weer wat uit gaan bouwen...maar ik wil niet langer, heb wel leukere dingen te doen zoals schilderen!! haha. Maar het is goed voor mijn lichaan en conditie. Ik merk dat ik toch automatisch met de auto ga ipv op de fiets, en zeker als het een dreigende lucht is...laat me echt niet vrijwillig nat regenen, dan maar liever met de auto.

Woensdag hadden we een vergadering met het astma fonds en de regioraad en VOAS (vereniging ontwikkeling aangepaste sporten) Deze organisatie heeft al onze sportgroepen in Friesland overgenomen alleen moeten we nu de puntjes op de i zetten en alle details doornemen wat nog niet op papier staat nl. Het was tot half 3 en helaas was mijn huidplak toen gaan lekken doordat ik toch weer vette ontlasting had. Heb het af kunnen plakken met een plastic zakje en toen snel naar huis om alles te verschonen. Gelijk mijn ondergoed, want daar is wel weer wat vet in gekomen, in de wasmachine....daar word je niet vrolijk van, kan ik zeggen.
Maar goed, toen was ik redelijk laat bij boetseren en ik had er zo'n zin in om mijn beeld uit te hakken...Ik heb hem nu voor meer dan de helft gehakt...

Donderdag mocht ik me weer naar wolvega begeven voor het zwemmen. We springen het water in om 10.15 uur maar Lies (onze leidster)en ik waren er pas half 11. Er stond een giga file in het dorp omdat ze met de spoorwegovergang bezig waren. Wij moesten net die straat langs. Uiteindelijk konden we een afslag binnendoor nemen, na 20 minuten stil te hebben gestaan. Maar goed, ik heb nog 25 baantjes in het resterende kwartiertje gezwommen...Heerlijk!

's middags ben ik weer naar golfles geweest. Het was erg druilerig weer en er waren geen mensen aan het golfen. Wij zouden hole 3 spelen maar Gerald Sibon werd gefilmd voor rtl voetbal ivm het aankomende duel van heerenveen tegen psv. Dus toen zijn we naar hole 5 gegaan. Ik bakte er weer niks van, geen idee waar het aan ligt. De anderen hebben nu winterstop omdat ze niet ver kunnen lopen en gebruik maken van de golfcar en die mag straks niet meer de baan op omdat het nu al vrij drassig is geworden. Donderdag begin ik zelf aan mijn lessen ter voorbereiding op De europese spelen voor hart en longgetransplanteerden dit keer in Vichy (frankrijk)Maar daar had ik al eens over gehad.
Binnenkort is mijn website daarvoor klaar, want mijn vader is er mee bezig. Ik laat dat wel even horen als het zover is.

We hebben als afsluiting voor jan een rondrit langs alle holes gereden. Heel leuk was het!



Daarna moest ik naar de huisarts voor de griepprik. Het was er zo druk dat ik via thialf, dus omrijden, terug wilde gaan. Toen bedacht ik mij om even bij mijn nichtje op visite te gaan in heerenveen zuid (tegenwoordig heet het daar oudeschoot) Het was wel even gezellig. Mijn oom moest ook nog de griepspuit halen en besloot maar op de fiets te gaan. Om een uur of 5 ben ik naar huis gegaan.

Vrijdag heb ik gezwommen en daarna gefitnessed. Het ging allebei erg goed en ik heb er toch erg veel plezier in. Zaterdag hebben we boodschappen gedaan en 's middags moest ik naar de opening van de nieuwe tentoonstelling in de kunstruimte. Arjan oest 's avonds naa heerenveen tegen psv. (2-1 en mijn neef had een 7 in de stand voor voetballer van het jaar!)Zondag zijn we naar Assen geweest want Jan was jarig. Hebben we daar snert gegeten enz enz. Gezellig was het!

Vandaag ben ik eerst naar de trombosedienst geweest, toen bedacht ik me dat ik wel even naar het schaatsen kon gaan in thialf. Maar ik wilde eerst even beneden stofzuigen en de was ophangen. Ook gelijk de volgende was in de machine gedaan enz enz. (ben nu een beetje huisvrouw aan het worden)
Toen naar thialf en ik kwam gelijk met de pauze binnen, dus meteen aan de mok thee! Daarna nog even de baan op, althans ik niet, de anderen. Ik heb gezellig staan kijken. Was best koud daarzo, had mijn trui vergeten aan te doen. Maar goed...Heb even met de cooling down meegedaan en toen weer naar huis. Nu ook de bovenverdieping gestofzuigd en de tweede was opgehangen. Mijn schilderspullen klaar gezet en nog even lunchen. Om kwart over 1 naar het schilderen gegaan.

Toen ik thuis kwam, eventjes mijn mail gelezen en vanavond neemt Een vandaag een voorproefje op de nieuwe COPD campagne. Hier kun je een filmpje bekijken:

COPD campagne


Morgen weer voor controle naar het UMCG. Ben benieuwd of ze al iets meer weten waar mijn eiwit tekort vandaan komt.

Woensdag komt Petra even koffiedrinken en mag ik 's middags weer boetseren, ga vroeg want dan kan ik eerst even aan mijn beeld hakken en als de les begint moeten we het model na boetseren...

Donderdag weer zwemmen en dan golfles en vrijdag zwemmen in heerenveen en fitnessen, dan eten enz en weer naar TIlburg want zaterdag gaan we naar de landelijke bijeenkomst van De stoma vereniging nederland in de TU te Eindhoven. Ik ben natuurlijk nieuw in die wereld dus misschien hebben ze daar wel tips enz voor me.

Zo, weer lekker druk bezig deze week!

Geen opmerkingen: