Sandy's statistieken

donderdag 13 december 2007

Kerstsfeer in UMCG

Gisteren is het maagonderzoek niet door gegaan helaas. Mijn INR was niet goed. Het bloed was te dun en dan kunnen er bloedingen ontstaan en dat moeten we niet hebben.

Ik mocht toch niet meer eten dan alleen helder vloeibaar. Heerlijk. Ik heb nu wel een infuusje en die is in de derde poging gelukt. Dus 5 x geprikt...
Ik krijg daar glucose door ter voorkoming van een hypo.

Gister middag moest ik nog voor een nieuwe INR naar het lab, toen was het bloed al iets dikker maar nog niet genoeg. Ik kreeg vitamine K daarvoor. Ik moest ook naar de longfunctie en blies iets minder maar niet verontrustend. Ik heb natuurlijk de afgelopen week niet gesport en het vocht zit mij in de weg en loopt tegen de borstkas aan. Dan kun je blazen wat je wilt maar echt maximaal inademen lukte me niet. FEV1 was 2.79 ongeveer geloof ik. Toch nog aardig nietwaar!
Na het blazen moest ik ook nog een longfoto laten maken en dat ging supersnel.

Toen ik terug liep waren ze bezig om alle kerstbomen en versieringen op te tuigen en hangen. Echt mooi hoor, dat kunnen ze hier wel!
Ik moest ook weer beginnen met colofort, nu twee liter. Getsie derrie, maar er kwam ook weer veel derrie uit. Alhoewel je zou verwachten dat het nu wel eens schoon zou moeten zijn. Maar daarvoor ben ik dus hier he!
Ik hoorde gisteren dat er toch eiwitten in mijn verzamelde ontlasting zat en is het dus wel de moeite waard om te kijken in mijn darmen.
Vanmiddag heb ik om 15 uur het darmonderzoek en dan doen ze het maagonderzoek ook gelijk. Ik ga dan toch met een roesje deze onderzoeken in, dus daar merk ik weinig van. Ik ben net om 8 uur weer met de laatste twee liter colofort begonnen en dan hoop ik dat mijn INR nu wel goed is.
Ze gaan nog bekijken of ik nog een buik echo of een ct scan moet en dan mag ik misschien toch voor het weekend naar huis.
Maar om niet op de zaken vooruit te gaan hollen: Eerst moet het onderzoek vandaag doorgaan! Ik wacht met smart op de INR uitslag.
Ik ga mij even opfrissen en dan mijn lekkere borreltjes nuttigen en wachten tot 15 uur.


Update voor vandaag 18.30 uur

Het onderzoek zou eerst om 15 uur zijn maar toen 13 uur en het werd uiteindelijk 14 uur.
Ik kreeg een roesje en ze begonnen met het maagonderzoek. Ik moest op mijn linker zij gaan liggen. Ook kreeg ik een bijtring in mijn mond nadat ik een drankje en een verdovende gel had ingeslikt. Toen kreeg ik het slaapmiddeltje ingespoten via het infuus. Het licht ging bijna gelijk uit. Halverwege het darmonderzoek werd ik wakker en kon zo nog even meekijken op de monitor hoe de mld arts een paar biopten weg nam.
Het bleek dat mijn slokdarm flink ontstoken is en dat kan de reden zijn dat ik na het eten die steken heb tussen mijn navel en borstbeen.
Verder zagen ze geen bijzonderheden in mijn maag. Ook mijn dikke darm waar het stoma zit zag er normaal uit. Wat ze wel zagen was dat het slijmvlies in de dunne darm dun is en dat waarschijnlijk daardoor eiwitten enz. niet goed worden opgenomen. Ze hebben biopten genomen van de dunne darm. Het komt misschien wel door medicatie. Maar dat moeten we afwachten wat er uit die biopten komt.
Ik weet niets meer van de reis terug naar mijn kamer. Toen ik weer wakker werd liep arjan net binnen. Ik kreeg de warme hap, hazenpeper en dat smaakte heerlijk!
Nadat arjan naar huis is gegaan, kwamen lydia, Jan en de kinderen. Was weer even gezellig en verrassend.
Ze had het wel gezegd dat ze zou komen maar dat was ik even kwijt.
Ondertussen is het al bijna 9 uur....veel msn en telefoontjes gepleegd.

Morgen ga ik met weekend verlof en moet zondag weer komen. Ik krijg nog een buikecho en een ct scan volgende week. Zaterdag gaan we naar arjans vader omdat hij zijn verjaardag viert. We gaan dan ook naar het hilton om mijn schilderij te bekijken...

Zondag lekker rustig thuis en dan 's avonds weer naar hier.

Geen colofort meer drinken!

Geen opmerkingen: