Sandy's statistieken

zondag 2 december 2007

Nu pas weer...

Donderdag was ik vroeg wakker en de taxi kwam al om 8 uur voor. We hadden best een opstopping voor Groningen maar ik was reuze op tijd. Ik was er rond 9 uur en ik moest pas om half 10 er zijn. Ik ben eerst naar de kamer van de secretaresse gegaan omdat ik mijn beeld mee had. Ik zou die op 15 uur aan het transplantatie team geven.
Maar goed, ik kon mijn beeld bij haar op de kamer zetten omdat het toch 11 kg is en ik er anders de hele dag mee zou moeten rondlopen. Daarna heb ik mij op de poli gemeld en moet ik bloedprikken en een foto laten maken. Toen ik weer terug was, moest ik longfunctie blazen. Ik had iets minder geblazen als vorig keer. Nu 2.98 of zo..Maar dat komt door het vocht. Ik had donderdag er ook al een dikke buik van en had erg last van mijn maag. Ik kon ook niet zo veel eten die ochtend. Na he blazen kon ik naar de arts. Dit keer kreeg ik een co assistente en later kwam de arts ook even kijken en vooral naar het toegenomen vocht. Ik ben inmiddels 8 kg zwaarder. Dat zou echt fijn zijn op een normale manier maar niet door zoveel vocht. Mijn arts vond toch dat er iets op korte termijn aan gedaan moet worden. Misschien gaat ie mij opnemen voor de onderzoeken maar misschien kan het ook poliklinisch. Er wordt in iedergeval een ct scan gemaakt van de buik en hij wilde waarschijnlijk ook in de darm kijken en dat kan dan via de stoma.
We spraken af dat ik maandag even zal bellen om te vragen hoe en wat en om mijn situatie op dat moment te vertellen.
Het was 11 uur en ik was klaar...Dus toen ben ik eerst maar naar het toilet gegaan, stoma verschoond enz enz. Toen kwam ik langs de bibliotheek waar ze een stand met oude boeken verkochten en ik kocht er drie voor 2 euro. Eentje wilde ik al lang hebben nl: de kleine dokter van dr vogel. Mijn moeder heeft nl dat boek maar als ik iets wil weten moet ik altijd haar bellen..Nu heb ik het zelf. Ook nog een literaire roman die ik eens op de havo had gelezen en een soort van overzicht van de geschiedenins met veel foto's over kunst enz.
Ik ben een plekje gaan zoeken dicht bij het beeld van de zwangere dame, in de binnentuin. Daar ben ik gaan lezen en een beetje gaan eten voorzover dat lukte zonder al te veel maag/buikpijn.
Op een gegeven moment zo rond 13.30 uur ben ik naar de hoofd ingang gelopen omdat ik eigenlijk moest pinnen en ik had eigenlijk trek ik een soepje..Maar helaas was de pin automaat stuk en moest ik weer helemaal naar de winkelstraat gaan, naar de andere pinautomaat. Maar daar had ik even geen zin in. Ik had nog 50 ct in mijn beurs en heb toen maar thee uit de automaat getrokken. Ook lekker. Toen ben ik naar de zijingang gelopen en heb mij daar op de blauwe bankjes genesteld en tot half 3 heb ik daar gezeten. Puzzeltje uit de telegraag had ik meegenomen, de crypto en de sudoku's ... Doe ze elke dag en de crypto's zijn tegenwoordig zo klaar!! Mijn brain is nog wel aardig..Ik hoef dus nog niet met max geheugentraining mee te doen.
Ik werd eigenlijk tegen half 3 verjaagd door leerlingen die hun maatschappelijke stage hadden gedaan bij de EU en U conferentie die daar gehouden werd. Deze leerlingen kwamen, zo vernam ik uit hun gesprekken, vanuit heel de provincie groningen. Ze werden hoe langer hoe baldadiger dus koos ik eieren voor mijn geld en ben ik maar naar de kamer van de secretaresse gegaan. Kwam ik mijn arts nog tegen en die had iets van Mevrouw Roorda??? nog steeds hier???". haha.

Drie uur naderde en om die tijd hadden ze een overleg en daarbij waren behalve mijn twee artsen ook de nurce practitioners thorax chirurg, en nog een paar artsen die ik wel eens heb gezien maar niet echt ken. Ik liep met de secretaresse mee naar het vergaderlokaal en heb toen mijn beeld aan het team gegeven. Ik heb mogen vertellen waarom ik dit beeld maakte en vooral hoe ik het heb gemaakt. Ik had de indruk dat ze het heel mooi vonden! Ze gaan er ook een mooi plekje voor zoeken.

Om half 4 ging ik weg en belde gelijk de taxi. Die moest nog wel uit heerenveen komen maar ja, vertel mij wat nieuws. Het was natuurlijk op dat tijdstip weer druk op de rondweg en ze was er pas om half 5 of zelfs iets later. Ondertussen kwam ik mijn maatschappelijk werk tegen en ze was in gesprek met een meisje dat getransplanteerd was toen ik opgenomen was voor mijn buik. Ik mocht bijna naar huis en toen heb ik een tijdje met haar moeder gesproken die op het balkon van d3 zat te wachten tot de transplantatie klaar was.
Ik had haar al eens eerder gezien maar niet aangesproken. Dit keer toch maar wel gedaan en we hebben leuk met elkaar staan praten. Veel herkenbare situaties besproken met name op de IC. Over sommige beelden van hallucinaties die ineens terug komen en dat heb ik nu de laatste tijd weer. Ik sprak er eens met mijn schilder leraar over en die adviseerde mij om die beelden te gaan schetsen. Er dan later misschien schilderijen van te maken.

Maar goed. Ik was al met al pas om kwart voor 6 thuis.Best wel gebroken en met hele dikke benen. Vrijdagochtend was het zo erg, dat ik mijn benen omhoog moest houden en ben ik niet gaan zwemen, wel naar fysio. Moest heel rustig trainen en alle zware beenspieroefeningen behalve fietsen mocht ik over slaan. Tijdens het trainen is er ook weer een adertje in mijn oog gesprongen...lijk ik weer een vampier..

Maar goed, na het eten moesten we als de drommel boodschappen doen en we waren net thuis toen arjans ouders kwamen. Ze zouden het weekend bij ons slapen omdat hun badkamer helemaal gesloopt is en natuurlijk weer wordt opgebouwd. Het wordt als het goed is deze week afgemaakt.
Zaterdag moest arjan wel tot 12 uur werken maar wij konden dan eerst uitslapen en dan ontbijten en dat hebben we ook gedaan. Om 11 uur gingen we naar arjan in leeuwarden en daarna zijn we naar de mediamarkt gegaan want tineke wilde een platte tv voor in haar nieuwe slaapkamer (die is ook verbouwd)Verder nog van allerlei leuke dingetjes gezien maar niets zelf gekocht.
Daarna zijn we naar huis gegaan en ik moest nog even naar de opening van het internet cafe toe. Het is nu eindelijk gelukt! Ik heb in het begin meegeholpen met het pr plan maken en hier en daan nog wat andere dingen doen. Maar doordat ik mij niet meer zo goed volede ben ik in december 2006 gestopt enz.
Toen maar lekker naar huis, strakke broek (inmiddels) uit en mijn pyjama aangedaan, en op de bank met de benen omhoog. Ben steeds in slaap gevallen en uiteindelijk naar bed gegaan en zo verder gaan slapen.
Vanochtend was ik om 9 uur beneden en nico ook al. Ik ben toen gaan douchen en na het ontbijt voelde ik mij niet lekker door weer pijn in mijn maag/buik streek. Ik merkte opeens dat mijn nieuwe plak helemaal lekte en mijn schone ondergoed drijfnat was. Zelfs mijn schone spijkerbroek was vochtig. Het vocht kiest waarschijnlijk de makkelijkste weg en dat is dus niet via mijn blaas...Echt ik zat er even doorheen, moest toch wel huilen. Alles weer verschonen en alles er om heen werd me even teveel. Gelukkig heeft arjan mij weer wat kunnen opvrolijken en als slagroom op de taart heeft ie mij geholpen met bed opmaken. Na het douchen is er niks lekkerder dan een vers schoon opgemaakt bedje...in schone pyjama enz enz. Nu hoopte ik dat ik geen lekkage meer zou krijgen want dan moet je het bed nogmaals verschonen.
We zouden nog naar de koopzondag gaan. Ik ben thuis gebleven want ik zag mij daar al weer onder het vocht dat onder de huidplak vandaan komt, lopen en huilen enz.
Ze hebben voor mij grotere onderbroeken gekocht...gezellig he! Door mijn dikke vochtbuik kan ik mijn broekjes niet meer goed aan. He elastiek staat gewoon strak in mijn buik genageld en dat voelt zo verdraaid rottig.
De nieuwe broekjes zijn lekker wijd en striemen niet meer zo erg als mijn oude.
Gelukkig heeft het stoma niet meer gelekt en werd ik weer een beetje vrolijker.

Na het eten zijn arjans ouders weer naar het Santpoortse gegaan en wij hebben nog even wat tv gekeken. oa de reunie waarin david te zien was. Erg leuk!

Morgen moet ik vroeg naar de trombosedienst, dan naar de kopierderij om ons afdelingskrantje te laten maken, dan nog wat dingen versturen bij het postkantoor en dan voor 10 uur mijn arts bellen dat er snel war moet gebeuren. Misschien krijg ik wel een opname. Gaan ze me weer van het vocht verlossen en doen ze dan eindelijk onderzoeken die het probleem aan het licht brengen.
Hopelijk gaat het zoals ik in mijn hoofd heb...en dat het dan ook snel klaar is want ik heb het wel gehad! Ik wil gewoon verder zonder al te veel klachten.

Ik laat het weten wat er gaat gebeuren... opname of poliklinisch.

Geen opmerkingen: