Sandy's statistieken

donderdag 10 januari 2008

Controle, Ikea en prijsuitreiking

Dinsdag waren we op controle bij de transplatatie poli en we waren er om half 10. We moesten eerst een thorax foto maken en daarna bloedprikken. Wij deden het andersom. Bloedprikken ging dit keer makkelijk, weer 8 buisjes...blehhh, ach ik heb daar geen moeite mee. Ben een beetje ongevoelig daarvoor. Hoe hard kun je wezen???

Toen naar de rontgen en daar was het niet zo heel druk. Ik moest natuurlijk mijn bovenkleding uit doen en waarschijnlijk ben ik daat mijn oorbel kwijt geraakt. Een gouden vlindertje, gekregen van Arjan toen we elkaar net kenden. Jammer vind ik dat want ik kan mij vreselijk hechten aan bepaalde sieraden. Mijn oorbellen, mijn ring en mijn vlinderketting...dat zijn mijn dingen...

Toen moesten we terug naar de poli en moest ik nog een longfunctie blazen. Nou, ik heb mijn record geblazen! Fev1 van 3.10 en de vorige keer was het 2.80. Dus ik was wel tevreden. Ondanks dat ik verkouden ben geweest en nog een beetje ben. Ik denk dat ik doordat ik veel heb gehoest nu meer kracht heb en daardoor mijn ribbenkast meer kan bewegen..ik heb ook soierpijn gehad in de tussenribspiertjes.
Ik denk dat ik nu door nier fase heen ben. De grafiek liet ook zien dat ik nu krachtiger in en uit kan blazen, de lijn liep nu gelijk recht ipv eerst een kromming en dan recht. Het komt er op neer dat ik 99% heb geblazen.

In het kamertje waar ik meestal gezien word, zat een voor mij onbekende arts, maar mijn dossier werd wel naar hem toegebracht...Zou dat de nieuwe dokter zijn? Dr Nossent die was het dus. Hij komt uit utrecht en was net een weekje begonnen. Krijgt ie gelijk zo'n "moeilijk geval" als ik.... We hadden eigenlijk heel veel informatie en uitslagen verwacht van alle onderzoeken en daarom was arjan ook meegegaan. Hij kon niet zoveel vertellen en wat we vroegen moest ie overleggen en we zouden er over gebeld worden. Of ik door moest gaan met de fluconazol tegen te candidaschimmel. Die heb ik ondertussen al drie weken. Of ik weer langzamerhand meer mag proberen te eten. En of ik weer kon sporten, maar dat mocht wel van hem.
Maar het was een aardige dokter.
We hoefden verder geen afspraak te maken omdat ik op 4 en 5 februari mijn follow up heb en dan heb ik toch een afspraak op de poli. Ik blijf dan een nachtje in het hotel tegenover het ziekenhuis omdat ik de tweede dag om 7.45 uur al aan de nierpomp moet. Mama gaat dan met mij in het hotel slapen, gezellig!

Verder zijn we even wezen buurten bij Ine op de afdeling. Het gaat nu de goede kant op en op haar site stond dat ze al een stukje heeft gelopen. Goed zo Ine!, Wedden dat het nu snel gaat...
Ondertussen zagen we Elvira voor bij komen, dus zijn we daar ook nog even langs gegaan. Ze was gevallen tegen een muur want haar hond had haar iets te hard meegetrokken toen hij een andere hond zag. Ze heeft haar sleutelbeen gebroken, ribben gekneusd en een lichte hersenschudding. Maar ze was opgenomen omdat ze ook een darmverstopping heeft. Net als ik had...Wat een gedoe met die cf-darmen he!
Best een probleem hoor! We zijn nog even naar Ikea gegaan en hebben een laptoptafeltje gekocht, een koekepan, rasp, eiersnijder, enz enz gekocht.
Daarna zijn we weer huiswaarts gegaan. We waren om ongeveer drie thuis. Toen hebben we lekker tv gekeken en een beetje in slaap gevallen.

Woensdag heb ik rustig thuis niks zitten doen, beetje tv kijken, slapen, computeren en verder niks. Ik had wel ruzie met mijn sondelijn. De pomp ging steeds piepen omdat er geen flow was...wat was er nou toch aan de hand. Ik kreeg een ingevein om de lijn es door te spuiten, dat doe ik 4 keer per dag want anders gaat ie verstoppen en dat moeten we niet hebben. Maar het bleek inderdaad verstopt te zitten. Ik kreeg met geen mogleijkheid het doorgespoten. Ik had gelukkig nog oude sondes liggen, en heb ik een voerdraad door de sonde gedrukt. Eerste keer geen resultaat maar de tweede kon ik er dieper indrukken en toen kreeg ik er een spuit water door!!! gelukkig, want ik zag mij alweer op de speod eisen de hulp zitten...pffff.

Vanochtend ben ik vroeg uit bed gegaan, stomaplak verwisseld, nieuw insuline naaldje gedaan, rustig een sneetje brood gegeten. Dat zit er nog in en ik heb geen maagpijn gehad tot nu toe! Fijn he, want hoe eeder ik weer kan eten hoe sneller ik van de sonde af kan en weer kan zwemmen!
Om 10 uur ben ik naar wolvega gegaan om de H-eigenwijzers te brengen want die waren blijven liggen. Iedereen was er zowaar en hoef ik niet alle op te sturen, we moeten een beetje veel gaan bezuinigen...dus dat was een meevaller!

Om half 12 was ik weer thuis en toen bedacht ik me om even wat te schrijven. Arjan is net thuisgekomen want we gaan naar schiphol voor de prijsuitreiking van de kunstwedsrijd.
Ben benieuwd, lijkt me wel leuk!

Geen opmerkingen: