Sandy's statistieken

vrijdag 18 januari 2008

Een nieuwe duodenumsonde

update 19.35 uur

Zo, ik ben weer thuis. Om half 3 was ik op de radiologie en werd na 10 minuten opgeroepen. Weer het zelfde kamertje als op nieuwjaardag en de eerste keer. Ik bracht de sonde zelf in tot aan de maag en daarna ging de assistent radioloog verder. Het ging alleen niet zoals het zou moeten want de sonde ging steeds krullen in de maag en kwam niet echt makkelijk bij de darm. Er kwam een andere radiologe, die ook de leverecho had gemaakt. Na veel draaien van de voerdraad enz had ze 10 cm in de darm gekregen. Toch was ze niet tevreden omdat ie er heel makkelijk uitgehoest kon worden en dan kan ik weer terug.
Er kwam nog een ander bij en die was duidelijk de "baas/hoger" dan de anderen. Ook hij kreeg het met moeite voor elkaar. Intussen stonden er 8 man in het kamertje bij de monitor waarvan er 3 bij mij stonden met zo'n beschermschort. Het heeft uiteindelijk tot 16 uur geduurd. Toen nog even afplakken en klaar was het!

Ben nog even naar de wc gegaan en heb gelijk de sondevoeding in de pomp gedaan en weer aangezet. Ik heb hem op 100 staan. Normaal moet ie op 85 maar op 95 loopt ie precies 12 uur, dus dan doe ik dat maar.
Om 22 uur ga ik hem toch verwisselen anders zit ik met de tijd.

Ik was toch even van plan om naar de afdeling te gaan op visite bij Ine en Elvira maar dat ging niet door want ik kwam Nynke tegen. Zij werkt op de afdeling en woont ook in heerenveen. En stelde voor om met haar me te rijden naar huis. Nou, dat vond ik wel oke want anders had ik toch minimaal een uur moeten wachten op de taxi en dan was ik pas half 7 thuis waarschijnlijk.
Dus sorry Ine en Elvira, ik kom nog wel, maar hopen dat jullie wel gauw weer naar huis kunnen.
We moesten wel even Nynkes dochter ophalen van de peuteropvang. Maar dat is toch niet zo erg. Ik was om ongeveer half 6 thuis en arjan was er ook al.
Bedankt Nynke!

Dus dat was mijn avontuur vandaag.

Morgen gaan we weer boodschappen doen en komen arjans ouders. We gaan 's avonds naar sc heerenveen tegen AZ. Ik heb vanochtend nog een parkeerplaats geregeld via mijn invalideparkeerkaart. Die krijgen we morgen via de post als het goed is.

We gaan vanavond lekker tv kijken en niet al te laat naar bed.

Geen opmerkingen: