Sandy's statistieken

zondag 6 januari 2008

Het nieuwe jaar in met sondevoeding

Ach, het valt wel mee. Wel een beetje aanpassen maar inmiddels heb ik weer een soort van schema gevonden. Ik moet 's ochtends rond 10 uur mijn nieuwe liter zak aanhangen en dan moet ik toch ook mijn prograft innemen. Dan 12 uren later weer een nieuwe zak en prograft. Dus zo lastig is het eigenlijk niet. Woensdags krijg ik weer twee nieuwe dozen en dan heb ik voor een week "eten". Inmiddels eet ik 's ochtends een beschuitje met kaas/jam, met de lunch neem ik bouillon met een paar sneetjes stokbrood of in sneetjes gesneden pistoletje. Vanmiddag heb ik zalmfilet gegeten en dat ging er in als boter!. Ik had met oud en nieuw ook zalm gehad en daar heb ik verder geen nare gevolgen van ondervonden...
Ik heb gisteravond een klein hapje nasi gegeten en ook daar had ik geen last van. Het lijkt erop dat mijn maag weer wat beter wordt, alhoewel ik nauwelijks vast voer binnen krijg natuurlijk.

Ik ben de hele week eigenlijk binnen gebleven. Ik heb alleen donderdag nog wat boodschappen gedaan en macy's voer gehaald bij de dierenarts. Vrijdagavond kwamen Tante Truus en margriet even op visite en ik heb van hun dove douche oil gekregen. Heerlijk spul is dat. Dat is zo'n beetje het enige spul waar ik geen jeuk van krijg. Tenminste dat denk ik. Ik gebruik weinig anders, haha.

Vrijdag heb ik eigenlijk niet zo veel gedaan, voor ik het wist was arjan weer terug van het werk. Ik kijk nu regelmatig naar film 1. Ook val ik dan wel eens in slaap. Zaterdag moest arjan eerst werken. Ik heb de tijd besteed aan het opruimen van de kerstspullen. arjan heeft ze naar zolder gebracht. Nadat arjan terug was, hebben we boodschappen gedaan en even gelunched. we zijn even het fean in gegaan want ik moest nog het een en ander hebben. Ook hebben we de 5 € bon bij de slager ingewisseld. Die had arjans vader gewonnen bij de loting van de opening van het internet cafe. We hebben er een-pans-vleesjes voor arjan van gekocht. Ik eet toch nog geen warm eten en arjan natuurlijk wel. Maar om nou alleen maar kant-en-klare maaltijden te eten is ook niet goed. Ik kan heus wel een aardappeltje voor hem koken! Dat deed ik toch ook toen ik nog wel gewoon mee at. Ik had ook bedacht om voor mijn haakbeestjes een ophangzak systeem te kopen. In de badkamer heb ik er eentje hangen met drie vakken waar ik mijn stoma materiaal in heb. Overal gekeken maar nergens meer te krijgen. Toen bedacht ik mij dat die misschien nog wel bij leenbakker zouden zijn want daar had ik hem immers gekocht. En ja hoor, Ze hadden er nog een paar liggen in dezelfde kleur rood. Ik heb mij twee met 5 vakken en een met 3 vakken aangeschaft. Ik wilde ook nog een lampje hebben voor op de kastwant het is nu wel heel donker en ongezellig zonder kerstverlichting. Ik vond een leuk wit lampje voor maar 6 euro, daar hebben we wel een spaarlamp bij gelocht met kleine fitting, dat was iets van 3 euro geloof ik. Ik wilde eigenlijk naar kwantum omdat ze zondag uitverkoop hadden, dat had ik op tv gezien maar nu hadden we toch alles al!

Verder hebben we zaterdag avond tv gekeken en eigenlijk niks bijzonders gedaan. Zondag ben ik begonnen met het hange nvan die hangdingen. Ik heb ze aan de rails van de gordijnen bij het achterraam gehangen en daar de beestjes die ik tot nu toe heb gemaakt, ingedaan. Ik vind het wel aardig. De gordijnen hangen er toch maar voor de sier want die doen wij nooit dicht. Ze passen niet eens dicht want ze zijn niet breed genoeg. Ik heb het liefst alles open. we hebben erwel lamellen, die gaan wel eens dicht als de zon te fel schijnt. Maar dat ter zijde.
Verder had ik zaterdag al de kamer weer netjes gemaakt en alle kasten afgestofd. Ook heb ik van een vetplant stekjes geplant. Heb de topjes er gewoon afgeknipt en met stekpoeder in een potje gezet. De oude plant werd een beetje groot en met lange stelen waarbij de puntjes wel groen waren en in het midden de blaadjes droog, dood en al dan niet afgevallen. De dode gedeeltes heb ik eraf geknipt en meestal groeit zo'n plant gewoon verder. Zo heb ik een aantal cactussen ook gestekt. Knip je een te groot stuk af, stekpoeder erop en weer in de pot erbij drukken...Werkt goed!

Verder kwam Hielke vandaag even langs. Hij zit bij ons in het bestuur maar we konden hem per telefoon niet bereiken. Hij kwam er ook achter dat hij nog steeds geen telefoon had in zijn nieuwe huis. Het was verdacht stil met het gebel...Hij de kpn bellen maar omdat hij tele 2 heeft is dat allemaal verkeerd gegaan. Nu kunnen de nieuwe bowoners van zijn oude huis, op zijn kosten lekker bellen...fijn he tele 2!

Maar goed. Hij kwam de H-eigenwijzers ophalen, blijkt dat er een hele stapel niet bij de mensen terecht is gekomen!!! Heb ik mij in het ziekenhuis uit de naad gewerkt om op tijd de krantjes klaar te hebben...Nou ja zeg! Maar goed, nu moet ik donderdag wel even naar wolvega en vrijdag naar heerenveen zwemmen. Ach, das ook wel weer leuk.

Verder zijn we vandaag wel even naar kwantum gegaan..wat is dat toch een houtje-touwtje winkel. Ze hebben eigenlijk van alles maar ook net niet. Zo vonden wij dat vroeger van leenbakker. Dat is nu wel een beetje beter geworden.

Morgen komt Margriet mij weer helpen in het huishouden en dinsdag gaan we voor controle naar de longtransplantatie poli. Arjan gaat mee want we krijgen als het goed is het behandelplan en alle uitslagen te horen. Donderdag ga ik eerst even naar wolvega en arjan weken en dan 's middags naar de prijsuitreiking in het Hilton op schiphol. Zal ik een prijs winnen?? Nou ja, we zien het wel.

Geen opmerkingen: