Sandy's statistieken

vrijdag 11 april 2008

Alweer een week thuis.

De tijd gaat hard zeg! Vrijdag toen we thuis kwamen, hebben we eerst wat gegeten en zijn we eigenlijk op de bank geploft en rond half 10 waren we zo moe dat we maar besloten om naar bed te gaan.
Zaterdag kwamen mijn schoonouders. Toen zijn we 's middags naar het centrum van Heerenveen gegaan en hebben daar gekeken naar het "levende beelden festival". Ook heb ik nog zo'n sportbroek gekocht als ik de week ervoor kocht op de markt. Die zitten zo lekker...en zeker in het ziekenhuis en ook omdat ik soms niks kan verdragen op mijn buik. Een spijkerbroek zit dan zo strak enz. Toen we weer thuis kwamen, hebben we gegeten en zijn we nog naar het tuincentrum gegaan maar daar hebben we niets gekocht. Ik wil nog een klein boompje voor in de voortuin, maar we konden niets vinden.
Na het warme eten zijn we nog naar de Gamma geweest omdat we dachten er heel wat te kunnen scoren. Er was nl extra kortingavond. Ook daar konden we niets vinden. We hebben wel een sokkel gekocht voor onze nieuwe zonnewijzer die ik van mijn schoonzus kreeg voor mijn verjaardag. Om 8 uur zijn mijn schoonouders weer huiswaarts gekeerd.

Zondag hebben we een rustig dagje gehad, tegen de avond kwam mijn oom nog even langs omdat hij een probleem had met zijn computer. Maandag moest ik van alles regelen. Eerst recepten doorbellen, toen nog sondevoeding bestellen, ook een nieuwe voedingspomp vragen want zaterdag was de accu ineens leeg na ongeveer 4 uurtjes. We hadden het niet in de gaten gehad totdat ik de pomp uit de tas haalde. Ik zou zo snel mogelijk een andere pomp krijgen en ze zouden me eerst bellen en wel voor 13 uur want ik moest toen naar schilderles. Ik heb de pomp toen maar afgekoppeld en lekker zonder sonde naar les gegaan. Ik ben weer eindelijk wat verder met mijn schilderij. Ik had drie weken weer niks kunnen doen. En dat is best wel jammer...Maar goed, gezondheid gaat voor alles, nietwaar!
Na het schilderen ben ik nog even naar mijn oom geweest om weer even naar de laptop te kijken want mijn oom kreeg het niet voor elkaar.
Dinsdag heb ik dingen in het dorp geregeld, geld van mijn feestje op mijn rekening gestort, een pakje naar de USA verzonden omdat mijn neef een derde zoon heeft gekregen. Verder nog wat noodzakelijke dingen gekocht, kadootje voor Petra, een treinkaartje voor een dagretour op zaterdag of zondag bij kruidvat. Ik ga nl op 19 april naar de supportbeurs. Ik ga samen met Geert onze voorzitter. Misschien kan ik daar ook weer wat sponsoren vinden voor mijn golf avontuur.

Woensdag moest ik om 10 uur bij de shiatsu therapeut wezen in Beetgum. Dus om 9 uur gaan rijden. Deze keer was ik er zomaar. De vorige keer heb ik een half uur in de file gestaan voor Leeuwarden. Ik was nu wel ruim op tijd. Ze heeft dit keer de focus op mijn maag en darmen gelegd en ik moet zeggen dat ik nu minder pijn heb dan daarvoor. Zou het dan echt helpen??? Ik hoop het echt!

Om half 12 was ik thuis en heb nog even gelunched en ben om 13.30 uur naar boetseren gegaan. Ik heb nu mijn beeld in het gips gezet en om 15 uur begon ik aan een nieuw beeld omdat we model hadden. Daar moeten we aan mee doen anders komt ze ook voor niks. We stelden voor dat ze haar kleding dit keer aan mocht houden omdat we allemaal al zoveel naakt beeldjes hebben gemaakt. Ik vond het wel wat makkelijker, een spijkerbroek enz is voor mij minder moeilijk dan een bloot lijf. Ik ben er wel tevreden over. Volgende keer ga ik ook weer vroeg zodat ik de gipsen mal uit kan hollen en evt nog kan gieten. Ik heb nl nu nog twee lessen en probeer dit beeld nog klaar te hebben. Het is een knielend meisje met een boek op schoot en dat zet ik op het graf van mijn Pake en Beppe (opa en oma). Ik wilde dat al tijden maken en nu is het bijna klaar...

Toen ik thuis kwam lag er een pakje voor me. Ik had nl in het ziekenhuis een boek besteld, eh vier boeken. Eentje ervan, had ik al in het ziekenhuis gekregen, en dat heet: "de geboorte van Venus" over florence en botticelli, mijn favoriete schilder uit de renaissance. Ik had in centerparcs het boek: "Is dat alles" gekocht en van die schijfster heb ik ook haar eerste boek besteld en dat heet "Ik wil een vent". Het boek wat ik woensdag thuis kreeg is: "lieve natalee" Het verhaal van de moeder van Natalee Holloway die op aruba is verdwenen en waar Joran van der Sloot mee te maken heeft. Echt een aangrijpend verhaal is het en ik heb het gisteren in een ruk uitgelezen. In het ziekenhuis heb ik dus aardig wat boeken gelezen, oa wat romannetjes.

Donderdag heb ik dan eindelijk contact gehad met het hulpmiddelencentrum en ik zou voor half 5 een nieuwe pomp krijgen, maar alles wat er kwam, geen pomp hoor. Om 18 uur maar weer gebeld, moest inspreken op het antwoord apparaat, kreeg ik om 20 uur een telefoontje dat er nog een nieuwe pomp gebracht zou worden. Ik heb mijn boek uitgelezen en na 22 uur kwamen ze. Met verkeerde pompen..Hij had er twee en beide hadden ze geen accu...duhhh.
Hij heeft het op de spoedlijst gezet voor vrijdag. We zullen het wel zien dacht ik ...zo sceptisch ben ik dan wel weer. Ik was vanochtend vroeg wakker en even gedouched, wat kleding gestreken en de nieuwe was weer in de wasmachine. Ik had de pomp nog niet aangesloten toen de bel ging om half 9. Daar was de pomp en dit keer de goede!
De accu deed het dus niet meer van de oude en hij liep ook niet goed, hij was steeds niet leeg na 12 uren. Maar goed. Gelijk opgeladen en om half 11 ben ik naar Petra gegaan op de fiets want ze is vandaag jarig. Heb ik tussen de middag daar meegelunched, was erg gezellig. Om half 2 was de accu leeg, had hem maar een uurtje opgeladen, dus deze doet het wel goed, drie uren kon ik er mee weg.
Toen ik thuis kwam heb ik hem weer aan de later gezet en nu maar hopen dat ie goed opgeladen is als we straks naar tilburg rijden.
Gisteren heb ik nog even buiten gezeten op onze tweezitsbankje, die arjan en zijn vader zaterdag van zolder weer buiten hebben gezet. Onze winterviolen doen het ook nog steeds uitmuntend, nietwaar! Poes was helemaal in haar element in het zonnetje op de stenen. Ze zat vanochtend ook al te jammeren omdat ze graag naar buiten wilde.

We gaan vanavond om half 8 naar tilburg, mama was gisteren jarig, zodat we hopelijk weinig last hebben van files. Macy gaat ook weer mee en ze mag nu niks meer eten want ze geeft heel vaak over tijdens de reis. We hebben altijd een keukenrol, wegwerpzakjes enz bij ons omdat het ons vaak overkomt... Ik doe haar deze keer maar weer op schoot, dan is ze lekker rustig en geeft ze hopelijk niet over...

Verder heb ik even niks meer te schrijven, ja, ik heb nog een leuke foto gemaakt van het heerenveense elftal waar mijn neef op staat. De poster heb ik nu op de koelkast geplakt. Kan ik ze altijd even bewonderen als ik er langs loop...

"Sta op voor sc Heerenveen!"


Geen opmerkingen: