Sandy's statistieken

dinsdag 1 april 2008

UMCG nieuws

Zo, eindelijk weer een beetje goed nieuws.
Het weekend begon vrijdag middag en zaterdag kwamen mijn ouders. Ik ben met hun even het drop in geweest om nieuwe hemdjes en onderbroeken enz te kopen. Als je in het ziekenhuis ligt merk je pas dat je te weinig van dat soort kleding hebt.
Ik heb nieuwe schoenen en een nieuw sportpak gekocht. Ik heb ook zilveren oorbellen gekregen nog voor mijn verjaardag van mijn ouders. Toen ik thuis kwam, had mijn vriendin nog een kaartje kunnen regelen voor heerenveen-ajax mij!!! Helaas hebben ze met 2-4 verloren. We zijn er trouwens op de fiets heen gegaan en dat ging super.

Zondag zijn we naar santpoort geweest en hebben we gezellig de verjaardag van mijn schoonmoeder gevierd. Helaas mocht ik alleen helder vloeibaar dus geen taart en allerlei lekkers. Wel balen, ik kreeg zelfs steeds meer honger.
Maar om half 2 moesten we weer naar heerenveen. Nog even wat spullen meenemen, enz en toen weer naar groningen terug.
Maandag zouden ze bellen als ik kon komen voor het maag en darm onderzoek een zogeheten push up endoscopie, door de maag naar de dunne darm om biopten te nemen, dat ze weer gaan onderzoeken.
Om kwart vor 4 werd ik pas opgehaald en om kwart over 4 werd ik pas het onderzoekskamertje binnen geloodsd. Daar was mijn mdl arts al en ze moesten nog een duodenum en een bioptensetje gaan opsporen....handig he! Toen hebben we even gesproken waarom hij dit weer wilde doen. Hij zei dat ze de vorige keer niks hebben kunnen vinden maar dat er toch iets niet goed is in de dunne darm en dat wilde hij nu echt een keer oplossen. Daarna kreeg ik weer van dat gigantisch goede slaapmiddel ingespoten, en werd ik pas wakker op mijn kamer. Echt goed spul is dat...

Arjan was er al een tijdje en heeft wat zitten internetten. Ik viel steeds in slaap en toen ik weer wat wakker was, heb ik een broodje en een beschuitje gehad, heerlijk was het.
Vanmorgen was ik pas om half 8 wakker en moest ik nog eten en alles was een beetje koud geworden, ook de pap die ze er nog bij had gezet.
Maar heb wel alles opgegeten en het smaakte me ook heerlijk.

Toen kwam mijn verpleegkundige op de kamer en vertelde dat er een getransplanteerd werd op dit moment en ik vroeg: "en hoe is het met bjorn?" ja die is nu bezig...!! goed he voor bjorn, het lange wachten en maar vechten voor je leven wordt beloond! We duimen voor je!

Ik krijg vandaag te horen dat mijn sondevoeding nog in de uitrekenfase is en dat ik waarschijnlijk vannacht pas begin. maar dat zullen we wel horen. Ik mag een dezer dagen weer naar huis en ik denk zelf donderdag.

Maar goed, best wel goed nieuws en zeker voor bjorn.....

Geen opmerkingen: