Sandy's statistieken

dinsdag 19 augustus 2008

lekker wandelen

Tja, als je een hond hebt, moet je wandelen...
Dat was ook de reden waarom ik een hond wilde. Ik wil nl niet meer naar de sportschool. Ik moet wel blijven sporten, conditie behouden en verbeteren. Ik golf wel, ik zwem wel, ik fiets wel(met mooi weer)maar ik moet meer doen. Dus lopen met de hond is perfect eigenlijk.
Ik ga drie keer per dag een grote ronde, mocht het regenen dan iets kleiner want Chica heeft meestal de pest aan regen. En verder tussen door nog een klein rondje. Ik vind Chica een beetje te dik en daarom gaan we vaak. Ze moet wat afvallen en meer lopen voor haar lange nagels. Maar Chica wil niet meer zoveel lopen. Vannochtend bij het grote rondje, ging ze halverwege liggen...Jeetje Chica, je moet lopen, niet liggen...daar heb ik geen hond voor genomen, hihi.
Ze wilde ook niet poepen want dat had ze al in huis gedaan. Dat kwam weer omdat ze gisteren maar een klein rondje wilde, alhoewel tot de school en daar in het gras, dat is nog geen 500 meter en mevrouwtje wilde gewoon naar huis. Ze weet al wel waar ze de deur binnen moet, dus dat is al goed.
Ze wil ook steeds met de auto, bij elke donkere auto waar we langs komen, gaat ze bij de deur staan. Kortom ze heeft een hekel aan wandelen.
Gisteren heb ik een nieuwe voer en waterbak voor haar gekocht omdat ze niet uit het bakje, wat ik had bedacht wil eten. Vannacht heeft ze alles opgegeten en vandaar dat ze waarschijnlijk ook in huis heeft gepoept. Maar dat is even wennen. Zo maar een nieuw huis met een poes die nog niet zo blij is met d'r komst, wij snappen het wel.
Het gaat eigenlijk wel goed tussen de poes en de hond. Ze dulden elkaar maar als het te dichtbij is dan blaast de poes, of tikt ze met d'r pootje. Ja, even waarschuwen dat ze er niet van gediend is.
Chica ligt, als wij er niet zijn, stiekum op de bank. Ik wil dat niet en dat weet ze ook wel. Gisteren kwam ik thuis en toen had ze al mijn schoenen die in de gang stonden, op de bank gelegd. Ze deed dat van het begin af aan al met arjans schoenen. Vanochtend had ze alle dekentjes die achter de bank lagen ook maar op de bank gelegd. Ik denk dat ze genegenheid zoekt. Misschien moet ik een oud t-shirt met mijn geur maar beneden bij haar leggen. We zullen het wel zien.

Zaterdag gaan we naar "t zand" festival in almere zand. We kregen kaartjes van de zaak. We zullen wel kijken of Chica dan een dagje alleen kan zijn. Ik hoop trouwens dat ik dan geen buikpijn heb. Ik had gisteren, de enige dag van afgelopen week, geen last. Ik moest weer naar shiatsu en over twee weken moet ik weer. Helaas heb ik nu toch weer buikpijn. Ik hoop dat het vanmiddag weer wat minder is want ik moet weer computerles geven in het internetcafe.

Donderdag is het weer tijd voor mijn follow-up. Het is dan ongeveer anderhalf jaar geleden dat ik getransplanteerd ben. Ik moet woensdag, 24 uur urine verzamelen. Donderdag om 11 uur thoraxfoto, en daarna bloedonderzoek en uitgebreide longfunctie blazen en dan om 12 uur naar de poli. Helemaal niet zo lang dus. Ben ik ook weer vroeg thuis om te wandelen...haha.

Geen opmerkingen: