Sandy's statistieken

vrijdag 19 september 2008

Drukke week

Weer thuis bleek dat ik maandag weer bij mijn schildersclubje werd verwacht...Dat was schrikken want ik had het nog niet in mijn planning staan. Ook de woensdag boetseren begon gelijk weer...Dus hectisch was het wel. Ik had nog helemaal geen idee wat ik moest maken. Voor schilderen had ik wel een portret van een chinees meisje gevonden in een Margriet of libelle, in het ziekenhuis en die heb ik toen meegenomen. Dus ben ik daar mee begonnen.

Woensdag was lastiger want ik had echt niks voorbereid. Ik heb wel twee soort van opdrachten maar daar moet ik nog wat tekeningen voor maken. Dus ben ik maar gewoon begonnen met het maken van...jaja.. iedereen raadt het al...een HOND...

Ik ben uit mijn hoofd gaan werken en ik denk dat het wel aardig begint te lijken, nu al. Ik heb vandaag eindelijk de tijd gehad om foto's van Chica te maken die ik als model kan gebruiken.. Hier volgen een paar...



Verder heb ik weer computerles gegeven op de dinsdag en ook veel vergaderd 's avonds, maandag over het oprichten van een stichting waaronder ook het internetcafe gaat vallen enz. Donderdag avond over de activiteiten die we in de As willen gaan organiseren om de wijk weer betrokken te krijgen enz.

Woensdagavond ben ik naar de sport gegaan. Even weer kijken hoe het er toe gaat en ook weer lekker mee gedaan. Het heeft twee kanten; ik hoor er niet meer qua conditie maar ik vind het wel leuk om alle andere "lotgenoten" weer te zien. Dus ga ik zo nu en dan er naar toe en doe dan mee. Ik was deze keer niet al te moe van het boetseren. Soms ben ik daarna zo moe dat ik niet meer kan staan...bij boetseren sta je vaak om te kijken of het wat wordt. Mijn benen zijn op dit moment weer wat dik van het vocht, door de morfine, denk ik, die leggen waarschijnlijk mijn nieren ook wat stil zodat ik minder vaak naar 't toilet moet. Maar dat komt wel weer goed.

Donderdag moest ik weer op controle komen in het UMCG. Ik moest eerst weer bloed geven en daarna longfunctie blazen. Ik kwam weer fijn tot 3.08 FEV1, een van mijn toppertjes. Dat gaat nog steeds omhoog. Straks als ik meer kan sporten en echt mijn best kan doen als mijn darmen eens een keertje niet zo vervelend doen, dan blaas ik echt wel meer.
Als laatste kwam ik bij de arts en eigenlijk was er nog niks te melden. Nu wordt pas de chirurg ingeschakeld en waarschijnlijk moet ik daar eerst op consult. Ook zou mijn arts het pijnbestrijdings team weer vragen of er een andere vorm van pijnbestrijding is ipv morfine. Ik heb nl het idee dat ik ga wennen aan deze dosis en steeds meer moet gebruiken, wat ik overigens niet doe. Maar goed. Ik stond na een uurtje weer op de gang, met eigenlijk niks...wel met toezeggingen en ik hoop dat ik daar aankomende week wat van terug hoor anders ga ik hun maar weer bellen.

Maar omdat ik vroeg klaar was, ben ik nog even bij Dinie geweest. Zij heeft voor mij al 1 long gekregen en zij moest haar galblaas eruit hebben. Ze lag op C3, waar ze eerst ook een nare ervaring heeft gehad, net zoals ik. Ik mocht wel bij haar, toen ik er lag mocht je niet buiten het bezoekuur iemand bezoeken....dus dat was al beter. Ze waren zelfs vriendelijk. Met Dinie ging het zover goed, alleen uit haar drain kwam nog gal en dat mag eigenlijk niet want dat zou betekenen dat er een lekje kan zijn en dat ze nogmaals er in moeten om het lekje te dichten. Ze dacht zelf dat ze wel naar huis mocht op zaterdag. Ik ben om half 1 naar de hoofdingang gegaan en ging met de taxi naar huis om kwart over 1. Ik was 2 uur weer ter plaatse.

Vrijdag ben ik onverwachts even bij mijn buurvrouw op de thee geweest en heb ik haar opgehouden van het huishouden doen, mijne lag ook stil...haha. Even lekker zitten kletsen. Maar goed, 's middags wel even wezen zwemmen en dat was toch weer fijn.
Nu ik chica heb, kom ik steeds meer mensen met een hond tegen. Ik wandel drie keer per dag een grote ronde en 's avonds tegen 11 uur gaat arjan met haar een kleine ronde. Echt lekker hoor, zo lopen. Ik heb mede daar door deze hele week de computer niet aan gehad. Kun je nagaan...ik, die de computer niet eens aan zet...dus sorry voor de weinige updates.

Geen opmerkingen: