Sandy's statistieken

zondag 28 september 2008

lekker thuis geweest

Vrijdag had ik de echo van de vaten in mijn buik. Ook hebben ze naar de lever en milt gekeken of daar een afsluiting en dus een trombose zit.Alles was goed en dus is daar in ieder geval niks mis. Ik had een glucose infuusje, dat achteraf subcutaan liep zodat ik een nog dikkere arm kreeg. (Al het vocht loop dan in de arm en niet door de aderen) Ik had om 12 uur mijn bloedsuikers gemeten en die waren 4,2 net als in de ochtend. Ik dacht al: "zo, die zijn laag...". Maar goed, het is verder geen hypo geworden. Ik was ongeveer 14 uur weer terug en toen kreeg ik mijn warme maaltijd, een boeren omelet. Heerlijk. Ik wilde net een hap doen toen mijn ouders binnen kwamen. Erg fijn dat ik ze weer bij mij had.
Gelukkig zijn ze heel terug gekomen uit frankrijk.
Ze hadden al met mijn arts zitten praten, dus hoefde ik niks meer te zeggen, zij wisten zelfs al meer dan dat ik wist...
Ik heb toen mijn eten opgegeten, heb mijn verpleegkundige gebeld en die heeft mijn medicatie voor me klaar gemaakt, de spuitjes fraxiparine en de oxicontent 5 mg omdat ik nu 2x 15 mg ipv 2x 20 mg en ik dus geen 5 mg had.

Samen met mama alles ingepakt en papa was buiten gaan roken...ja ik snap er niks van hoor. Hij was gestopt maar zo langzamerhand rookt ie weer erg veel. Maar goed, moet ie zelf ook maar weten.

We hadden eigenlijk alles klaar voor het weekendverlof en toen hebben we papa maar gebeld dat we eraan kwamen. Tegen half 5 waren we thuis en arjan had Chica al uitgelaten en ze was super blij dat ik er weer was. Mevrouw de poes was ook blij en zeker toen we gingen slapen want mees ging gelijk bij me liggen. Chica ging steeds bij mijn moeder liggen, waarschijnlijk heeft ze haar op vakantie flink verwend.

Arjan stelde voor om chinees te gaan halen en dat vonden wij allemaal best. Ik zou even mijn pillen pakken, tja, was ik mijn doosjes en zelfs de reserve doosje vergeten, die lagen nog in mijn umcg kastje...lekker slim. Ik de dokterspost gebeld en ik kon half 7 vier tabletten van de lyrica afhalen, omdat ik volgens de computer twee doosjes had afgehaald en dat ik nog wel voldoende voorraad had. Dus ik het probleem uitleggen en toen zei ze dat ze de pillen zou klaarleggen. Even later belde ze terug dat de pillen niet in voorraad waren en dat ze mij zou bellen als ze binnen kwamen. Gelukkig belde ze na 21 uur en heb ik ze met mijn vader opgehaald. Wat dom he, mama vroeg nog of ik alles wel mee had.

Zaterdag, had ik best een jankdagje, alles was teveel en van het kleinste kon ik al janken. Het begon al bij het opstaan, Het filter in mijn stoma zakje was weer eens gaan lekken, door vochtafscheiding uit de darm,( vanwege mijn vocht klachten komt er ook meer vocht uit de darmen in het stoma zakje)raakt het filter verzadigd en komt uit het gaatje koolstof en dat geeft dan weer vlekken in mijn kleding. Ik heb dus toen hele dikke tranen moeten huilen, tja waarom eigenlijk...? Maar goed, moest ik alles weer wassen, en ook eerst met shout doen anders gaat het er niet uit, baal er wel van want al mijn hemdjes hebben wel een zwart vlekje daarzo...het gaat er dus nier altijd uit. Maar de wasmachine was nl al aan vandaar die dikke tranen.
Ik heb alles lekker buiten kunnen hangen en 's avonds was alles droog en kon ik alles gelijk de koffer weer in doen.

Om ongeveer 11 uur zijn arjan en ik boodschappen gaan doen, hebben we lekkere broodjes, croissantjes en zachte bolletjes gekocht voor een brunch. Ik heb heerlijk kunnen eten, en er ook van kunnen genieten want soms eet ik wel omdat het moet maar ik al weet dat ik buikpijn krijg.
Mama, papa en ik zijn in de middag het centrum in gegaan. Eerst naar de Lidle, om te kijken of er nog laarsjes voor mijn moeder waren, die waren er dus niet. Toen naar de Aldi, die mama en papa nog nooit gezien hadden. Daar hebben we een electrische deken voor mijn vader gekocht. Zijn deken was stuk gegaan en hij heeft het nogal vaak koud. Ik moet zeggen dat ik het ook wel lekker vind, lag er wel eens op en dan viel ik gelijk in slaap.
Toen zijn we naar C&A gegaan want papa wilde ook nog een vest hebben. We vonden een hele mooie. Dus papa was geslaagd voor alles wat ie wilde kopen.
Verder hebben we nog met mama en papa's oude dominee gesproken Deze man is nu al 95 en hij heeft mij ooit gedoopt..Hij herkende mijn vader en moeder ook nog. Zijn vrouw leeft ook nog, dus die twee zijn nog steeds, heel fijn samen. Ze zijn in de gelukkige omstandigheid dat ze nog samen mogen zijn. Allebei boven de 90!!

Toen we thuis kwamen, hebben we nog in de tuin gezeten, lekker in de zon. Om half 6 hebben we fleischkase gegeten, die we uit duitsland hadden meegenomen. Het is een soort van vlees in een cakevorm die, je 1,5 uur op 180 graden in de over zet. Het smaakt naar rode worst en je snijdt het in plakjes, met gebakken aardappeltjes en sla. Heerlijk!
We hebben nog even uitgebuikt, en om half 8 gingen we naar mijn oom in Leeuwarden. Hij was de week er voor jarig en vierde deze zaterdag zijn verjaardag. Alle broers en zusters van mijn vader, op een na, waren gekomen, dus dat was weer een hele happening en zeer gezellig. Tegen 12 uur gingen we naar huis. We zijn vrijwel gelijk maar bed gegaan omdat we zondag weer vroeg op moesten.

We waren zondagochtend dus vroeg op gestaan. We zaten om half 9 al aan het ontbijt. Warme broodjes, eitje, enz. Ik had al het gevoel dat het misschien wel weer mis zou gaan en ik heb wel gegeten maar inderdaad, ik voelde mij ineens raar worden. We hebben eerst maar mijn bloedsuikers geprikt, dat was wel goed. Toen kreeg ik in eens het gevoel dat mijn stoma flink ging produceren. Dat heb ik wel vaker, maar soms voel ik mij daar erg naar bij. Ik had toen twee zakken vol geproduceerd, dus waarschijnlijk zat dat toch dwars. Toen voelde ik mij weer beter worden enz.
Om half 10 zijn we vertrokken naar het slotervaart ziekenhuis in Amsterdam. Mijn ouders zijn weer naar Tilburg gegaan en ze zijn nog even bij mijn tante in breda aan gegaan. Maar wij zijn naar Marischa, arjans zus gegaan. Zij ligt nu in het ziekenhuis omdat ze woensdag een buikwandcorrectie heeft gekregen. Ze heeft nl een maagband en is 60 kg afgevallen en nu dus eindelijk het overtollig vel op haar buik kwijt is. Ze voelde zich goed, zag er ook goed uit. Alleen mocht ze nog niet naar huis want er liep nog wondvocht uit de drain. Waarschijnlijk mag ze dinsdag of woensdag naar huis. Het bezoek uur was 12 uur afgelopen en toen zijn we nog even bij mijn schoonouders in santpoort zuid geweest. Hebben we koffie en thee gedronken en rond half 2 zijn we weer naar heerenveen terug gegaan. Thuis gekomen heb ik nog was dingetjes gedaan, en na het eten zijn we rond 7 uur richting groningen gereden. Tegen 8 uur waren we er en arjan is vrijwel gelijk ook weer terug naar huis gegaan.
Intussen heb ik mijn kast weer ingeruimd, heb ik met mijn buurman gekletst en had hij een vlabroodje voor mij dus ik kwam met mijn neus in de boter terecht. Heerlijk.
Ik ga nu even mijn pyjama aantrekken, want mijn spijkerbroek zit een beetje strak, omdat mijn benen wel erg veel vocht vasthouden, morgen maar even vragen wat we daar aan gaan doen. Ook even mijn prograft innemen en dan de uitslag van joseph kijken!

Wel te rusten...tot de volgende up date.

Geen opmerkingen: