Sandy's statistieken

dinsdag 23 september 2008

Rustig blijven liggen op E1


Vannacht lekker geslapen. Ik werd alleen wakker toen ik voelde dat mijn stoma begon te lopen. Het was rond 4 uur geloof ik. Toen ik mijn hand op mijn stoma legde voelde ik....poep...gatverdamme, niet nu he! Mijn stomaplak was gaan lekken. Door de druk van de ontlastende darm liep het er langs ipv in het zakje. Het was wel mijn eigen schuld omdat ik de plak al eerder had moeten verwisselen. Ik denk dan, och het kan nog wel...maar goed, ik ben toen maar naar de badkamer gegaan met alle stoma spullen en heb met de slaap in mijn ogen een nieuwe plak aangebracht. Het is gelukt...

Om 7 uur werd ik wakker gemaakt omdat er een bloedsuikercurve nodig was vandaag. Ik had iets van 4,2 dus wel aardig laag. Ze vroeg of ik het wel uit kon zingen tot kwamt voor 8 omdat ze hier dan het ontbijt krijgen. Ik zei dat het wel zou lukken..Ik werd weer wakker om kwart over 8, toen er twee dames kwamen om bloed te prikken. Die van mij was zo arrogant, dat wil je niet weten. Ook nog haar collega afzeiken en delegeren. Zij had haar spullen niet mee en pikt alles van de andere dame af...Prikken ging wel oke maar ze commandeerde mij om een vuist te maken. Ik was nog erg slaperig anders had ze mijn vuist in d'r gezicht gehad.

Om half 9 had ik nog geen eten gehad en toen heb ik maar even gebeld.Ik kreeg toen mijn ontbijtje. Ze maken het hier ter plekke geloof ik, er zijn hier ook maar 5 kamertjes, alles is wat rustiger. Het is de infectieziekten afdeling. Hier zijn echte isoleerkamertjes. Ik lig op een twee persoonskamer.

Om kwart voor 9 kwam mijn arts even langs en hij heeft er nu nog een probleem bij...maar we gaan er voor. De oppervlakkige trombose wordt behandeld met spuitjes tegen trombose en het vocht in de benen is weer het darmverhaal, verlies van eiwitten want die zijn weer te laag. Heb nu precies het zelfde wat ik een jaar geleden ook had en waar het allemaal mee is begonnen. De pijnmedicatie doet nu zijn werk en daardoor voel ik mij niet meer ziek en kan ik blijer door de gangen lopen, al had ik liever thuis gezeten natuurlijk.
Inmiddels kreeg ik bezoek van onze maaschappelijk werk, zij beheert de umts sticks van Stichting FOK en daarvan heb ik nu weer eentje in gebruik. Erg fijn....bedankt!
Om 12 uur kregen we onze warme maaltijd maar ik vond het vies; bleekselderie met een sukadelap en aardappelen die naar aarde smaakten, bah..
Ik heb niet alles opgegeten!!! ohhh.
Morgen hoop ik babipangang te krijgen, dat is er voor mij besteld. Heb er nu al zin in.

Vanmiddag lekker geslapen met mijn benen omhoog, om het vocht een beetje weg te laten lopen maar echt helpen doet het nog niet. Om een uur of 4 kwam arjan met mijn "bestellijstje". Ik kan hier nu twee weken vertoeven, hopen van niet maar we moeten het maar even afwachten. Na het avond broodje heb ik arjan naar beneden gebracht en boven weer tv kijken, en laptoppen, telefoontjes gepleegd enz.

Morgen weer een nieuwe up date.

Geen opmerkingen: