Sandy's statistieken

zondag 12 oktober 2008

Bingo en Tuinieren en behang plakken

Zaterdag moest arjan eerst werken. Ik ben mee gegaan naar Leeuwarden om mijn auto op te halen. Hij is goed gekeurd en ik was rond half 9 weer terug in Heerenveen. Ik ben toen alvast naar de bakker gegaan, naar de c1000 om de stimulance drankjes te kopen. Ik heb daar gelijk 20+ smeer en gewone 20+ kaas en vleeswaren gehaald. De stimulance pakjes hebben ze bij de jumbo niet, vandaar.
Toen was ik na 9 uur weer thuis. Arjan was half 1 terug en toen hebben we samen boodschappen gehaald. Daarna hebben we gebrunched en zijn we naar de welkoop gegaan om kattenbakgrind en hondenvoer te kopen. Toen we weer thuis waren zijn we aan de tuin begonnen. We hebben alle tuinmeubelen naar binnen, in het hok gesjouwd. Gedeelte van het onkruid tussen de tegels vandaan gehaald maar we kwamen niet toe aan het wieden. Het werd al wat donker en we moesten niet al te laat gaan eten.

's Avonds ging ik helpen bij de Bingo in de As, ons wijkcentrum waarin ook het internetcafe zit. Omdat er weinig reclame voor was gemaakt hoopte ik dat er wel wat mensen zouden zijn, ik had er een hard hoofd in. Ik reed 18.45 uur de parkeerplaats op en ik zag tot mijn grote geluk dat er al 5 man voor de deur stonden. De zaal zou 19.30 uur open gaan....Wow, dit kan nog wel eens goed komen!
En ja, hoor. Om half 8 was het al druk. We hebben 32 man geteld. Best wel een redelijke opkomst. Maar we mogen rekening houden voor de volgende keer, dat er veel meer komen. Als men het eenmaal weet....De bingo is een hele cultuur, ik wist er niks van maar nu heb ik mij er een beetje in verdiept, zal ik maar zeggen. Het zijn ook een bepaald slag volk, niet raar hoor, begrijp me niet verkeerd. Er zijn veel mensen die alle bingo's in Heerenveen aflopen...het is maar wat je leuk vindt!! Wij kunnen wel een hele zaterdag avond op de bank tv kijken, naar eigenlijk geen klap terwijl deze mensen uit zijn en een beetje spanning hebben of ze iets gaan winnen.

Ik draaide het rad en Gerrit las de nummers voor. Zo hebben we 6 rondes gespeeld met elke ronde drie prijzen. Na elke ronde moesten de mensen hun naam op het papiertje zetten want aan het einde werd uit alle kaartjes een extra prijs getrokken. De bingo was na tienen afgelopen en iedereen ging ook gelijk weer naar huis. Wij hebben nog met de beheerder van de As alles opgeruimd en nog wat nagezeten. Hij bakte nog wat frikandellen voor ons, ik mocht het niet, dus heb ik een zak zure matjes opgegeten. Daar zit geen vet in he!
Om 23 uur was ik thuis, heb ik mijn eurofiestemming met Arjan en Chica gedeeld. De Poes was al naar bed, boven.

Ik heb toch heerlijk geslapen tot bijna 10 uur.

Toen gingen we uit bed en inmiddels lekkere broodjes gebakken en ontbeten. We hebben rustig aan gedaan, eerst een beetje tv kijken en toen in de benen. De was doen, bedden opmaken. Ruzie gemaakt over het opmaken van een bed. Ik kan het wel alleen maar Arjan vond dat ik moest helpen. Wat een drama, ik was bezig, en arjan wilde dat ik hielp. Ik moest nodig naar de wc maar hij had geen geduld en liep toen stampend naar beneden. Toen ik in de slaapkamer kwam had ie het dekbed neer gekwakt, Ja lekker makkelijk zeg. Ik kon hem wel even schieten en gellijk ook achter het behang plakken. Ik heb mijn eigen bed opgemaakt en ben toen de vouw gordijnen eraf gaan halen. Dat zou ik doen en ze eindelijk wassen. Mijn vorige hulp wilde dat al tijden doen, maar goed twee jaar nadat ze dat had bedacht, doe ik het pas! Goed he Petra!
Omdat Arjan ook boos was op mij, is ie met de hond gaan lopen. Fijn he, als je een hond hebt, kun je toch lekker weg van huis om even na te denken. Maar ondertussen had ik de ramen boven gewassen, tja als ik eenmaal bezig ben, dan gaat ook alles er doorheen. De vouwgordijnen draaiden lekker rond in de wasmachine. Toen de ramen klaar waren, ben ik begonnen in de tuin. Met de staalborstel op steel het onkruid tussen de tegels wegborstelen. Ik kreeg best wel weer pijn in mijn linker borstkas. Ik had die eerder deze week gestoten aan de trapleuning. Dat deed toch pijn, het was al weer een klein beetje over maar met het werken in de tuin, begon het weer. Toen arjan weer thuis kwam, ging hij toch ook maar helpen in de tuin. Toen maar onze boosheid naar elkaar toe in de groene kliko gegooid. Tegen etenstijd waren we klaar met het tuinkarwei. Heerlijk opgeruimd alles.

Na het eten zaten we tv te kijken. Ik had thee gemaakt en op tafel neergezet. Toen ik mijn voeten op tafel deed, vanwege het vocht mag ik ze omhoog leggen, schoot mijn rechter voet van tafel en nam de theemok mee maar de thee kwam over mijn rechter enkel. Het deed erg pijn die hete thee, ik moest er zelfs van huilen. Arjan tilde me naar de keuken en duwde mijn voet onder de kraan. Ik moest 10 minuten mijn voet onder de kraan houden. Het koelde wel goed af. Ik bleef natuurlijk niet zolang staan als op de foto, ik ben op het aanrecht gaan zitten.
Maar het is verder goed gekomen hoor. Geen ernstige verwondingen. Ook geen pijn.
Na sport op ned 1 zijn we gaan slapen.

Geen opmerkingen: