Sandy's statistieken

woensdag 15 oktober 2008

Schilderen, vergaderen en boetseren

Maandag ochtend werd ik gebeld voor een spoedvergadering over het internetcafe. We hebben nl dringend vervanging nodig en ik ga na de herfst vakantie weer les geven op dinsdag middag en later ook weer op de avond.
Nu is mijn collega instructeur ook ziek geworden en die kan voorlopig helemaal niet komen omdat ze regelmatig duizelingsaanvallen krijgt. Maar goed we hebben afgesproken dat ik samen met liesbeth, mijn andere internetcafe maatje, de dinsdag groep per 28 oktober weer gaan vervolgen. Om 12 uur weer thuis gekomen en met hondje gewandeld. Daarna snel naar schilderen. We hadden eerst een evaluatie waarin we elkaars werk bekijken, waar iedereen mee bezig is en wat er zoal gemaakt is. Ik heb nog maar een schilderij en daar ben ik nog steeds mee bezig. Deze ga ik ook insturen naar die wedstrijd waar ik vorig jaar ook aan mee heb gedaan.

Dit is hem dan....eigenlijk is het een meisje. Het thema is: Let's meet...
Chinees weesmeisje ontmoet haar nieuwe hollandse ouders. Op de achtergrond komen heel vaag haar nieuwe ouders, maar ja, die moeten nog even vaag blijven tot dat ik tijd heb om verder te schilderen. Volgende week hebben we niet ivm de herfstvakantie.

Dinsdag ben ik naar margriet geweest met chica. Ze heeft een hele ochtend met rex gespeeld. Dus die twee honden kunnen het goed vinden samen, das mooi want ze gaat het weekend bij hun logeren.
Ik heb chica eerst thuis gebracht en ben toen naar halfords gegaan. Ze hadden een navman in de aanbieding voor 85 €. Mijn vader had er een van ons gekregen voor zijn verjaardag en die zweert erbij. Zij zijn helemaal naar lourdes ermee gereden en het klopte perfect. Dus omdat hij het zo goed vindt, besloot ik ook een te kopen. Ze hadden gelukkig nog drie maar ik had er maar een nodig, hihi. Tegenover de halfords zit bristol. Een winkel waar arjan meestal zijn schoenen terug moet brengen nadat hij er een dag op heeft gelopen maar hij kreeg zijn geld nog steeds terug. Ik had nog nette laarzen nodig voor bij mijn winterrokjes. Ik vond er ook nog een paar.. erg leuke laarzen.
wel een rib uit mijn lijf, voor beide dingen natuurlijk. Maar ja, ik heb het nodig. De navman moet ik straks gebruiken voor de voorlichting van stichting transplantatie nu. En de laarzen zijn voor zon en feestdagen en daar moet ik wel jaren mee doen, hoor.

Woensdag heb ik eerst weer vergaderd over het internetcafe en 's middags heb ik weer geboetseerd. Althans, eerst alles verteld over het wel en wee van mij in het ziekenhuis, de klachten en oplossingen en toen over de uitzending van omroep friesland en toen kwam ik eindelijk weer bij het boetseren uit. Ik ga chica maken en ik was de vorige keer begonnen en toen twee keer niet geweest. Ik werkte uit mijn hoofd en dat is toch anders dan in werkelijkheid. Ik had foto's van chica in alle standen meegenomen en n.a.v. die foto's hebben we een armatuur gemaakt van ijzer op een plankje. Ben er de hele les mee bezig geweest. Zagen, timmeren en inpakken met plastic. De foto is het uitgangspunt voor het beeld.
Nu ligt het armatuur in de auto en misschien begin ik er vokgende week alvast mee. We hebben geen les want ook voor boetseren geldt: Herfstvakantie.

Geen opmerkingen: