Sandy's statistieken

woensdag 1 oktober 2008

Omrop Fryslân kwam filmen

Vanmiddag was het zover! De opname ploeg van Omrop Fryslân was er om half 2. De media voorlichter en de transplantatie coordinator van het UMCG waren er ook bij. Ik werd eerst geinterviewd op mijn kamer en daarna moesten ze een paar shots filmen van mij in actie. Ik moest internetten en ik kreeg thee van de voedingsassistente en ik maak een praatje met mijn buurvrouw. Dat was allemaal op mijn kamer. Toen maakten ze ook nog een opname bij de bali want daar staat mijn beeld, de longen die ik maakte. Daarbij vertel ik waarom ik het gemaakt heb enz.

Daarna gingen we naar de werkkamer van de transplantatie coordinator in de brug, het nieuwe gedeelte van het ziekenhuis waar alle ondersteunende disciplines zitten. Ik was er nooit geweest, dus dat was mijn kans om daar ook eens te kijken. Het is allemaal vrij nieuw en best wel strak. Het werkkamertje was te klein voor een opname dus moesten we een ander kantoor zoeken en we kwamen bij haar collega's uit. we kregen thee en koffie en het interview was zo gedaan.
Wel hebben we daarna nog wat na gesproken of het belgische systheem wel zo goed is, maar dat willen we wel, iedereen donor tenzij. Het levert misschien meer donoren op, maar in belgie zie je dat de wachtlijsten er wel zijn, maar je staat er gemiddeld minder lang op.
Ik ben nog met de camera man en de verslaggever naar de hoofdingang gegaan en daar namen ze nog een shot van het ziekenhuis waarmee ze de reportage beginnen en eindigen.
Toen ik weer op mijn kamer terug kwam, moesten mijn beentjes wel omhoog want mijn voeten en knieen waren helemaal dik. Arjan kwam 's avonds nog even. Hij had eerst Chica uitgelaten en ze had niets in huis gedaan. Ik heb arjan weer naar de auto gebracht. op mijn kamer gekomen, gelijk mijn pyjama aangetrokken, weer met de beentjes omhoog. Nog wat tv gekeken en wat bellen en internetten. Mijn buurvrouw en ik zijn niet al te laat gaan slapen.

Geen opmerkingen: