Sandy's statistieken

maandag 24 november 2008

Van dikke ogen tot sneeuwlaarzen



Eindelijk kom ik er aan toe om weer een update te schrijven. Ik hoor eigenlijk al lang in bed thuis, maar ja, even schrijven, van je afschrijven is ook wel weer lekker.
Het vorige stukje was nog wel positief over stnu. Dat is dus niet zo gebleven. Ik heb op de tweede dag nog een stukje van mijn presentatie gedaan maar ook die was niet goed, blijkbaar. Iedereen vond het beter dan de dag ervoor maar nadat ik klaar was, barstte ik in huilen uit. Ik kon er niks aan doen, de hele twee dagen kwamen er uit en dat was nog niet het ergste. Vlak voor dat ik (we samen met Anke) weg zou gaan, kreeg ik te horen dat ze twijfels hadden over mij. Ook de cursusleidster peperde het mij nog eventjes fijn in. Helaas mocht ik haar niet zo en zij mij niet, dat was voor mij al in oktober duidelijk...
Ik was helemaal lamgeslagen, ik liep naar de auto en ik weet eigenlijk niet of ik iedereen wel heb gegroet. Ik ben daardoor ook nog mijn boter en olie vergeten op te halen uit de keuken. Het huilen stond me nader dan het lachen. Gelukkig was Anke uit steenwijk met me mee gereden en heb ik met haar erover kunnen praten.
Maar goed, ik kwam helemaal overstuur thuis en had het helemaal gehad. Ik wil dit juist zo graag....
Er werd mij gezegd dat ze graag met mij op kantoor in Bussum wilde spreken, ik zei toen wel ja, maar ik ga niet als ik hoor dat ze niet met mij willen werken. Bovendien heb ik het wel druk deze weken, met lesgeven, schilderen en boetseren en sinterklaasfeest en bingo in de As. Ook zijn we bezig om de activiteiten stichting de Greiden op te richten en daar ben ik druk mee doende.

Woensdag werd ik wakker met hele dikke ogen...Ik dacht dat ik niet mee naar Rotterdam kon...Met wat ijsblokjes erop is het wel beter geworden. We zijn vertrokken met het busje van libbe, gerrits zoon om half 9 en waren rond half 12 in boymans van beuningen. We hebben de tentoonstelling van Charley Toorop bekeken en het was echt super mooi. Ze heeft een hele aparte stijl van schilderen. Ze heeft ook periodes gekend dat ze voor geld dingen schilderde om maar wat te verdienen. Meestal stillevens die in die tijd dan erg in waren. Ze heeft erg veel zefprotretten geschilderd. We hebben nog de andere tenstoonstellingen bekeken, Erasmus was een ervan en we hebben de vaste collectie in vogelvlucht gezien. We wilden de toren van babel wel even bewonderen...dat is gelukt...zie plaatje.

Janny en ik zijn nog even de witte de with straat ingewandeld. We hebben daar in hotel Bazar gekeken naar de snuisterijen uit het oosten, erg mooie dingen waren er, veel sieradendoosjes ingelegd met zirkonia denk ik, maar echt een kadootje voor oma als ze nog geleefd had.
Toen we verder liepen, kwamen we in een winkel waar je alles over mind, body en spirit kon kopen. Ik heb een boek gekocht en daarin staan:

Handboek voor Mind, Body & Spirit
Oefeningen en meditaties om de geest te verrijken en je dromen werkelijkheid te laten worden

Daar heb ik behoefte aan op het moment. Ik ben gisteren begonnen met een oefening waarin ik goede kwaliteiten van mij moest opschrijven en een zelfportret(links) moest maken. Daarna moest ik goede kwaliteiten opschrijven van mij hoe anderen over mij denken. Dan moest ik de volgende dag daar ook weer een portret(rechts) van mijzelf van maken. Dat heb ik dus vandaag in de les gemaakt. Heb heerlijk geschilderd...Heb er ook een goed gevoel bij ook al lijken de schilderijen niet helemaal op mij maar ze zijn wel aardig geworden.

Donderdag heb ik een bijpraat halfuurtje met frits gehad over het wel en wee van de stichting in oprichting. 's Avonds hadden we een bijeenkomst om alles weer even te bespreken. Over de sinterklaas want dat feest vieren we zaterdag in het wijkcentrum. Alles was klaar en de afspraken zijn duidelijker geworden. Verder ben ik vrijdag weer naar fysio fitness geweest. Ik had de vorige keer wel veel spierpijn in mijn armen. Ik mocht toen niet meer dingen erbij doen. De step/crosstrainer oefening hakt erin. Ik heb dan zo'n verzuring, dat ik gewoon moet stoppen en even later kan ik net een minuutje halen. Ik moet dat 5 minuten doen. Rik heeft nog even naar mijn tens apparaatje gekeken enz.
's Avonds ben ik met margriet naar het posthuis theater geweest en hebben we Anne van Veen gezien. Ja, de dochter en zus van....
Ze deed het heel leuk, kan goed zingen, ja, het is erfelijk denk ik...




Het weekend was ik wel moe maar ik heb met arjan boodschappen gedaan. Arjan heeft het naambordje dat we van oom Sikke hebben gekregen, eindelijk opgehangen. Het staat erg mooi. Arjan heeft ook een lijst gemaakt voor mijn schilderij dat ik instuur naar de art contest waaraan ik vorig jaar ook heb deelgenomen. Hier eindelijk een foto van, met het thema: LET'S MEET.....MIJN NIEUWE PAPA EN MAMA.



Verder heb ik zondag dingen afgemaakt voor de lessen die ik weer ga geven, op dinsdag middag en avond. Ik heb geschilderd en ik ben opeens weer gaan haken. Ik had een muts gekregen en wandel/regenlaarzen. de muts was net zo'n kleur als mijn jas maar mijn sjaals passen er niet meer bij..duhhh. Toen ben ik begonnen met haken. Dus als ik tv kijk dan heb ik even niet het gevoel dat ik mijn tijd verdoe.

Nou ja, vanochtend kwam margriet weer helpen met schoonmaken, heb ik mensen gebeld die zich hadden opgegeven voor de computercursus omdat er twee uitvallers waren. De reden was, omdat het bijna kerst is...ehm, ja.
Nu heb ik de cursus vol zitten. Vier beginners, een foto bewerking, twee tekstverwerken/word.. We hebben dus 7 computers, en weer wat mensen van de wachtlijst af.

Hier nog een foto van mijn rug, met het TENS apparaatje. Dan ga ik slapen en moet ik morgen weer lekker fitnessen om 10.30 uur...het is niet anders, haha..

Geen opmerkingen: