Sandy's statistieken

vrijdag 9 januari 2009

Eerste week van 2009

Onze nieuwjaars foto!

De eerste week van 2009 stond voor mij in het teken van lekker ontspannen, rusten en af en toe wat computerwerk doen vooral voor de rayon commissie friesland van het astma fonds. De eerste bijeenkomst werd afgelast want het ijzelde en omdat er veel uit de regio moesten komen, is ie verschoven naar de 14 januari.

Op 3 januari 2009 hield Arjans nicht, Conny een nieuwjaars bijeenkomst in haar woning in Bloemendaal. De hele familie van arjans moeders kant was er op twee na geloof ik want die moesten werken. Het was heel gezellig. Alleen jammer dat ik buikpijn had en diarree. Dus heel veel uleostoma zakjes mee, dat zijn eigenlijk zakjes voor dunnedarm stoma's maar deze zijn groter en je kunt ze aan de onderkant openen zodat, als je ineens een heleboel produceert, wat heel dun is er zo uit kunt laten lopen. Ja, lekker verhaal...Gelukkig viel het allemaal mee, ik heb weinig gegeten; ten eerste had ik weinig trek vanwege mijn buikpijn en ten tweede was al het lekkers best wel vet, haring, zalm, salades...ik had mij, bij mijn schoonmoeder al volgegeten aan de japanse mix zonder nootjes, want die zijn vet. ( voor de duidelijkheid, ik heb het mct-dieet, dus het vroegere cf-dieet, moet zeggen dat ik daar geen moeite mee heb want ik eet nog steeds wel zoals ik dat vroeger moest, ik hoefde niet echt te wennen alleen de chips en de koekjes schappen sla ik nu over in de Jumbo)

Ik ben 6 en 8 januari weer begonnen met lesgeven in het internetcafé. Het was erg leuk weer, toch wel weer wat stress om de lessen voor te bereiden, ben ik dus niet aan toe gekomen, ik was nog wat aan het rusten. Het is best goed gekomen want ze wilden allemaal verder gaan en hebben zich ook gelijk ingeschreven voor de volgende lessen.

Ik ben niet voor niks bijna overspannen. Ik moest rust nemen en dat heb ik ook gedaan.

Wat wel moest maar niet gelukt is: Ik had moeten stoppen met de morfine en op 31 december mocht ik niet meer nemen. Nou, dat was geen feest, had toch een heerlijke oliebol genomen en later nog een haring...ja, jezus, je moet natuurlijk geen vette dingen gaan eten. Ondanks de creon had ik toch echt weer zo'n pijn aanval die ik eerst ook altijd had en waar ik dan weer voor werd opgenomen. Ik heb een oxinorm genomen en vanaf 1 januari maar weer 2 x daags 5 mg oxicontin. Nou, na de oxinorm was de pijn gauw verdwenen, en daarna heb ik die pijn niet meer gehad op een paar krampjes na dan.
Maandag 5 januari moest ik eerst naar de KNO arts en voor een gehoortest. Ik was een half jaar geleden wat dover geworden en dat merkte ik door dat de tv harder moest en aan de telefoon versta ik niet alles, ik bel met mijn linker oor en dat is ook mijn slechte oor. Er was geen verslechtering tov een half jaar geleden en dus hoef ik pas over een jaar weer te komen. Daarna mocht ik weer naar de tens consulenste en die regelt ook de afbouw van mijn morfine. Ik gelijk maar gezegd dat het niet gelukt was met afbouwen. "Ja, dat is het moeilijkste stapje van 2 x 5 mg naar niks". Ik mag nog wel even door gaan tot dat mijn buikinhoud weer rustig is geworden. Ik mag wel oxinorm gebruiken als ik vind dat het nodig is. Die pillen werken in een half uurtje en je mag pas na 1,5 uur nog een nemen. Nou, ik vind het wel veel dan. Ik neem er eentje in als ik echt denk dat het niet meer gaat. Maar ik heb nu al drie en een halve dag geen morfine gebruikt.
Ik heb overigens nog wel lyrica, dat is ook een onderhouds dosis painkiller, maar die mag ik nog niet stoppen. Deze is voor zenuwpijnen en had drie weken nodig om te gaan werken. Ik ben benieuwd hoe ze die dan afbouwen.

De UMCG dag kon ik afsluiten met een carpool ritje naar heerenveen met mijn dietiste, lekker kletsen en we waren zo thuis. Toen ik op haar stond te wachten, kreeg ik telefoon. Ik dacht dat het mijn dietiste zou zijn met de mededeling dat ze iets later zou zijn.
Nee, het was het secretariaat van de longtransplantatie. Ik had op 8 januari een poli afspraak en of die naar 22 januari kon, want ik moest dan eerst voor een maagledigingsonderzoek en daarna de poli. Ik vond het goed en vroeg wanneer ik dan voor mijn follow up moest komen. Follow up, o jeetje vergeten...Ja zeg, wat een ballen zijn het, als je te vaak komt, dan vergeten ze dat je ook nog een folluw up hebt. Ze zou er nog achter aan gaan, ik moet dan nl de nierfunctie laten testen en omdat ik er nu nog steeds niks van heb gehoord, denk ik dat die afspraak niet in begin februari zal zijn door een enorme wachtlijst altijd...

Op zondag 4 januari hebben we de kerstspullen weer opgeruimd en hebben gelijk de kamer veranderd. We hadden IKEA en Hornbach bezocht toen we in Santpoort waren. We hadden een nieuwe lamp gekocht, van maar liefst € 4,95. Geen geld voor een mannetje van 1.80 m hoog. Ik wilde al langer de kamer anders hebben en eindelijk ging Arjan over stag. Hier een paar foto's van de lamp en de meubelen.



We zijn het nieuwe jaar goed begonnen...

Geen opmerkingen: