Sandy's statistieken

vrijdag 13 februari 2009

apk voor sandy en ook voor chica

De afgelopen dagen was ik weer voor mijn apk. Ik was woensdag eerst naar de TENS verpleegkundige en we hebben afgesproken dat ik niet meer op de poli hoef te komen. Ik mag de lyrica nog niet afbouwen, het is niet schadelijk om het lang te nemen. Mocht er tussen door wat zijn dan kan ik telefonisch een afspraak hebben en dan beslissen we of ik wel weer moet komen. Ik mag het "tensen" ook afbouwen. Ik gebruik het apparaat nu zo'n drie keer per dag, meestal vergeet ik hem en dat is een goed teken.
Om 14 uur was ik klaar en heb ik een gesprek gehad met mijn maatschappelijk werk. Even gesproken over het internetcafé en mijn andere vrijwilligers baantjes. Dat ik toch wel wat teveel daar mee bezig ben en niet voldoende aan mijzelf toe kom. Maar dat er ook omheen zoveel gedoe is en dat ik daar niet tegen kan.

Om 15 uur ben ik naar het hotel gegaan. Ik kreeg kamer 304. Ik was vergeten mijn tandenborstel en tandpasta mee te nemen, beetje bewust want de vorige keer lagen die er nl wel. Nu dus niet meer in het kader van bezuinigen. Ik heb mijn spullen uit gepakt, mijn stoma geleegd, gelijk lekker geurtje in mijn badkamer achter gelaten. Toen even mijn broodjes gegeten en heb ik bij de receptie om een tandenborstel gevraagd. Die kreeg ik wel hoor. Ze zijn er super aardig, dus voelde ik mij lekker verwend.

Ik ben groningen even in gegan. Heb bij H&M alle broeken gepast maar niet een zat goed, dus daar heb ik mijn tijd mee verknoeid. Ik zou nl ook even naar een schaatswinkel gaan maar toen was het al half 6, ik kwam een spijkerbroeken winkel cars voor bij en daar heb ik voor 49,95 twee broeken gekocht. Ook daar had ik zo'n beetje alles wel gepast in mijn maat dan welliswaar...Eindelijk weer eens een broeken die ik pas. Ik heb nu maat 30/34 gekocht die allebei goed zitten en die niet onder het stoma vallen. Ja, het is best lastig met kleding.
Maar goed, ik leef nog endat is wel heel fijn.

Ik kwam rond 18 uur in het hotel terug en ben toen ik alles weer in de kamer had gebracht naar het personeelsrestaurant in het ziekenhuis gegaan. Daar heb ik een chinese tomaten soep gegeten met een soorts rond stokbroodje, en een loempia en ik had salade gekozen maar die bleek niet zo lekker te zijn dan dat ie er uit zag. Ik had ook maar karnemelk genomen. Best lekker gegeten.
Om half 7 ben ik bij Jan en stans geweest. Jan gaat achteruit. hij zit op 15 liter zuurstof en dat is het maximale wat ze kunnen geven. Hij krijg, als hij het benauwd heeft steeds meer morfine toegediend en op een gegeven moment kan het lichaam het niet meer aan en zal dat fataal worden.
Sommigen zeggen dat hij er goed uitziet. Dat doet ie ook wel, maar is eigenlijk gewoon heel erg ziek. De morfine verbloemd dat allemaal.
Dat is net zo als je een dikke bolle toet hebt van de prednison. Zeggen ze ook wel: "jij ziet er goed uit" tja sommige mensen willen het ook niet zien...

om 21 uur ging ik pas naar mijn kamer. Ik heb gedouched en tv gekeken, met arja n gebeld en mijn boek gelezen. Ik werd tegen 5 uur wakker en ben naar detoilet geweest, heb de tv uigedaan en om half 7 was ik wakker en moest me klaar maken, spullen inpakken enz. Om 7 uur zat ik beneden in het restaurant. Was er nog niks...de bakker was iets later omdat het gesneeuwd had zeker!

Ik heb heerlijk ontbeten, daarna mijn lunchpakketje gehaald bij de receptie en toen even al mijn spullen opgehaald en om half 8 liep ik richting UMCG, door de sneeuw.
Ik was teen 7.45 uur bij de nierpomp. Er was al een dame die om 7 uur er al moest zijn. ze gaat een nier aan haar zus afstaan en moest ook gecontroleerd worden.
We hebben gezellig zitten kletsen, samen met haar man.
Ze hebben 3 keer urine genomen, en 6 keer bloed. Steeds opnieuw prikken, erg he pap!
Ik heb nu wel een beetje een pijnlijke prikplaats. Het infuusje zat links maar dat was eigenlijk wel oke. De uitslagen leken wel goed voor zover ze kon zien, creatine was iets van 70 en moet onder de 100 zijn, de albumine was 25 en eerst 27, dat is het stofje eiwit en daar dachten ze een leverstoornis aan te zien.
Ik was om 13.15 uur klaar, had detaxi al om 10 uur gebeld en toen ik naar de zij ingang liep en wilde gaan zitten, stod er een man op, vroeg of ik mevr. roorda was. Dat was dus de taxi chauffeur. Ik was om 14.30 uur thuis. Heb ik eerst met chica gewandeld en toen stoofpotje gemaakt, ook even op debank geslapen en toen kwam arjan ook alweer thuis.
Om half 8 moest ik weer lesgeven en dat was lekker rustig want er waren maar vier.
Verder heb ik met meindert zijn computer aan de gang gekregen. Ik was na 10 uur tpas thuis.
Vrijdag om 14 uur ben ik met Chica naar de dierenarts geweest. Ze moest al een tijdje maar ik had even geen geld, nu wel, kreeg eindelijk mijn belasting geld terug. Vandaar ook doe twee broeken! Chica heeft een prima conditie, ziet er goed uit. Heb ik nog even gezegd over het plassen, want dat doet ze soms een beetje raar. Ik moet een plasje gaan opvangen en dat volgende week naar hem brengen. Ik moet dat met een pollepel doen...haha Ik zie het al voor me, doe ik dat wel heeeeel vroeg als er nog geen mensen met honden lopen.
Verder moet ze wel veel lopen want ze was 12,7 kg. Maar zo dik als ze was, is ze niet meer. Haar nagels waren niet te lang want dat dacht ik. Dat hoort bij een boerenfox, zo heet een kruizing tussen een jack russel en een engelse stafford.


Ik moest ook nog eten voor Macy kopen, anders zou zij van haar stokje gaan. Toen ik terug kwam, heb ik weer op de bank geslapen, heerlijk. Tot arjan thuis kwam. Wat een leven heb ik he! Maar ik was moe van het sporten, had weer pijn in mijn lies en kreeg weer van alles over het internetcafé te horen en toe gemaild. Maar goed meer daar over in mijn volgende blok.

Geen opmerkingen: