Sandy's statistieken

dinsdag 21 juli 2009

dinsdag 21 juli 2009

Dag twee, Portugal

Vanochtend waren we redelijk op tijd wakker; 9 uur, want mijn pillenwekker ging af. Ik had de tijd verkeerd ingesteld dus papa en mama waren ook gelijk wakker. We hebben op het balkon koffie en thee gedronken. Toen hebben we de kamer wat opgeruimd. Alle warme kleding in de koffer gedaan, alles wat we niet meer nodig hebben ook. Mama had toch weer te veel kleding mee! Ze zei altegen mij dat ik niet veel moest meenemen want het is hier toch te warm...Is ook zo, 30 graden vandaag maar wel een beetje bewolking. Maar dat is wel weer lekker. Nadat we alles opgeruimd hadden en in de auto hadden gezet, ben ik gaan douchen en hebben we ontbeten. Ik had iets van coburgerham gekocht gisteren voor op brood, het was erg lekker. We hebben een gezamelijke keuken en de schoonmaak hulp, eline, was aan het strijken met een strijk machine, toen ik mijn broodjes ging smeren. In dit appartementen complex komen heel veel backpackers en die blijven meestal maar een of twee dagen, dus heeft ze het nu wel erg druk. Want bijna elke dag zijn er weer anderen. Boven hebben we drie kamers en beneden vijf. Wij verhuizen donderdag naar een andere kamer maar daar hebben we geen eigen balkon. Het wordt dan erg heet en dan zullen we maar een keer naar het strand gaan. Het water is erg koud, de atlantische oceaan is het. Dus dan ben je zo afgekoeld...hihi.

Na het ontbijtje ben ik met mama even het dorp ingegaan want we moesten rijst, brood en completa koffiemelk hebben en een zonnebril voor mama want haar bril was kapot gegaan tijden haar val vorige week. Papa en mama waren vrijdag naar albufera want tante annelies en de kinderen zaten daar in een hotel. toen ze thuis kwamen, stapte mama uit de auto maar ze zag de hoge stoep niet en viel keihard op haar linker heup. Ze kon de dag erna amper lopen. Daarna ging het wel weer ,maar vandaag heeft ze weer pijn. Ze heeft een creme gekregen tegen de pijn, maar het helpt wel, zegt ze. Pap hakkekrukt ook. Hij heeft last van zijn linker been, eigenlijk hetzelfde wat ik ook met mijn linker been heb gehad en dat nu beter is door mijn fysio. Maar goed ik zit hier met hak en kruk.
Wij zitten vrij hoog op de berg met uitzicht op zee, en als je wat wilt halen, dan moet je naar beneden en ook weer omhoog. Mama en ik hebben dus weer boodschappen gedaan en wat kadootjes gekocht. Dus moesten we toch weer naar boven, we kozen voor de trap, meer dan 60 treden en een flauwe berg etappe...haha. Mama had wel last. Toen we boven waren, was papa zijn yoghurtje aan het maken en wij hebben bamisoep gemaakt. Toen lag papa even op bed en mama en ik hebben op het balkon gezeten, beetje kletsen en lezen maar mijn ogen vielen steeds dicht dus toen hebben we ook ons bedje even opgezocht. Toen ik weer wakker was geworden, was eline al wezen schoonmaken, niks van gemerkt. Daarna hebben mama en ik gekookt en na de afwas heb ik even met nico ge-msned en daarna zijn we naar beneden gewandeld, heel langzaam want hak en kruk kunnen niet snel...Tja, dat is raar om je ouders in de lappenmand te zien...Ik heb nergens last van, even afkloppen, klop, klop...
Ik heb een mok met algarve er op gekocht, er zijn hier geen mokken en mama heeft wel een senseo mokje mee maar die is te klein voor thee!! vind ik, hihi.
We zijn even naar het pleintje gelopen en daar stond een groep te steppen. We hebben daar wat gedronken en ik had al weer honger dus heb ik een tosti ham gegeten.
Om 22 uur waren we weer terug, met hak en kruk de trap gelopen...zo he! ik kon het zomaar en zij hadden moeite.
Ik heb de laptop aangezet en arjan was online, even mee geskyped... Thuis is alles oke, de poes is oke en de hond heeft het naar de zin, kortom ik hoef mij geen zorgen te maken. Ik zit nog op he balkon dit te maken en hak en kruk kijken tv, mama ligt in bed en papa zit op bed. Ik ga zo meteen ook lekker slapen.

Morgen willen we naar Sagres en monchique gaan, piri piri eten en bronwater halen. Tot morgen!

1 opmerking:

Regina zei

Monchique is leuk, niet al te groot maar echt Portugal. Ik heb daar 5? jaar geleden eucalyptusolie gekocht, heb het embleem nog van Monchique. Er zijn daar bossen van Eucalyptusbomen. Het is nog best een stukje rijden hoor, daar in die bergen.
Veel plezier deze vakantie.
Groetjes Regina van Heeringen